Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW Citystromer vurderes solgt. E golf - 1996

Startet av rwilthil, onsdag 25. mai 2022, klokken 05:22

« forrige - neste »

rwilthil

Hei. Vurderer å slanke litt i bilstallen. Bilen 1 reg i 1996 og er en orginal Golf 3 Citystromer/El bil. Sjelden sjangs!!

For dem som ikke kjenner til dem, så bygget VW beskjedne 120 stk MK3 Citystromer i perioden 1993-1996. Det regnes at det er ca 30-40 stk igjen.

Citystromer ble bygget alt med MK1, men MK3 var den første som ble solgt til privat. Den hadde da 17Kw bly batterier og en rekkevidde på ca 90km.

Bilen ellers er som en normal 3 dørs MK3, med vanlig girkasse og klutch. Varme apparat har egen webasto og fungerer helt supert. Rent teknisk fungerer alt i bilen. Jeg kjørte den før jeg tok ut batterier, og gikk som normalt.

Batterier er kastet. Nye fåes kjøpt om ønsker dette. Det er std industri bly celler på 6V/180ah (16 stk). Med system spenning på 96v.
Mye likt det som brukes i gaffel truck osv. Men ideelt bør en heller sette inn Lithium.
1/2 av vekt. De orginale batterier hadde samlet vekt på like over 500kg... MK7 e golf sitt ligger rundt 260kg.

Det enkleste vil være å bruke 12V Lithium batteri, eller en kan få tak i et batteri fra E golf, Leaf, Zoe etc hos en hugger å bygge batteri selv. Alt ettersom kunnskap.

Bilen er komplett, og rulles fint på en henger. Innvendig er den meget pen uten slitasje eller mangler. Bilen er hvit med orginal Citystromer dekor.

Negative er rust. Begge kanaler må byttes da det er hull i fremkant mot hjulbue.  Likeså fram skjermene. Dette er ikke kostbare deler, men jobben må likevel gjøres .

Jeg har dessverre ikke bilder akkurat nå, jeg er på utenlands jobb og hjemme ca 18 juni.

Pris vurderes til 20 000,-

Kontakt: rwilthil@gmail.com

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA