Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken Utstyrvariant velger du?

Startet av Mateusz, fredag 01. april 2022, klokken 09:59

« forrige - neste »

Trond.m

#45
Sitat fra: stue på torsdag 07. april 2022, klokken 23:11
Serviceavtale er jo inkludert i prisen. Det står i eposten fra Toyota. Hvorfor skal man betale ekstra for dette? Det er jo tilnærmet juks?
Nei. De driver med triksing for at det skal se ut som de gir rabatt. Å sette «vanlig» pris på 18 tom vinterhjul til 30.000 er også noe de gjør for å gi kampanjepris på 19.900.  Noen synes det er lite og legger på for TPMS sensorer 😮 Og ved å overprise hengerfeste til 17.000 kan de gi 5000 i rabatt der også og vips så virker det som de har gitt over 25000 i «rabatt» 😎.
Samtidig sier de at prisen skal settes opp med 20-25K snart. Er ikke sikker på om det er fakta heller.
Her burde Toyota komme på banen og lage en listepris. Nå er det vel mye Cowboy virksomhet, og Toyota forhandlerne er dessuten totalt kunnskapsløse om elbil.

hELgenen

Blir ikke noe BZ4X her i alle fall. Slik rot med priser og ulike "rabatter" her og der er ødeleggende. Hvordan skal man stole på en forhandler når det opereres på denne måten? Hva med service behov senere i eierskapet..vil det da dukke opp nye overraskelser? Er mye som ikke er som det burde være her. Selv bilen i enkelte utstyrsvarianter har noe merkelige mangler på en bil i tilhørende prisklasse. Interessen for denne er merkelig nok skyhøy vs Solterra noe som tyder på at Toyota kunder kanskje ikke helt er som andre kunder som bytter mellom ulike merker ofte?

Har liten erfaring med Toyota selv,men et familemedlem har Toyota og under eierskapet dukket det opp noe som måtte fikses. Enorm service instilling ble vist og alt skulle fikses..men forhandleren mente kunden burde kjøpe ny bil og kjørte på i det sporet og la frem en kostnad på reperasjon skyhøyt over hva man burde kunne forvente. Kunden nektet og tok bilen til annet verksted mens forhandleren var frekk nok til å kommentere det hele med at "du kommer nok tilbake og da ordner vi ny bil".  Selvtilliten var tydeligvis skyhøy...

ViktorS

Jeg tenker i litt samme baner som det som bli nevnt her. Når de driver å tuller med priser, ulik prising, må betale for service avtalte som skal være inkludert osv... Da blir det litt vrient å kjøpe bil gitt. Desverre :/
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

stue

Kan man få ettermontert hengerfeste om man f.eks. angrer seg og ønsker dette på et senere tidspunkt?



RemiWM

Er kjempefornøyd med Toyota jeg.
Om jeg ikke får de 5.000,- i rabatt på en bil til 600.000,- gjør ikke det meg noe. Det viktigste for meg er hvordan opplevelsen det er å komme inn hos forhandler og føle seg velkommen, oppfølging underveis/etterpå, samt driftssikkerhet på bilene.
Har på ca. 22 år med lappen hatt følgende biler: 2x Yaris, Corolla, 2x Avensis, Rav4, 2x Auris, Lexus IS, Lexus NX 300h (nåværende bil). Har tilgode å ha en av disse på verksted for en reparasjon annet enn å skifte sliteleder på service (bremser osv.). Er mulig jeg bare har vært heldig?
Hadde en liten periode firmabil (VW Golf 7 stv.) og den var nesten mer på verksted enn på veien.

Kontrakt på BZ4X er som nevnt tidligere underskrevet 1. april. Gikk for Executive Bitone i Precious Metal med vinterhjul, hengerfeste og div. annet tillegg. Satser på at jeg blir fornøyd denne gangen også.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Trond.m

Jeg regner med at mange er fornøyd med sin lokale Toyota forhandler. Men det var en stor overgang sammenliknet med min erfaring fra Bilia, Bavaria, Erik Arnesen, BOS etc. til en Toyota forhandler. Men Toyota forhandlere er vel også ulike, så det finnes vel noen for enhver smak. Det er greit å gi 0 i rabatt, men sier man at man gi en rabatt, så må den være reell. Å pris inn noe som er inkludert, for så å gi tilsvarende rabatt er lureri / hestehandel i min verden.

hELgenen

Sitat fra: RemiWM på fredag 08. april 2022, klokken 09:31
Det viktigste for meg er hvordan opplevelsen det er å komme inn hos forhandler og føle seg velkommen, oppfølging underveis/etterpå, samt driftssikkerhet på bilene.

Dersom man selger en vare så vil det jo være underlig om forhandler ikke lar en potensiell kunde føle seg velkommen. Så den listen bør være lav..

Oppfølging er et toeeget sverd - dersom forhandler bruker sin tid på å følge opp meg som kunde uten at jeg spesifikt har bedt om en tjeneste - så er det jo i realiteten å bruke opp min tid. Men dersom en med oppfølging mener å stille opp for meg som kunde når det brenner og jeg ber om hjelp...vel da ser jeg verdien.
Driftsikkerhet er viktig - så det ser jeg defintivt verdien av - men jeg har aldri bilene ut garantitiden uansett - og jeg forventer jo at en bil som er innenfor garantitiden aldri må innom på verkstedet foruten når det er service.
Det er der listen ligger for meg - iblant må en innom fordi det mangler noe - er noe som ikke burde være med bilen osv - og som nevnt før - da forventer jeg service med time med en gang og selvfølgelig leiebil, fordi de da allerede der har levert noe som er under pari og ikke iht det jeg kjøpte for  å si det slik.  Når jeg kjøper ny bil er dealen med selgeren at bilen leveres meg til avtalt pris og avtalt sted og at vi aldri snakkes mer før jeg skal ha ny bil - og så forventer jeg heller ikke å hilse på verkstedet før bilen skal på service. Å stå der med lua i handa og takke gud for at de skal rette på en produksjonsfeil som aldri burde vært der er helt bak mål.  Men ser enkelte kunder synes slik service er et pluss - mao. er det nesten en fordel for disse forhandlerene å levere ut en bil som må innom verkstedet utenfor fabrikk service slik at de kan bevise hvor god kundebehandling de kan tilby.....


stue

Jeg synes det er skuffende å se at Toyota trikser med priser og rabatter. Synes det skaper en usikkerhet, og det fremstår som man risikerer å bli lurt ved underskrivelse av en eventuelt kontrakt. Det hadde jeg aldri trodd fra Toyota. Håper virkelig jeg tar feil, men ser jo her i tråden av de driver og tar seg betalt for noe som er inkludert, og så gjemmer seg bak av dette er en rabatt??




Elektro12

Synes Toyota priser seg ut her. Er tidlig på reservasjonslisten, men synes 490 lapper for AWD og minste utstyrspakke er for høyt - ID.4 fremstår rimelig i forhold.

Den klumpete midtkonsollen ser enda dummere ut i Active-varianten med mini-skjerm og knapper på en linje i bredden.


stue

Id4 med 4wd koster 475 000 uten noe ekstrautstyr.

Daniel_0007

Sitat fra: Elektro12 på fredag 08. april 2022, klokken 17:13
Synes Toyota priser seg ut her. Er tidlig på reservasjonslisten, men synes 490 lapper for AWD og minste utstyrspakke er for høyt - ID.4 fremstår rimelig i forhold.

Den klumpete midtkonsollen ser enda dummere ut i Active-varianten med mini-skjerm og knapper på en linje i bredden.

Er enig men id4 priser seg ut og spør du meg, selv med økte priser så syns jeg model y tilbyr mest for penga med mindre man ønsker en ribba bil.
Model 3 2019 LR Rwd

Øyvind.h

Model Y blåser fort forbi 600. Nærmere 615 om en vil ha noe annet enn hvit samt hengerfeste.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Daniel_0007

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. april 2022, klokken 21:33
Model Y blåser fort forbi 600. Nærmere 615 om en vil ha noe annet enn hvit samt hengerfeste.

Speket opp id4 gtx med tilnærmerende utstyr som model y så endte opp på 575 000 med hf, ikke langt unna model y.
trenger man ikke el seter så sparer man 30k på id4.
Model 3 2019 LR Rwd

Øyvind.h

Veiledende eller tilbud fra forhandler? Kan nok fint dra av 20k på veiledende når en får tilbud.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Håkon77

Tror du virkelig det er mulig å prute ned 20løk på en bil folk vil stå i kø for å kjøpe? Denne når jo en helt ny kundegruppe som hittil ikke har turt å vurdere elbil. Nå vil det jo strømme til med trauste 50-60åringer som har byttet inn sin Toyota med 45000km hvert 5år og kjøpt en ny Toyota i samme farge. Nå kan de endelig være litt gærne og hive seg på noe nytt.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA