Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på 170

Startet av Vurderer en elbil, torsdag 10. mars 2022, klokken 07:43

« forrige - neste »

Vurderer en elbil

Hei, dere.

I en artikkel i Motor så står det at Buzz lader på 170. https://www.motor.no/bil/vw-id-buzz-vist-for-forste-gang/219609

En annen plass leste jeg at Buzz er bygget på samme plattform som iD4.

Hva kan det da komme av at Buzz kan lade på 170 og iD4 kommer med en oppdatering som gjør at den kan lade på (bare) 130...?
Fossilbil

unik42

I en annen artikkel står det at Buzz får en annen type batterier slik at ladehastigheten blir den samme som på ID4.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hakotorg

Husker ikke hvor, men leste at 10-80% ladetiden var lik for buzz og Id-modellene som etter hvert får 135kW lading. Så forskjellen er kanskje ikke så stor som det virker på papiret.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#3
Sitat fra: hakotorg på torsdag 10. mars 2022, klokken 09:33
Husker ikke hvor, men leste at 10-80% ladetiden var lik for buzz og Id-modellene som etter hvert får 135kW lading. Så forskjellen er kanskje ikke så stor som det virker på papiret.

Akkurat dette har flere kilder oppgitt.
Mulig ID.Buzz en høy ladefart i starten som deretter raskt flater ut og dermed blir 5-80% tiden den samme som for ID.4 med 77kWh, eller så blander man informasjon for max ladefart på 111kWh batteriet som skal komme på den lange utgaven av Buzz.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA