Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lav bil (stålfjær)

Startet av teslapotensiell, onsdag 06. april 2022, klokken 09:29

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. april 2022, klokken 19:05
De tidlige stålfjærbilene var faktisk høyere uten last enn luft i standard høyde. Man kunne spotte en bil med stålfjærer.

Stemmer, alle RWD er høye, har en selv nå og er overhode ikke noe problem med lav bil over dumper. Etter 2x luft synes jeg det faktisk er minst like bra å kjøre på som luft, og mye rimeligere i vedlikehold. Har ikke testet raven, der tenker jeg luft i "comfort mode" er overlegent.

Fush

Må være dual motor (4wd) som er så innmari lav da.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

keepitsimple

Sitat fra: Fush på fredag 22. april 2022, klokken 09:52
Må være dual motor (4wd) som er så innmari lav da.
Jeg hadde en 75D med stålfjær fra 2016. Den var superlav. Det er jo også en ganske lang bil, så den subbet på mange sted.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Bushy

Nå har jeg ikke noe mål, men vet svigers subber såvidt i en fartsdump nedenfor oss med std. På luft. Jeg med stål går fint. Kan hende det er snakk om mm alså. Men aldri vært borti iallefall. Det er 17 mod 75D.
S75D sept. 17

Toonster

Sitat fra: keepitsimple på fredag 22. april 2022, klokken 10:41
Sitat fra: Fush på fredag 22. april 2022, klokken 09:52
Må være dual motor (4wd) som er så innmari lav da.
Jeg hadde en 75D med stålfjær fra 2016. Den var superlav. Det er jo også en ganske lang bil, så den subbet på mange sted.

Hadde 75D med stålfjær fra 2016 her også, var alltid like spennende når det kom en fartsdump - var bare å snike seg i sneglefart over og håpe man slapp den grusomme lyden.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA