Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD Tang erfaringer

Startet av Asfalt, tirsdag 15. mars 2022, klokken 09:49

« forrige - neste »

Asfalt

Sitat fra: torlie på torsdag 17. mars 2022, klokken 13:07
Sitat fra: geear på torsdag 17. mars 2022, klokken 12:47
Sitat fra: torlie på torsdag 17. mars 2022, klokken 12:41
Ingen private som selger Tang på Finn, så det må jo bety at alle som har fått utlevert bil er fornøyd? Det er vel solgt rundt 1000+ eksemplarer.
Hvor kommer de 42 bruktbilene som er til salgs på Finn fra, tenker du?

Forhandlere?

Kun 12 av de 42 har km stand over 2000km, ergo resten er "nybiler".

Ja det var litt dette jeg også har hengt meg opp i.
Sitat fra importøren: Dette er begynnelsen på noe stort. Hvis vi ikke klarer å selge de 1500 bilene vi får innen årets utgang, så kan vi bare slutte og melde overgang til NAV, kommer det kontant fra Dunvold.
Så selv om jeg var imponert over bilen så virker det ikke som om den rives bort fra forhandlerne. Selv i disse tider med mangel på leveringsklare elbiler.

JorgenM

Sitat fra: torlie på torsdag 17. mars 2022, klokken 12:41
Var det så at app skulle komme 23.mars?

Er den datoen forhandlerne nevner i alle fall.

Onsdag neste uke altså :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

edyrli

Tror de 1500 bilene innen års slutt i 2021 er litt overentusiastisk selgerprat. Det kan jo også være de har undervurdert hvor krevende det er for et nytt merke å etablere seg i Norge. Spesielt for et Kinesisk merke som da automatisk drar med seg en del fordommer.
Bil journalistene er jo stort sett enige om at Tang er mye bil for pengende. Og de drøyt 1300 bilene som er registrert til nå vil jeg si ikke er så ille i løpet av de månedene den har vært solgt.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Ansjosfilet

NAV melder nå at det er flere fra BYD sentralt som har søkt om dagpenger.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

SimEngineer

Dere som har hatt denne bilen en stund nå, hvordan er den i fporhold til parkering og slikt når den er så stor som den er? Er svingradius helt håpløs med så stor akselavstand?
Fruen her er litt skeptisk til dette med en så stor bil.

edyrli

Nei, er vel det korte svaret. Men jeg kommer fra en enda større bil (Opel Vivaro). 360 kameraet er gull verdt på trange parkeringsplasser og gir god oversikt.
Eneste utfordring sånn jeg ser det er bredden. På en del overfylte kjøpesentere kan parkeringplassene være litt smale.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Svk

Min har passert 80.000.Noen kjente feil som jeg bør sjekke opp i før garantien går ut?

edyrli

Det eneste jeg har fått med meg som går igjen er noen foringer i hjulopphenget som ryker. Jeg er ikke sikker på hvilken foring.
Jeg vurderer NAF sin garantiutløpstest når det nærmer seg.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Svk

Har ingen dunkelyder fra hjuloppheng.nen knirker/lager litt støy parkbrems slipper og en begynner å kjøre.
Har også problemer med dørtrekk som løsner bak hs øvre bakkant

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA