Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hattehylle og lastsikring

Startet av Tesla P85D, lørdag 19. mars 2022, klokken 07:45

« forrige - neste »

Contango

Lastekroker er vel foreløpig bare rapportert på MYP.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Autowinder

Sitat fra: ruslebiff på søndag 26. juni 2022, klokken 07:59
Sitat fra: _bR44 på lørdag 25. juni 2022, klokken 23:29
Delenummer (1641293-00-D) for de som vil bestille hattehylla.
Har også funnet et annet nummer også: 1641293-97-B
De side panelene skal være 1670641-98-A (venstre) og 1670642-98-A (høyre).

Har rolloen fra begood, den fungerer egentlig helt greit. Fordelen med rollo er at den kan rulles helt inn og blir unna vei om man skal laste noe over hattehyllehøyde. Dobbel rollo som også kunne festes i taket hadde vært optimalt.

Den fungerer veldig bra  :+1:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Jonny85

Nå er det vel hattehylle og lastesikring i både Long Range og P modellene som blir bestilt i dag? Stemmer ikke det da ?

Contango

Sitat fra: Jonny85 på fredag 15. juli 2022, klokken 01:04
Nå er det vel hattehylle og lastesikring i både Long Range og P modellene som blir bestilt i dag? Stemmer ikke det da ?
Det er hattehylle i begge modeller i dag. Det er lastesikring i P i dag. Det er ikke levert LR med lastesikring (ennå). Det er ferdigmonterte hengerfester i både LR og P i alle nye bestillinger men ingen med ferdigmonterte hengerfester er levert ennå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

RuneW

Jeg er ikke spesielt imponert over hattehyllen min 2023 MiC Y kom med. Mulig jeg er en dust, men har fortsatt ikke forstått hvordan den kan brettes sammen (og holde seg der).

Noen som vet om det finnes alternativer? Denne ser interessant ut, men det står at det ikke passer på nyere biler:
https://www.begood.no/products/bagasjeromstrekk-tesla-model-y-uttrekkbart
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

Kjøpte dette: https://www.begood.no/products/hattehylle-tesla-model-y
Falt sammen etter ei uke. Ikke selve luka, men alt som måtte limes på. Ser ut til at det er skrueløs løsning på den du linker til også, og det betyr dobbeltsidig kina-tape som svikter i kulde/varme/belastning. Dette er altså dritt som ikke varer..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Haggish

Sitat fra: RuneW på onsdag 21. desember 2022, klokken 13:36
Jeg er ikke spesielt imponert over hattehyllen min 2023 MiC Y kom med. Mulig jeg er en dust, men har fortsatt ikke forstått hvordan den kan brettes sammen (og holde seg der).


Du kan dytte den innover og la den gå ned langs med bakseteryggen 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

petersv

Det var nytting info, her bretter den seg bare oppover når den dyttes inn. For prøve å tvinge den ned innerst.

Haggish

Sitat fra: petersv på torsdag 22. desember 2022, klokken 08:42
Det var nytting info, her bretter den seg bare oppover når den dyttes inn. For prøve å tvinge den ned innerst.

Ja du må nok hjelpe den litt. Løft den opp i innerste bretten så kanten peker nedover. (Litt vanskelig og forklare men enkle ord, men prøv deg frem)😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

RuneW

Sitat fra: Haggish på torsdag 22. desember 2022, klokken 08:51
Sitat fra: petersv på torsdag 22. desember 2022, klokken 08:42
Det var nytting info, her bretter den seg bare oppover når den dyttes inn. For prøve å tvinge den ned innerst.

Ja du må nok hjelpe den litt. Løft den opp i innerste bretten så kanten peker nedover. (Litt vanskelig og forklare men enkle ord, men prøv deg frem)😉🙏

Er dette en tohånds-operasjon? I så fall en mindre god løsning.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA