Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Linker til tester av Model S

Startet av Oreo, fredag 07. september 2012, klokken 23:07

« forrige - neste »

Yagi

Litt vondt å se en Model S bli klipt opp på den måten. Men flott film. Takk Nilsjohan
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Muffinman

Hmm...ikke spesielt elegant sveis der på 29.22 vel?

Gjermund

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. mars 2013, klokken 12:30
Hmm...ikke spesielt elegant sveis der på 29.22 vel?

Det var faktisk skremmende når det gjelder inntrykk av kvaliteten på bilen. Usikker på hvor mye dette har å si i praksis for alu, men for stål ville dette være uheldig.

Leaffen

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. mars 2013, klokken 12:30
Hmm...ikke spesielt elegant sveis der på 29.22 vel?

Nå er ikke jeg noen sveisespesialist, men i mine øyne så ikke denne sveisen særlig pen ut. Kan vi tippe på at dette er en av de tidlige prototypemodellene? Hvor man drev med litt manuell sammensetning?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

OleJA

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. mars 2013, klokken 12:30
Hmm...ikke spesielt elegant sveis der på 29.22 vel?

Dette er nok en bil som har blitt vraket i produksjonen pga alvorlige mangler, så kanskje derfor sveisene ikke er bra?

Gjermund

Sitat fra: OleJA på lørdag 02. mars 2013, klokken 13:54
Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. mars 2013, klokken 12:30
Hmm...ikke spesielt elegant sveis der på 29.22 vel?

Dette er nok en bil som har blitt vraket i produksjonen pga alvorlige mangler, så kanskje derfor sveisene ikke er bra?

Håper det, skulle gjerne sett sveisen på den vanlige produksjonsmodellen for å bekrefte dette.

Ladefabrikken

synes plaseringen av DC/DCen ikke var bra. Mye slaps drit og vann som kommer fra hjulene, tipper de denne kommer til å ta kvelden etter noen år. På Clion min er den plaserte omtrent på samme sted med dårlig resultat.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler


Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Sponzo

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 09. mars 2013, klokken 09:08
En TMC forum medlem opplever sin P85 som for rask. Fantastisk kommentar :)

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14651-First-Day-Thoughts-1-You-Don-t-Need-the-P85-The-85-is-more-than-Plenty

Kult å høre eieren fortelle at bilen er for rask. :o))

Desverre bekrefter han også det inntrykk jeg fikk av "premium" lydanlegget - det er ikke dårlig men definitivt ikke premium i forhold til B&O anlegget jeg har i bilen i dag - og det kostet sånn ca. det samme.

gbzdoc

Det er mitt inntrykk også etter å ha testet bilen. Min forige bil, en Audi fra '99 med Bose anlegg var bedre...

thorstein

For de av "oss" som ikke har kjørt biler med mer enn 120 Hk (har ikke prøvekjørt pga avstand), er det gjengs å gå for MSP? Vet at flere på forumet sier vanlig S er kurant nok, men er det alminnelig oppslutning om at vanlig 85 holder. Tenker og på 2hand verdi ...

jkirkebo

#177
Sitat fra: thorstein på lørdag 09. mars 2013, klokken 17:36
For de av "oss" som ikke har kjørt biler med mer enn 120 Hk (har ikke prøvekjørt pga avstand), er det gjengs å gå for MSP? Vet at flere på forumet sier vanlig S er kurant nok, men er det alminnelig oppslutning om at vanlig 85 holder. Tenker og på 2hand verdi ...

Jeg har ikke prøvekjørt foreløpig, men går for P85. Mye av grunnen er dog karbonfiberinteriøret. Jeg kan ikke fordra treverk i biler og Piano Black er litt vel blank for min del. Hadde det vært mulig å få mattsort hadde jeg vurdert nøyere (men sannsynligvis landet på samme konklusjon).

De grå 21" felgene er også veldig pene på blå bil ;)

Raskeste bil jeg har kjørt tidligere er vel en '96 BMW 328i Touring (E36) jeg eide for en 12 års tid siden. 193hk og 0-100 på 6,8 sek (manuell girkasse). Men Leafen føles raskere ut av lyskryss og opp til 50-60 eller deromkring...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: thorstein på lørdag 09. mars 2013, klokken 17:36
For de av "oss" som ikke har kjørt biler med mer enn 120 Hk (har ikke prøvekjørt pga avstand), er det gjengs å gå for MSP? Vet at flere på forumet sier vanlig S er kurant nok, men er det alminnelig oppslutning om at vanlig 85 holder. Tenker og på 2hand verdi ...

Kjappeste jeg har kjørt utenom MSP er Audi R8 (som føles ut som en sinke i forhold - ting tar så forbaska lang tid!). Hadde jeg tatt meg råd til det - så hadde jeg likevel ikle kjøpt Performance. Jeg klarer ikke å forsvare den sett i lys av at dette blir 1) en familiebil som skal kjøres av begge to, og 2) jeg trenger rett og slett ikke den ekstra kraften på noen som helst måte. Ikke på noen veier i landet, ei heller skal bilen på bane (mer enn en gang, i duell mot R8). I tillegg koster det ikke bare i investering, men forsikring blir noen tusenlapper ekstra for min del.

Jeg har ikke kjørt vanlig 85, men de som har det sier at det ikke er noen vesentlig forskjell i daglig kjøring - selv med litt inspirasjon.
Skal nok klare å komme meg over krysset før det blir rødt uansett tenker jeg. ;-)

petersv

Kremt, det er en annen tråd (som akkurat nå er nr. to under denne) som omhander P85 vs 85.) Greir å holde seg litt til topic ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA