Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktivere "autopilot"

Startet av elkl, mandag 15. august 2022, klokken 21:14

« forrige - neste »

elkl

Jeg fikk i fjor beskjed fra RSA at "autopilot"-funksjonen var midlertidig slått av, men har sett flere bilanmeldere har fått det aktivert for testing. Seneste var i dag i denne videoen til Bjørn Nyland; https://www.youtube.com/watch?v=orlMDDNyRgY

Her sier han at han fikk aktivert det via en skjult meny. Da jeg prøvekjørte BYD Tang var denne funksjonen aktiv, og jeg har irritert meg noe over at det så ikke var tilgjengelig når jeg fikk min en måned senere.

Noen som har en fremgangsmåte for å aktivere det?

edyrli

Jeg har ikke menyvalgene for dette, men framgansmåten er at du må inn i en skjult meny for å endre regionskode til bilen.
Endre region til kina -> slå på DiPilot -> Sette region tilbake til Norge.
Etter dette vil DiPilot stå fast på. Men valget for å slå den av og på forsvinner også så den vil forbli påslått.

2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

elkl

#2
Sitat fra: edyrli på onsdag 17. august 2022, klokken 08:21
Jeg har ikke menyvalgene for dette, men framgansmåten er at du må inn i en skjult meny for å endre regionskode til bilen.
Endre region til kina -> slå på DiPilot -> Sette region tilbake til Norge.
Etter dette vil DiPilot stå fast på. Men valget for å slå den av og på forsvinner også så den vil forbli påslått.

Jeg fant denne fremgangsmåten i chatten på livesendingen til Bjørn Nyland;
"Activate smart pilot: Press setttings(car icon). Press dilink-> version managment-> then press text "vechicle version" 10 times. Then you open a menu, just choose hongkong and OK, then reset screen" (reset screen er vel å holde inne volum-hjulet på midtkonsollet i 5< sekunder?)

Men om funksjonen alltid er på om man har på adaptiv cruise control er nytteverdien litt begrenset. Er jo mange situasjoner hvor cruise control er fint, men hvor i hvert fall jeg ikke ønsker at bilen skal styre selv. Kommer nok til å prøve meg litt frem, men håper de implementerer det skikkelig på det norske oppsettet snart.

Morten Styren Jauert

Nå har vi lekt litt med å endre region i den skjulte menyen. Fungerte fint, men Spotifyappen og navigasjon forsvant i prosessen. Forsøkte å få tilbake til Norge som setting, men det alternativet var ikke tilgjengelig.. Her blir det litt knot, tenker jeg. Snakkes!

JoakimMB

Har nå hatt «selvkjøring» aktivt i noen uker, og jeg må si at dette er skumle greier... Svinger og ordner i øst og vest, og krysser doble sperrelinjer. Noen som har erfaring med denne funksjonen fra før siste oppdatering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA