Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen i Norge er klar

Startet av Daniel_0007, torsdag 24. februar 2022, klokken 09:32

« forrige - neste »

ViktorS

Active Tech, normal str på hjul, og hengerfeste vil nok være "go-to" pakken vil jeg tro.

Spennt på hva Toyota sier på fredag når de kontakter meg. Særlig med tanke på levering, og totalpris.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Håkon77

51mil rekkevidde var overraskende bra synes jeg. Tenker jeg hadde gått for active med hengerfeste og billigste felger fra ett annet stred. Den havner da med omkostninger sikkert tett oppunder 450K og jeg har lyst til å vente til det kommer en elektrisk Yaris med hengerfeste og 40mil rekkevidde.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

THE

Sitat fra: Edison på mandag 28. mars 2022, klokken 19:03
Innstegsprisen er god, og basismodellen er OK utstyrt, sjølv om 8» skjerm er ganske spartansk. Med alt utstyr er ein oppe i same pris som Model Y, Ioniq 5, ID4 osv., og då når ikkje Toyotaen heilt opp for min del. Men så er rekkevidde, plass og hengarvekt viktige eigeskapar for meg.
Er ikke dette standard prising fra Toyota? Har ved et par tidligere bilkjøp sett på flere modeller fra forskjellige merker, og typisk har Toyota og Skoda vært rimelige i basisutgave, men når jeg har fått utstyr de slik jeg ville ha med motor og utstyr, så har både Toyota og Skoda blitt dyrere enn mange andre modeller jeg vurderte.

Hvis jeg var ute etter en spartansk utstyrt bil for å kjøre fra A til B med, og med god driftssikkerhet, så ville nok Toyota vært høyaktuell. Tror nok bZ4x vil selge en hel del pga. at det er Toyota, og forutsatt at Toyota klarer å levere nok biler. Driftssikkerhet tror jeg vil være god selv om dette er første elbil fra Toyota, da jeg regner med at de har veldig mye nyttig erfaring fra hybridene sine som hjelper de også med en ren elbil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

syklisten

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 29. mars 2022, klokken 19:01
Active Tech, normal str på hjul, og hengerfeste vil nok være "go-to" pakken vil jeg tro.

Spennt på hva Toyota sier på fredag når de kontakter meg. Særlig med tanke på levering, og totalpris.

Det er vel nevnt flere steder at man skal kunne trekke 750kg, men vet du hva maks kuletrykk er?
Har de gått ut med offisielle tall på nyttevekt ennå?

THE

Sitat fra: syklisten på onsdag 30. mars 2022, klokken 09:24
Det er vel nevnt flere steder at man skal kunne trekke 750kg, men vet du hva maks kuletrykk er?
Har de gått ut med offisielle tall på nyttevekt ennå?

Veldig lite offisielle tall er tilgjengelig ennå. Det eneste er vel 452 l bagasjerom og 750 kg ubremset tilhenger.

Ser i Toyota UK Magazine (https://mag.toyota.co.uk/all-new-toyota-bz4x-makes-world-debut/comment-page-3/#comments, se kommentar fra 16. mars kl 6:10 pm) at det blir svart at 750 kg er max tilhengervekt uansett bremser eller ikke, men det er vel kanskje ikke en offisiell Toyota-kanal?

Ellers er det flere steder det rapporteres 275 kg nyttelast. Dette tallet går igjen både for Toyota og Subaru, Subaru er for øvrig oppgitt til 464 l bagasjerom. Taket på Subaru Solterra skal tåle 700 pound (317 kg) når bilen er parkert. Er jo rart om det blir oppgitt hvis det uansett er tyngre enn tillatt nyttelast under kjøring. Dvs. du kan ha med taktelt og sove der, men personer eller bagasje må være igjen når du laster opp bilen for å kjøre... Det beste er nok å vente på offisiell informasjon før man trekker konklusjoner.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA