Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan deaktivere Automatisk innfelling av speil på TM3 basert på plassering

Startet av KK2, søndag 03. april 2022, klokken 19:56

« forrige - neste »

KK2

Hvordan deaktivere Automatisk innfelling av speil basert på plassering...?

Har satt det på hjemme og det vil jeg ikke ha lenger.
Får ikke noe lagre knapp når jeg vipper de ut igjen?
Angre knapp eller no sånt??


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

KK2

Takk, men den linken sier det samme som brukerveiledningen jeg fikk opp i bilen min.

Forklarer kun hvordan jeg aktiverer den.
Jeg forstår derimot ikke hvordan jeg deaktiverer den. Det nevnes ikke i veiledningen.

Edit: Eller hvis det gjør det, så trenger jeg tydeligvis litt ekstra veiledning...


Sent from my iPhone using Tapatalk


KK2

Sitat fra: Contango på søndag 03. april 2022, klokken 21:57
Noe her som hjelper?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/cancel-location-for-auto-fold-mirrors.143953/
Takker
Det er ihvertfall samme problemstillingen.

Kan ikke huske å ha sett noen "X" for å fjerne automatiseringen, men gjør ett nytt forsøk imorgen.

Får kanskje melde meg inn i det forumet også da


Sent from my iPhone using Tapatalk

ok67

Eg slår av automatisk innfelling av speil om vinteren, så den funksjonen er der og fungerer.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

KK2

Løsning:

(I tilfelle noen andre skulle finne dette vansklig som meg).

Glem X... Det var visst i eldre fw versjoner antagelig...

Når du er i ett området hvor speilene felles inn(basert på lokasjon),  og du har menyen åpen (hvor du kan felle speil inn/ut), så ser du at speilene blir fellt inn (knappen blir blå). Det jeg ikke registrerte er at knappen jeg trykket lagre med også blir synlig! Og den er også blå(ettersom jeg trykket på den da jeg laget denne automatiseringen).
Når jeg trykket på «Lagre» en gang til ble den grå igjen, og "Fell inn speil på denne lokasjonen" er endelig slettet.

Takk for meg, og god natt


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA