Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

minibiti

What happened to Mr Bacardi and his nice monthly sales stats, like this one:
https://elbilforum.no/index.php?topic=5991.msg820156#msg820156

Is there another place where I could find them?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

minibiti

I know that one.
What I am looking for is a table with the sales of each model for the previous month, or per month, same as what used to be posted by the great Mr Bacardi :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

RJK

Sitat fra: minibiti på søndag 02. februar 2020, klokken 12:10
I know that one.
What I am looking for is a table with the sales of each model for the previous month, or per month, same as what used to be posted by the great Mr Bacardi :)

Han har jo tallene, så burde jo være greit å kunne vise en slik liste, gjerne rangert etter plassering den måneden.

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Electric cars in Norway

#2285
Ja det er herlig statistikk :+1: se under fra tek.no i dagens nyhet.

Kopi:

Totalt ble det nyregistrert 10.346 personbiler i februar. Av disse var 49,7 prosent elbiler, mens 29,5 prosent hadde en eller annen form for hybriddrift.

Andelen nyregistrerte biler med kun bensinmotor var nesten halvert fra samme måned i 2019, med 9,7 prosent mot 18,8 prosent i fjor. 11,2 prosent hadde bare dieselmotor, ned fra 16,8 prosent i februar i fjor.

Audi snuser på topplasseringen totalt.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/P9A3Ob/dette-var-norges-mest-solgte-bil-for-andre-maned-pa-rad

jkirkebo

Da har vi for første gang opplevd et helt kvartal med elbilandel på over 50% :) Og det i et kvartal der Tesla har levert relativt få biler.

Dette må vel være siste skuddet for baugen for "dommedagsprofetene" her, som til stadighet har spådd kollaps i elbilsalget? Først pga. innføring av krav til passasjer for å kunne kjøre i kollektivfelt i rushtiden i Oslo, deretter ved fjerning av gratis parkering og nå sist pga. økte bomkostnader for elbiler. Det er vel ganske tydelig at vi nå har kommet til et punkt der folk ser elbil som den nye "normalen", så lenge de er konkurransedyktige på innkjøpspris. Sånn sett er det vel en liten fare for et tilbakeslag om kronekursen fortsetter å være svært svak, siden det slår hardere inn for elbiler enn for biler med engangsavgift.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 02. april 2020, klokken 07:58
Det er vel ganske tydelig at vi nå har kommet til et punkt der folk ser elbil som den nye "normalen", så lenge de er konkurransedyktige på innkjøpspris.
Tror faktisk folk ser lengre enn innkjøpspris også, og kan forholde seg til enklere vedlikehold og mindre drivstoffutgifter. Og dette allerede før de rimeligere familiebilene har begynt å leveres.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på torsdag 02. april 2020, klokken 12:08
Og dette allerede før de rimeligere familiebilene har begynt å leveres.
Jeg tror jeg vil definere E-tron 50 inn som en «rimeligere familiebil». Synes salgstallene på denne indikerer det.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 02. april 2020, klokken 17:26
Sitat fra: turfsurf på torsdag 02. april 2020, klokken 12:08
Og dette allerede før de rimeligere familiebilene har begynt å leveres.
Jeg tror jeg vil definere E-tron 50 inn som en «rimeligere familiebil». Synes salgstallene på denne indikerer det.
Ja, man kan vel si at etron 50 er i det øvre sjiktet der. Tenkte mere på prisleiet der biler som Skoda Octavia ligger, rundt 400 med firehjulstrekk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway


Ja, man kan vel si at etron 50 er i det øvre sjiktet der. Tenkte mere på prisleiet der biler som Skoda Octavia ligger, rundt 400 med firehjulstrekk.
[/quote]

Helt enig. 50 er i "rimeligere familiebil» men da har jeg sett bort  fra de billige stasjonsvognene med liten symaskinmotor & 4wd.  50 er en flott bil jeg har kjørt flere ganger. Et godt kjøp til den prisen og derfor topper den også månedsstatistikken  :+1: :police:

Counterpointer

Den er jo for øyeblikket også den eneste med kombinasjonen awd, hengerfeste, takstativ og stor bakluke rundt 500k kr

RJK

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 02. april 2020, klokken 20:23
Den er jo for øyeblikket også den eneste med kombinasjonen awd, hengerfeste, takstativ og stor bakluke rundt 500k kr

Vær nå ærlig nok til å skrive 600+, for det er tvilsomt at det selges biler uten at det er brukt endel på tilleggsutstyr, som er standard på andre biler. F.eks. er tydeligvis oppvarmede frontseter tillegg. Sjekket nettopp over, og tviler på at det er mange biler uten minst 100 K i tilleggsutstyr.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på torsdag 02. april 2020, klokken 21:35
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 02. april 2020, klokken 20:23
Den er jo for øyeblikket også den eneste med kombinasjonen awd, hengerfeste, takstativ og stor bakluke rundt 500k kr

Vær nå ærlig nok til å skrive 600+, for det er tvilsomt at det selges biler uten at det er brukt endel på tilleggsutstyr, som er standard på andre biler. F.eks. er tydeligvis oppvarmede frontseter tillegg. Sjekket nettopp over, og tviler på at det er mange biler uten minst 100 K i tilleggsutstyr.
Jeg skrev rundt fordi jeg ikke har oversikt over hvor mye utstyr en trenger og det er også en smaksak.
Prislister og pakker hos Audi er også en jungel. Mener å huske jeg leste en som spekket en helt brukbar bil til 565.
Jeg har brent meg tidligere på å si feil pris og Audi gutta er da ikke nådige, vil helst unngå det.

Counterpointer

Fant denne i det jeg hadde postet forrige, den er helt fersk.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA