Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeklubben

Startet av Radiobil1, onsdag 30. mars 2022, klokken 11:46

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 20. september 2022, klokken 17:07
Takk Vidar_S, frister med blå og svart ladebrikke når det blir aktuelt.
Den svarte brikken kan du registrere hos "alle" (forbehold om enkelte unntak), men du må da ha avtale med den enkelte ladeaktøren, med mindre den takler roaming fra en annen leverandør der brikken er registrert.

Slik jeg har forstått det, er det vel ingen mulighet å bruke svart og blå om hverandre, da den blå er for en egen avtale, der Ladeklubben er din operatør, og den du må betale til. Du skal altså ikke registrere den hos noen andre operatører.

Har du begge, så vil du altså betale til operatøren om du bruker den sorte, og til Ladeklubben om du bruker den blå. Regningen kommer altså ikke bare fra ladeklubben om du veksler på hvilken brikke du bruker.

Og det er vel ingen måte å registrere den sorte brikken mot Ladeklubben, og da kan si opp medlemskapet/avtalen med de enkelte operatørene.

Prismessig vil det kun lønne seg å lade hos Recharge, om du ikke nå har en annen avtale som er vel så gunstig, eller bedre. Og du må ha medlemskap hos Elbilforeningen for i det hele tatt få blitt Ladeklubbmedlem.

Har du mulighet for avtale gjennom bilprodusenten, så er det som regel det aller beste, økonomisk sett. Nest på listen vil ladeavtale hos elton.no eller elli.eco komme ganske gunstig ut. Alle bedre enn Ladeklubben.

Bryr du deg ikke om pris, men bare vil ha det enkelt, er selvsagt Ladeklubben et glimrende valg. Men som sagt, andre er bedre valg ut fra et økonomisk synspunkt. Jeg ser derfor ikke store grunner til å vente på at Ladeklubben får avtale med de resterende operatørene av ladestasjoner.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

Takk for svar. Har en tanke om å supplere den blå brikken med f.eks. InCharge/Ishavsveien slik at ladekartet her i nord blir mer fullstendig. Er gode muligheter for at appene er avinstallert og utlogget når jeg skal dra noe sted og da er det kanskje litt kjekt å ha ett par klare brikker.. muligens.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

RJK

Ser nå du har Kia E-Niro, så da er kanskje KiaCharge eller hva den heter, et bedre valg. Fungerer som Ladeklubben, men hos flere tilbydere og nå sist Ishavsveien også.

Ellers er og Tesla et aktuelt, når du bor såpass langt nord. De er billigeom du har avtalen til 129,- per måned. Ned mot og under prisen hos Ishavsveien/InCharge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

#33
Har Kia ladehybrid og Kia Charge konto, men står uten bilmerke-nettverk når jeg mottar elbilen jeg har skrevet kontrakt på; en Subaru Solterra. Da er Ladeklubben ett alternativ jeg vil vurdere. Godt at Tesla-laderne er åpnet, det blir nok ett medlemskap og app jeg ikke kommer unna.

Edit: Ser ut som at Subaru har eget ladenettverk likevel.  https://www.subaruchargingnetwork.eu/web/subaru-no/map
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA