Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Team Lotus, onsdag 05. september 2012, klokken 19:51

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: ingolfzp på mandag 18. august 2014, klokken 16:56
Høylandet Auto AS (bl.a. Namsos, Høylandet, Brønnøysund)

Fikk følgende i svar på en generell henvendelse rundt "pris på service for Nissan Leaf":
SitatDa jeg ikke har data på din bil har jeg tatt utgangspunketet i en Nissan Leaf som registrert i Januar 2014. Det vil ikke være noen stor forskjell på prisene om det er en eldre modell.

2 års service koster 2680.- (inkl. arbeid og deler)

3 års service koster 2750.- (inkl. arbeid og deler)

Denne forhandleren fant jeg ved å søke via Nissan.no.
Dette høres bra ut! Da blir det Namsos-tur så snart hurtigladeren på Steinkjer kommer i drift igjen. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Olsleaf

Service fredag 15. 3975 hos Witro, bra service. Synes det gikk greitt. 100% kapasitet batteri og fin kjøring. Lader fungerte bra også. Smøring av bremser og pollenfilter skiftet
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

K S

Sitat fra: bno på torsdag 24. juli 2014, klokken 16:35
Hadde bilen til service idag hos Ålgård auto. Pris (standard arbeid) 4996,- Det reagerte jeg på på stedet og ga uttrykk for det og jeg møtte noe forståelse hos dem i verkstedsmottak. Har sendt en mail til selgere der jeg ga uttrykk for min misnøye med slike servicepriser og at jeg ved neste korsvei vender dem ryggen om jeg ikke får et prisavslag og at prisingen blir fair.

Videre har jeg tatt noen bilder og lagt ved mailen som viser at bilen er tilgriset av oljeflekker på seter, ratt og fremseter. Den ser ikke ut med det lyse trekkene. Beklager store bilder får endre senere.

Var på Ålgårds auto i dag og så på Leaf....det blir visst med å se på....jeg mistet plutselig lysten på el-bil....fossilbil er tydeligvis mye rimeligere å serve og holde i drift, på tross av olje til 2-300 kr per liter, oljefilter osv...

Har en VW Tiquan nå, prisen for to servicebesøk og 50000 km på 3,5 år kostet 8400 kroner. Da er to oljeskift inkludert og bytte av bremsevæske. Husker ikke hva olje og filter koster, men tipper det er rundt 2000 kroner for to skift.
Så service for 3,5-4 år for fossilbil uten olje/filter 6400, altså 1600 kr per år.... når Birger N Haug i følge Dagens næringsliv skal ha 3600 i året, ja da mister jeg lysten på å kjøpe elbil....

BE

Eventuelt kan du sjekke ut en eGolf, denne har fornuftige priser på service.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

jakoys

Bestilte just 2. års service til en Leaf 2012 hos Solum Bil AS i Larvik til 2893,-

Daeedor

Slenger på service hos Nissan på Hamar :  2580,- for år 1 ....(inkludert friskluftfilter og mva...)  dette er da ikke dyrt. Såvidt vites så er prisen omtrent den samme for år 2, år 3 , osv....  8)

Jan-Børre Olsen

Pris på vanlig service(ikke registerbytte eller noe omfattende) på en Toyota Rav4 D-4D 2,2 på et merkeverksted er ca 2500kr. Da er olje og alle filter byttet inkludert kupefilter. Dette er jo en bil som mekanisk, er mye mer omfattende enn en Leaf.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Daeedor

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 23. september 2014, klokken 09:56
Pris på vanlig service(ikke registerbytte eller noe omfattende) på en Toyota Rav4 D-4D 2,2 på et merkeverksted er ca 2500kr. Da er olje og alle filter byttet inkludert kupefilter. Dette er jo en bil som mekanisk, er mye mer omfattende enn en Leaf.

Det er den nok , men serviceprisene holder seg nok ikke der etter 2 år  og videre ?  Er vel større jobber etterhvert vel ? Du nevner jo register reim bytte , så finnes det jo vannpumpe , dynamo , viftereimer osv osv... På Leaf derimot , vil det etter det jeg hører - være omtrent det samme år etter år - ihvertfall så lenge du har garanti. (5 år)  Alle regnestykker ser forskjellige ut , ettersom hva man tar med - eller utelater !   ::)

BE

Prisen på Leaf blir dyrere etter 1. året.

På Ålgård Auto opererer de så vidt jeg vet fortsatt med ca 4000,- for første året, deretter ca 6000,- pr. år.

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Kjell Leaf

Sitat fra: K S på onsdag 20. august 2014, klokken 17:39
Sitat fra: bno på torsdag 24. juli 2014, klokken 16:35
Hadde bilen til service idag hos Ålgård auto. Pris (standard arbeid) 4996,- Det reagerte jeg på på stedet og ga uttrykk for det og jeg møtte noe forståelse hos dem i verkstedsmottak. Har sendt en mail til selgere der jeg ga uttrykk for min misnøye med slike servicepriser og at jeg ved neste korsvei vender dem ryggen om jeg ikke får et prisavslag og at prisingen blir fair.

Videre har jeg tatt noen bilder og lagt ved mailen som viser at bilen er tilgriset av oljeflekker på seter, ratt og fremseter. Den ser ikke ut med det lyse trekkene. Beklager store bilder får endre senere.

Var på Ålgårds auto i dag og så på Leaf....det blir visst med å se på....jeg mistet plutselig lysten på el-bil....fossilbil er tydeligvis mye rimeligere å serve og holde i drift, på tross av olje til 2-300 kr per liter, oljefilter osv...

Har en VW Tiquan nå, prisen for to servicebesøk og 50000 km på 3,5 år kostet 8400 kroner. Da er to oljeskift inkludert og bytte av bremsevæske. Husker ikke hva olje og filter koster, men tipper det er rundt 2000 kroner for to skift.
Så service for 3,5-4 år for fossilbil uten olje/filter 6400, altså 1600 kr per år.... når Birger N Haug i følge Dagens næringsliv skal ha 3600 i året, ja da mister jeg lysten på å kjøpe elbil....
Hvis kostnadene på service hindrer deg i å kjøpe el-bil har du ikke forstått mye. Lykke til videre med din Tiquan eller andre fossile VW produkter ,fossile VW produkter er jo så billige å eie  ;) ;D ;D. På de 3,5 årene har du betalt over 9000,-  mer bare i vegavgift på din VW enn du ville gjort med en Leaf. 
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Daeedor

#790
Sitat fra: BE på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Prisen på Leaf blir dyrere etter 1. året.

På Ålgård Auto opererer de så vidt jeg vet fortsatt med ca 4000,- for første året, deretter ca 6000,- pr. år.

Det er feil. Pris for år 2 er fortsatt 2580,- her på Hamar - samme som år 1 .Har nettopp vært der ! (offisiell Nissan forhandler er det også.) Priser er inkludert mva. Dine priser høres helt... rare ut ? Du må virkelig unnskylde , men det høres ut som om du enten har fått helt feil priser , eller at den forretningen du refererer til har et prisbilde som ikke er konkurransedyktig. :P

BE

#791
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 23. september 2014, klokken 13:33
Sitat fra: BE på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Prisen på Leaf blir dyrere etter 1. året.

På Ålgård Auto opererer de så vidt jeg vet fortsatt med ca 4000,- for første året, deretter ca 6000,- pr. år.

Det er feil. Pris for år 2 er fortsatt 2580,- her på Hamar - samme som år 1 .Har nettopp vært der ! (offisiell Nissan forhandler er det også.) Priser er inkludert mva. Dine priser høres helt... rare ut ? Du må virkelig unnskylde , men det høres ut som om du enten har fått helt feil priser , eller at den forretningen du refererer til har et prisbilde som ikke er konkurransedyktig. :P
Det er feil? Du kan jo ringe Ålgård Auto selv og sjekke. Det er dette som er prisene de opererer med. Det hjelper oss på Nordjæren lite at det er en tilnærmelig fornuftig pris på Hamar, hvilket er bra for dere.

Fra andre året skal alt som gjøres på 1. året utføres, i tillegg skal bremseveske skiftes og sikkert et par sjekkpunkter til.

Ellers er jeg enig med deg at prisene høres helt absurde ut, men det er altså ikke mine priser, men prisene til den forhandleren som dekker sør-Rogaland.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

kakraemer

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 23. september 2014, klokken 13:33
Sitat fra: BE på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Prisen på Leaf blir dyrere etter 1. året.

På Ålgård Auto opererer de så vidt jeg vet fortsatt med ca 4000,- for første året, deretter ca 6000,- pr. år.

Det er feil. Pris for år 2 er fortsatt 2580,- her på Hamar - samme som år 1 .Har nettopp vært der ! (offisiell Nissan forhandler er det også.) Priser er inkludert mva. Dine priser høres helt... rare ut ? Du må virkelig unnskylde , men det høres ut som om du enten har fått helt feil priser , eller at den forretningen du refererer til har et prisbilde som ikke er konkurransedyktig. :P

Hvordan kan du pastå at det er feil når du selv server bilen på Hamar og aldri har vært på Ålgårds Auto?
For et, unnskyld meg, j..la tullesvar!!!
Ålgårds Auto tar hhv 4000/6000 for servicene på Leaf.
Det tror jeg vi vet best som bor her og dessverre må bruke dem!
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

frankols

Sitat fra: kakraemer på tirsdag 23. september 2014, klokken 14:02
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 23. september 2014, klokken 13:33
Sitat fra: BE på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Prisen på Leaf blir dyrere etter 1. året.

På Ålgård Auto opererer de så vidt jeg vet fortsatt med ca 4000,- for første året, deretter ca 6000,- pr. år.

Det er feil. Pris for år 2 er fortsatt 2580,- her på Hamar - samme som år 1 .Har nettopp vært der ! (offisiell Nissan forhandler er det også.) Priser er inkludert mva. Dine priser høres helt... rare ut ? Du må virkelig unnskylde , men det høres ut som om du enten har fått helt feil priser , eller at den forretningen du refererer til har et prisbilde som ikke er konkurransedyktig. :P

Hvordan kan du pastå at det er feil når du selv server bilen på Hamar og aldri har vært på Ålgårds Auto?
For et, unnskyld meg, j..la tullesvar!!!
Ålgårds Auto tar hhv 4000/6000 for servicene på Leaf.
Det tror jeg vi vet best som bor her og dessverre må bruke dem!
Det er et annet prisnivå på alt her på gullkysten enn det er på Hamar vet du  8)
Men dersom vi er mange nok som klager på prisen så kanskje de gjør noe med den ?

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:00
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 23. september 2014, klokken 09:56
Pris på vanlig service(ikke registerbytte eller noe omfattende) på en Toyota Rav4 D-4D 2,2 på et merkeverksted er ca 2500kr. Da er olje og alle filter byttet inkludert kupefilter. Dette er jo en bil som mekanisk, er mye mer omfattende enn en Leaf.

Det er den nok , men serviceprisene holder seg nok ikke der etter 2 år  og videre ?  Er vel større jobber etterhvert vel ? Du nevner jo register reim bytte , så finnes det jo vannpumpe , dynamo , viftereimer osv osv... På Leaf derimot , vil det etter det jeg hører - være omtrent det samme år etter år - ihvertfall så lenge du har garanti. (5 år)  Alle regnestykker ser forskjellige ut , ettersom hva man tar med - eller utelater !   ::)
Dette er på en nå 6 år gammel bil, forøvrig var alt i orden men poenget mitt er at bilen i seg selv er en mye dyrere bil å drifte mtp 4wd, senterdiff, mellomaksel, bakdiff, mer avansert hjuloppheng både foran og bak, partikkelfilter, dieselvarmer osv osv. Det er unektelig noe merkelig med serviceprisene til Nissan når en ordinær 4wd dieselbil kan være tilnærmet billigere. Hva koster servicen på en Qashqai 4wd mon tro?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA