Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteritype Model 3 Kina

Startet av Leitf, onsdag 23. mars 2022, klokken 06:47

« forrige - neste »

Nightrider

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 01. april 2022, klokken 13:19
Sitat fra: Nightrider på tirsdag 29. mars 2022, klokken 20:12
Lurer på om dette LFP batteriet på model 3 Standard har bedre forutsetninger for å tåle supercharging på daglig basis med tanke på slitasje?

LFP tåler høye temperaturer bedre og har 3-4x høyere ladesykler, så alt taler for at svaret er ja. Fasit får du om 2-3 år :)

Takker for svar  :D. Akkurat hva jeg vil høre. Bor vanskelig til for hjemmelading, men Superchargeren er rett borti gata, så sånn må det nesten bare bli.

Vaduz

Hvordan blir pris på «drivstoff» vs ICE når du bruker superlader i stedet for hjemmelader daglig? Fremdeles billigere?

Daniel_0007

Sitat fra: Vaduz på søndag 03. april 2022, klokken 19:16
Hvordan blir pris på «drivstoff» vs ICE når du bruker superlader i stedet for hjemmelader daglig? Fremdeles billigere?

Så lenge bensin prisene er som nå så lønner seg, en diesel koster rundt 10 kr mila når prisen er 20kr literen.
Lade på tesla koster rundt 8 kr med et forbruk på 1,8 kwh og snittpris på 4,5 kr
Model 3 2019 LR Rwd

Nightrider

Sitat fra: Vaduz på søndag 03. april 2022, klokken 19:16
Hvordan blir pris på «drivstoff» vs ICE når du bruker superlader i stedet for hjemmelader daglig? Fremdeles billigere?

Foreløpig har jeg ladet 114kwt på superlader med totalpris på 484kr hvor prisen er 4.25kr kwt. appen sier tilsvarende bensin er 876kr. Glad det ble LFP med min lade situasjon, godt å temme OCD'en i hue med tanke på batteri helse

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA