Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeproblem på Espa?

Startet av Diesel.Skater, torsdag 17. mars 2022, klokken 11:45

« forrige - neste »

Diesel.Skater

Hei,

Måtte innom Bavaria Oslo med varsel om drivverksfeil. De resatte systemet og spurte meg om jeg har ladet på Espa i det siste ... :-o

Bavaria sa de har hatt minst tre biler den siste uka med samme feil etter lading på Espa. Tror jeg ladet på nr 2 fra stasjonsveggen på fredag.

Noen som vet noe mer/opplevd det samme?

vh Franklin

Klausius

Hmmm, var der i går og fikk samme feilmelding. Ladet på en av Kempower-laderne.

Orbit

Da har jeg vært i kontakt med support hos Kempower (som svarte med en gang på e-post, selv på en henvendelse fra meg som sluttbruker!). Dette er et kjent problem for dem, hvor kontaktdiagnosen som bilen gjør helt på slutten av ladingen av og til gir falsk alarm på i3. Kempower jobber med å finne en fiks på sin side, men mener også at det ikke skjer med oppdaterte biler. De vet ikke helt hvor grensen går, men mente i alle fall at i-level (integration level) på min bil med I001-21-3-530 (dvs mars 2021) skal lade problemfritt. i3 skal normalt bli oppdatert til siste versjon som en del av service hos BMW. Jeg ser f.eks. at alle versjoner før mars 2020 uansett skal oppdateres for å unngå falske alarmer for bremser/airbag.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

De som får problemer med lading, kan gjerne lese ut i-level og rapportere tilbake på tråden her. Skjermbildet mitt over er fra Bimmercode med OBD-plugg. Om en ikke har tilsvarende, kan en sette en USB-minnepinne i bilen, deretter gå til Innstillinger -> Profil -> Eksporter profil. Da får en noen mapper på minnepinnen, og inni der ligger den en XML-fil (forkledd som .mpd). Denne kan åpnes med passende program (nettleser eller teksteditor), og viser gjeldende i-level som en del av header.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Dala

Detta är fixat på Kempowers v2.0 softa! :D

Odinpodin

#4
Fikk samme problem på Recharge i Brumunddal, var sure 2500 i Resett av en feilkode

Sulland mente det var fordi laderen var for "sterk", Recharge svarte aldri på mine spørsmål om det kunne være problemer med laderen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA