Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Børsteløs bilvask Trondheim

Startet av geirci2, søndag 26. januar 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

Macnus

Har vasket bilen i flere typer maskiner i Trondheim og omegn, og børsteløs blir ALDRI helt bra, av den enkle grunn at vask uten å bruke svamp/børster ikke får bort den siste hinna av sløret skitt..og man ser det godt på svart bil!
Bruker alltid å klage til betjeningen etterpå, for å få en ekstra gratis vask til senere  :D men resultatet er som sagt aldri helt bra, og vil vel aldri helt bli det.
DiveIn er den beste jeg har brukt tror jeg, kraftige stråler og godt med middel, men resultatet er best med børster. ::)
For min del bruker jeg nå børstevask hos DiveIn, og polerer heller opp til våren. :P

olekvi

Sitat fra: Macnus på torsdag 30. januar 2020, klokken 09:59

DiveIn er den beste jeg har brukt tror jeg, kraftige stråler og godt med middel, men resultatet er best med børster. ::)

Ja, DiveIn har jo ikke børsteløs, så  ;D
'19 TM3P

ToreT


Trultefan

Ja. Prøver en mnd med abonnement der. Veldig kurant børsteløs vask og tørk. skiltgjenkjenning åpner port og starter vask
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

OlaM

Får man ren bil i børsteløs eller på selvbetjent hvis man har vokset bilen godt?
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: OlaM på tirsdag 22. mars 2022, klokken 10:42
Får man ren bil i børsteløs eller på selvbetjent hvis man har vokset bilen godt?
Definer ren ;-)
Det vil nemlig komme helt an på hvem du spør. En detalier vil helt klart si at det ikke er mulig, mens andre vil si at den blir ren.
Uansett, en godt vokset eller coatet bil vil bli renere enn en som ikke er behandlet, det tror jeg det er bred enighet om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Hallgrim86

Vaskehall er best, du får ikke spylt bilen skikkelig i vaskemaskiner.

40kr på skum, la det ligge i 5 min, 40kr på spyling. Først får du av mest mulig slitt uten å få dysa så nære bilen, så kan du bruke litt mindre avstander der møkka sitter.

Er bilen din matt og dårlig i lakken og ubehandlet er vintervask uten kontakt nær umulig.

Fush

Søk på LaserWash på google maps, det er haller i hele Norge med det systemet. Fungerer helt ok!
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

srheim

Jeg vil ikke anbefale divein sin vaskegate. De ulike kjemikaliene får ikke nok tid til å fungere og har med flere anledninger opplevd meget dårlige resultater.

Skal du ha en god børsteløs vask anbefaler jeg Starwash på Tiller (Her har de månedsabonnement på vask om du ønsker) eller Circle K på klett. Sistnevnte er så kraftig at du neste må ha hørselsvern på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA