Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Inventory 3 og Y

Startet av Contango, søndag 20. mars 2022, klokken 20:04

« forrige - neste »

Contango

Det har vært god grunn til å tvile på leverings pessimismen i konfiguratoren (spesielt for M3) med såpass mange som har rapportert om å få tildelt bil i mars med en gang de bestilte. Men må innrømme at jeg ble litt overrasket over antall biler som ble lagt ut i inventory. Talte 40 treere og 43 Y'er. Riktignok noen av de demo biler med gammel prosessor, men allikevel. Skulle ikke tro de hadde biler "til overs" fra Kina om dagen og lurer på hvorfor. Også litt nysgjerrig på hvor fort de går unna her.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Ikke umulig at prisøkningen spiller inn. +46.000.- på en TM3 LR i løpet av et par dager kan bli for drøyt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

For Y sin del er det kun 23 biler som er lagt ut med kilometerstand mindre enn 50 km, altså antatt nye, og 15 av de 23 er merket som demobil og har nok stått som utstillingsbiler inne i butikk siden de var nye i høst. Resten er demobiler eller bruktbiler som Tesla har tatt i innbytte. Altså kun åtte nye biler fra denne leveransen i inventory. Ikke akkurat mye til overs...

Skal heller ikke se bort fra at Tesla skal skifte ut 533 km WLTP-bilene også veldig snart, med performance fra Berlin.

Jeg ble forøvrig tilbudt 505k for min september-bil med 2x20" og krok, men ser de selger tilsvarende for 570+ nå, uten krok. Skal sies at det var dagen før prisstigningen, så kanskje de hadde gitt mer nå.

Contango

38 M3 og 33 MY nå. Polestar har ikke satt opp prisene, og det gikk 7 stk 4wd fra inventory der de siste par dagene. Kun et par igjen og Juli levering i konfigurator på nybil.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Contango

Ikke lett å bli klok på forvaltningen av inventory. Det var 10-15 igjen i dag av hver av biltypene før, whoosh, alle ble fjernet. Kanskje kommer noen tilbake igjen, kanskje ikke.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Contango

Det er ingen MY i inventory nå, ny eller brukt. 11 brukte M3. Det er lenge til Juni når neste forsyning antas å komme. Og uklart hvor mange biler som kommer pga nedstengningen i Shanghai. Alle tyske bilmerker har leveranseproblemer, Polestar stengte for nye ordre og forskjøv leveransetidspunkt fra Juli til September da de åpnet igjen for 2023 modeller. Kona og kinesiske biler kan man vel få på ganske kort notis. Men tror nok at bruktbilpriser er på vei videre nordover.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Contango

Var såvidt innom brukt inventory i dag. Da jeg så der var det tre hvite MY fra tidlig 2022 hvorav en uten noen km til 610k. To ble borte ila en time, den til 610 er der når dette skrives. Kan godt være det var flere tidligere.
610 er jo et stykke opp fra 564 som er nypris nå. Står ikke noe om det, men mulig det følger vinterhjul med brukt inventory? Men allikevel. Vanlig Autopilot og ingen beskrivelse av noe hengerfeste. De begrenser garantien til 80k km pluss 20k km, så det samme som ny. Men garantien på bilen gjelder til Januar 2026 pluss ytterligere ett år, så man får jo litt ekstra der.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA