Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hurtigladere fra Agder Energi  (Lest 11416 ganger)

Radiobil1

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 572
    • Vis profil
Hurtigladere fra Agder Energi
« på: Mandag 10. ſeptember 2012, klokken 12:02 »
Har Agder Energi noe planer om hurtigladere, eller ser de ikke potensialet ?
2015 e-up!, 90 000 km  -  2018 e-golf, 30 000 km

Hans Håvard Kvisle

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 600
    • Vis profil
Sv: Hurtigladere fra Agder Energi
« Svar #1 på: Mandag 10. ſeptember 2012, klokken 21:50 »
Agder Energi er med i Grønn Kontakt som har satt opp hurtigladere i Arendal og Kr.sand.
St.Hanshaugen

krl

  • Gjest
Sv: Hurtigladere fra Agder Energi
« Svar #2 på: Fredag 26. Juni 2015, klokken 15:44 »
Da ble det plutselig litt enklere å forstå hvorfor Agder Energi Nett er så lite interesserte i å la folk etablere hjemmeladere...

Pecees

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Hurtigladere fra Agder Energi
« Svar #3 på: Mandag 29. Juni 2015, klokken 10:43 »
Har ladet (type 2) semihurtig på Grønn kontakt på brygga i Lillesand. Anbefales - rett ved sentrum og ikke på en gudsforlatt p-plass...
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

emil

  • Gjest
Sv: Hurtigladere fra Agder Energi
« Svar #4 på: Mandag 29. Juni 2015, klokken 11:31 »
Da ble det plutselig litt enklere å forstå hvorfor Agder Energi Nett er så lite interesserte i å la folk etablere hjemmeladere...

Agder Energi sin holdning til høyeffekt ladekontakter hjemme er nok neppe relatert til eierskap i GrønnKontakt, men heller i frykt for lavere overskudd fordi de må forsterke strømnettet sitt. Men hele saken er nok ganske oppblåst og det er mye feilinformasjon rundt strømbehovet for elbillading ute og går.

Det kan se ut som om Agder Energi via "Innovasjon og FoU AS" eier ca 14% av GrønnKontakt.

Ellers kan man jo se at BKK både har eierandel i GrønnKontakt og samtidig driver eget konkurrerende hurtigladenettverk på vestlandet.

Lyse som driver sitt rundt Stavanger og Ishavskraft som startet Ishavsveien ser derimot ikke til å være med i GrønnKontakt.