Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2, spørsmål (service, etc)

Startet av ViktorS, søndag 20. mars 2022, klokken 16:36

« forrige - neste »

ViktorS

Hvor ofte skal disse på service, og hva koster servicen på disse?

Ser at man kan få awd med pilot og plus, brukt 2021 til ca 500 nå, som jeg synes virker som en god pris.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Contango

God pris - du tenker på at da betaler man i alle fall ikke mer enn nypris? Da hadde jeg vel heller svelget hardt og kjøpt en av lagerbilene deres. Enten en med det sinnsvakt dyre skinnet eller en uten noe som helst av utstyr. Eller ventet en stund og fått en bil uten matrix. En annen sak er at det sikkert ikke er veldig toskete å kjøpe nå om man skal ha en P2. Polestar er vel snart de eneste på planeten som ikke har satt prisene opp. Ennå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

hELgenen

Sitat fra: ViktorS på søndag 20. mars 2022, klokken 16:36
Hvor ofte skal disse på service, og hva koster servicen på disse?

Ser at man kan få awd med pilot og plus, brukt 2021 til ca 500 nå, som jeg synes virker som en god pris.

Det er i alle fall inkludert

  • 3 års originalservice (3 år/50 000 km)
  • 3 år med tilkoblede tjenester
  • 3 års veihjelp

På alle nye biler

ViktorS

Sitat fra: hELgenen på søndag 20. mars 2022, klokken 17:25
Sitat fra: ViktorS på søndag 20. mars 2022, klokken 16:36
Hvor ofte skal disse på service, og hva koster servicen på disse?

Ser at man kan få awd med pilot og plus, brukt 2021 til ca 500 nå, som jeg synes virker som en god pris.

Det er i alle fall inkludert

  • 3 års originalservice (3 år/50 000 km)
  • 3 år med tilkoblede tjenester
  • 3 års veihjelp

På alle nye biler

Du vet ikke tilfeldigvis hvordan det er etter 3 år, event 50000km?

Og til deg over. Skal sjekke ut ferdigbilene 👌
Synes 500k virket innafor med awd, pilot og plus.

Forstår det slik at lysene som allerede er på bilen, er meget god. Ikke sikkert man trenger de ekstra pakkene. Må sjekke litt. Takk for tips :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Contango

Grunnen til at jeg skrev det er at prisen vel var 508 + 14 (hengerfeste) for en fullutstyrt bil uten skinn. Vinterhjul er vel gratis fra P for tiden. Men man får jo altså ikke Matrix så en ny uten er fra hukommelsen 498+14. Da synes jeg ikke Finn bilene forsvarer prisen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ViktorS

Sitat fra: Contango på søndag 20. mars 2022, klokken 18:03
Grunnen til at jeg skrev det er at prisen vel var 508 + 14 (hengerfeste) for en fullutstyrt bil uten skinn. Vinterhjul er vel gratis fra P for tiden. Men man får jo altså ikke Matrix så en ny uten er fra hukommelsen 498+14. Da synes jeg ikke Finn bilene forsvarer prisen.

Ja du har rett. Ser ut som det er gode priser hos polestar, og brukt er omtrent som ny

Awd med hengerfeste, vinterdekk, matter og takstativ koster 456k. Innafor pris det!

Dette uten pluss/pilot, og dermed ingen varmepumpe, ekstra stereo, 360kamera.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Contango

Det er en grunn til for å velge rimelig utgave. Prisøkningene, om de kommer, kommer fordi grunnelementene i bilene blir dyrere. Det slår likt ut på alle utgavene, men marginene er lavest på de billigste og prisøkningene slår sannsynligvis hardest ut der.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ViktorS

Hei

Polestar 2, har nå seilet fram som en solid vinner av min personlinge "hva skal jeg kjøpe-konkuranse", men har enda noen spørsmål jeg skulle hatt svar på.

1. Hvordan er service-intervallene på disse bilene, etter de 3 første årene?
2. Kjøpe pre-owned, fra Polestar, Hva burde man være obs på her? Noen produksjonsdatoer man må være obs på?
3. Benplass for sjøfør, grunnet midtkonsollen? Er den ok? er vant med å kunne sitte litt bred-beint
4. Varmepumpe? Har det noe for seg? Hva anbefales her for oss som bor i nord, med relativt kalde mnd, året rundt
5. Leser forskjellig om forbruket på disse. Alt fra 18kwh/100 til 35 kwh/100. Hva kan man forvente?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

badblock

Ingen som svarte på hvor mye en service ligger på etter de 3 årene.  :)
Noen som vet?

rowu98ab

Sitat3. Benplass for sjøfør, grunnet midtkonsollen? Er den ok? er vant med å kunne sitte litt bred-beint

Ryggen i setet synes jeg støtter godt, og at sitteputa kan forlenges er også et pluss. Men egentlig synes jeg ikke støtten for venstrebeinet er all verdens. Jeg sitter også "bredt" og høyrebeinet støttes opp av midtkonsollen og ligger dermed langs sitteputa, men ventrebeinet blir liggende over kanten på puta og det er mindre behagelig etterhvert.

Når det gjelder tilkobling til nett, ble vel dette utvidet fra tre til fem år, siden de ikke fikk på plass Apple Carplay? Som plaster på såret.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

ViktorS

Sitat fra: badblock på onsdag 23. mars 2022, klokken 08:38
Ingen som svarte på hvor mye en service ligger på etter de 3 årene.  :)
Noen som vet?

Snakket med lokalt(Alta) service-verksted i dag. De var faktisk litt usikker, men typisk serviceavtale volvo/polestar ligger på 10 00 for 3 år. De hadde faktisk ikke hatt inne noen biler ennå... Så ca 3300 i året da.
Polestar sa også på chatten at serviceintervallene er pr 30 000 km.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Oddaa

Vi kjøpte en XC40 før service ble inkludert i prisen. Betalte da 10.000,- for 6 års avtale, service hvert annet år/ 30000 km. Det bør en pekepinn i alle fall.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA