Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva forventer DU av oppdatering 3.0?

Startet av El-inor, torsdag 17. mars 2022, klokken 22:12

« forrige - neste »

Krokstein

Sitat fra: hELgenen på torsdag 31. mars 2022, klokken 07:59
Huff..håper vi som ikke vil bruke dette slipper å betale for denne type funksjonalitet. Er så mye nye,ukjente behov som popper opp i kjølvannet av at bilene blir dyttet full av teknologi. Plutselig en dag får vi ikke kjøre dem selv lenger...
Kan selvfølgelig la være å bestille den pakken, men det er kanskje andre ting du ønsker å ha i den?
ID.4 GTX

daktari

Det har kommen oppdatert info fra VW på ID Drivers club som bekrefter at nye biler vil få nye sensorer og kameraer som gir parkeringsassistansen. Dagens biler får dette ikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Krokstein

Sitat fra: daktari på torsdag 31. mars 2022, klokken 16:32
Det har kommen oppdatert info fra VW på ID Drivers club som bekrefter at nye biler vil få nye sensorer og kameraer som gir parkeringsassistansen. Dagens biler får dette ikke.
Hva betyr det i praksis; Vil "gamle" bestillinger på førerassistentpakke+ på biler som ikke har kommet igang automatisk bli oppgradert til den nyeste varianten som inkluderer nye sensorer og parkeringsassistent plus?
ID.4 GTX

El-inor

Sitat fra: Krokstein på torsdag 31. mars 2022, klokken 20:12
Sitat fra: daktari på torsdag 31. mars 2022, klokken 16:32
Det har kommen oppdatert info fra VW på ID Drivers club som bekrefter at nye biler vil få nye sensorer og kameraer som gir parkeringsassistansen. Dagens biler får dette ikke.
Hva betyr det i praksis; Vil "gamle" bestillinger på førerassistentpakke+ på biler som ikke har kommet igang automatisk bli oppgradert til den nyeste varianten som inkluderer nye sensorer og parkeringsassistent plus?

Ganske utrolig at vi som har bil i bestilling ikke får noen som helst informasjon om slikt fra importøren.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Øyvind.h

Sitat fra: daktari på torsdag 31. mars 2022, klokken 16:32
Det har kommen oppdatert info fra VW på ID Drivers club som bekrefter at nye biler vil få nye sensorer og kameraer som gir parkeringsassistansen. Dagens biler får dette ikke.
Er ikke det så enkelt som at de som har kjøpt bil med denne funksjonen får det, og vi som har kjøpt bil uten ikke får det?

Eller har VW skrevet noe sted tidligere at gamle biler skal få denne funksjonaliteten?

Hyggelig om bilen plutselig leveres med mer utstyr enn bestilt, men foreløpig forholder jeg meg til det jeg faktisk bestilte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Krokstein

Enig i det; Jeg tar også utgangspunkt i at jeg får førerassistentpakke+ uten dette, men samtidig lurer jeg på hvor praktisk det er for vw å produsere ulike varianter av samme tilleggspakker over lang tid vs å bare slå det sammen og si at fra og med dato X så er det den nye som gjelder.

Blir bare spekulasjoner dette så vi får se den dagen bilen eventuelt dukker opp.

Hvis de skal begynne å produsere 2023 modeller fra sommeren er det vel ikke så lenge til før det kommer en ny oppdatering i "bygg bil" som reflekterer dette. Da er det vel enda en variant av pakkene kanskje?
ID.4 GTX

jan-c

Sitat fra: Krokstein på torsdag 31. mars 2022, klokken 21:06
Hvis de skal begynne å produsere 2023 modeller fra sommeren er det vel ikke så lenge til før det kommer en ny oppdatering i "bygg bil" som reflekterer dette. Da er det vel enda en variant av pakkene kanskje?
I dag inneholder "Bygg din bil" førerassistentpakke + følgende tilleggsutstyr:

Inkluderer innhold fra Førerassistentpakke og suppleres med:
    ACC Adaptiv cruise control med "stop & go"
    Area View med ryggekamera
    Easy Open & Close, sensor kontrollert bagasjeromsluke
    Keyless Access, nøkkelfri åpning og låsing, og startknapp
    LED lyslist mellom frontlykter og belyste dørhåndtak
    Parkeringsassistent
    Parkeringsassistent Plus med minnefunksjon

    Proaktiv passasjerbeskyttelse
    Side Assist blindsoneassistent
    Travel Assist; Lane Assist og Emergency Assist
    Tyverialarm med innvendig sensor, back-up horn og tauebeskyttelse
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

El-inor

Sitat fra: jan-c på torsdag 31. mars 2022, klokken 22:06
Sitat fra: Krokstein på torsdag 31. mars 2022, klokken 21:06
Hvis de skal begynne å produsere 2023 modeller fra sommeren er det vel ikke så lenge til før det kommer en ny oppdatering i "bygg bil" som reflekterer dette. Da er det vel enda en variant av pakkene kanskje?
I dag inneholder "Bygg din bil" førerassistentpakke + følgende tilleggsutstyr:

Inkluderer innhold fra Førerassistentpakke og suppleres med:
    ACC Adaptiv cruise control med "stop & go"
    Area View med ryggekamera
    Easy Open & Close, sensor kontrollert bagasjeromsluke
    Keyless Access, nøkkelfri åpning og låsing, og startknapp
    LED lyslist mellom frontlykter og belyste dørhåndtak
    Parkeringsassistent
    Parkeringsassistent Plus med minnefunksjon

    Proaktiv passasjerbeskyttelse
    Side Assist blindsoneassistent
    Travel Assist; Lane Assist og Emergency Assist
    Tyverialarm med innvendig sensor, back-up horn og tauebeskyttelse

Nyttig informasjon det jan-c.

Så er det store spørsmålet - hvem av oss som har ulevert bil i bestilling med Førerassistent+-pakke får dette innholdet i pakka?

Som for lengst diagnostisert troll på dette forumet ligger det ingen nedsiderisiko for meg i å stille spørsmålet: I hvilket bunnløst kommunikasjons-kompetanse-dyp befinner vår leverandør seg som ikke finner grunn til å informere sine kunder om status for vår bestilling på dette punktet?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Krokstein

Det er vel strengt tatt ikke så mye å informere om. Har du bestilt pakken uten parkeringsassistent plus så må du ANTA at det er det du får. Det gjør jeg. Kommer det mer tar jeg det bare som en bonus. Vil du være helt sikker er det bare å gå til leverandør og be om at det byttes til den nyeste pakken...og må sikkert betale noen kroner i mellomlegg.
ID.4 GTX

El-inor

Sitat fra: Krokstein på torsdag 31. mars 2022, klokken 23:23
Det er vel strengt tatt ikke så mye å informere om. Har du bestilt pakken uten parkeringsassistent plus så må du ANTA at det er det du får. Det gjør jeg. Kommer det mer tar jeg det bare som en bonus. Vil du være helt sikker er det bare å gå til leverandør og be om at det byttes til den nyeste pakken...og må sikkert betale noen kroner i mellomlegg.

Har bestilt, 21.05.2021, med Førerassistentpakke+ - hva får jeg da? Noen som vet?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

jan-c

#115
Sitat fra: El-inor på fredag 01. april 2022, klokken 08:22
Har bestilt, 21.05.2021, med Førerassistentpakke+ - hva får jeg da? Noen som vet?

Kan du ikke ta en prat med forhandleren din.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

El-inor

Sitat fra: jan-c på fredag 01. april 2022, klokken 13:21
Sitat fra: El-inor på fredag 01. april 2022, klokken 08:22
Har bestilt, 21.05.2021, med Førerassistentpakke+ - hva får jeg da? Noen som vet?

Kan du ikke ta en prat med forhandleren din.

For å være ærlig med deg, jan-c så dri... jeg i hva jeg ender opp med, og når. Det som imidlertid forundrer meg er at ikke forhandler/selger benytter denne muligheten til å knytte meg og andre kunder nærmere til seg ved å holde kontakten og informere om smått og stort som skjer under veis.

Det er jo så såre enkelt i disse tider å sende en mail eller en sms og på den måten skape en relasjon. I løpet av de mer enn 10 månedene som har gått siden jeg signerte kontrakten har jeg mottatt to mailer fra forhandler/selger og begge har vært svar på spørsmål fra meg.

Hva lærer disse selgerne på salgskurs i dag mon tro?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Ledam

Håper at det kommer en oppdatering av grafikken i den lille skjermen de kaller cockpit. Den en ganske kjedelig og ikke så veldig informativ.

gte-bjørn

Sitat fra: Ledam på søndag 03. april 2022, klokken 16:26
Håper at det kommer en oppdatering av grafikken i den lille skjermen de kaller cockpit. Den en ganske kjedelig og ikke så veldig informativ.

Jeg har ID.3 men det blir vel det samme der.... Den høyre tredjedelen er jo normalt helt tom, eneste jeg ser der er snøfnugg når temperaturen er under 4. Jeg skulle gjerne hatt litt info alltid tilgjengelig der: temperatur, klokke og tripteller *med* tidels kilometer. Jo, temp. og klokke finnes på den store skjermen også men da må blikket flyttes lenger. Men det ser ut til at temperatur kommer her i 3.0 (sett på youtube)

igniztion

Ja, det ser ut som det området som i dag kun benyttes til navigasjon i den lille skjermen får litt diverse info med 3.0. Temperatur blir jo blant annet skjult dersom man har en aktiv telefonsamtale, så den er grei å få over dit. Kunne gjerne hatt litt forbrukstall der også for min del.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA