Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Realistisk å forvente oppdateringer ut over kart?

Startet av Skogstrollet, søndag 13. mars 2022, klokken 08:51

« forrige - neste »

Skogstrollet

Polestar m.fl. har etter hvert kommet med oppdateringer med oppjustert effekt/kurve på DC-lading, justeringer av beregnet/tilgjengelig buffer eller forbedringer i BMS for å skvise ut noe ekstra WLTP-km på bilene for å stå seg bedre i markedet mot nye konkurrenter. Er det realistisk å tro at MB kommer til å gjøre noe slikt på EQC, eller har man kjøpt en "statisk" bil etter den gamle skolen?

Er stort sett veldig fornøyd med bilen, men skjønner fortsatt ikke hvorfor effekten på DC-lading er 109KW, og at det skulle være begrensninger i HW som gjør at toppeffekt eller hele kurven ikke kunne vært løftet med 10-30KW. Jeg ser også et potensiale i fintuning av BMS og klimaanlegget for å få ned forbruket.

jevel

Jeg håper så klart på en oppdatering som skal gi oss mer muligheter / bedre forbruket eller lignende, men etter å ha hatt bilen i snart to år så innser jeg jo at MB ikke er Tesla når det kommer til software og tankegang rundt denne. (Både på godt og på vondt vil jeg jo si...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA