Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: emurof på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:52
Kom ikke her og lat som de er uskyldige.
Selv holder jeg meg til prinsippet "Enhver er uskyldig inntil det motsatte er bevist" heller enn å joina hylekoret på et elbilforum ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rollep

#2267
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:22
Sitat fra: Rollep på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:18
Selv holder jeg meg til prinsippet
Hold deg til topic i stedet  :+1:
Det prøvde jeg å gjøre helt til en eller annen debattant kom med dieselgate atter en gang ;)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Lepet65

Beskjeden registrering av Tesla hittil i desember, er det prioritert levering i Nederland? De satte jo salgsrekord i november, og skal vel fjerne noe insentiver ved nyttår.

Roy Aasen

TM3 i Nederland--f.eks september 5783 biler, oktober kun 291, november  3975.
Så langt i desember  1599.
Forventet registreringer i tillegg ca 6663. (Ser da ut til å bli ca 8200 stk i julemåneden.) Hvoirdsan dette estimatet oppstår vet jeg ikke.

I Norge er det forventet knapt 600 registreringer denne måneden.

Se selv:

https://eu-evs.com/

Maximus

Ingen krigstyper i media enda? Sløvt. Antallet nybilregistrerte elbiler er kraftig ned i november i år sammenlignet med samme måned i fjor (ned 27,4 %), og dieselandelen er opp 0,8%.

https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-november-2019

Eller er det bare det at de færreste journalister nå tror tror at forbrenningsmotoren har en framtid ...

Forvøvrig interessant med det relativt labre antall elbiler som er reigstrer i oktober og november. Ser for meg at det kan skyldes en kombinasjon av at kjøperne venter på annonserte modeller, at mange av de som trenger en små/mellomklassebil til lokaltransport allerede har kjøpt, og at leveranser muligens holdes igjen fra produsentene på grunn av disse EU-reglene.

Gleder meg uansett til januar og utover i neste år. Moro nerding det her, selv om selve "fighten" stort sett ser ut til å være over. I hvert fall her hjemme i Norge.

Troald

TM3, 69 registreringer i dag (kun 114 tidligere i desember). Begynner de å få farten opp?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

RJK

Sitat fra: Troald på mandag 09. desember 2019, klokken 21:42
TM3, 69 registreringer i dag (kun 114 tidligere i desember). Begynner de å få farten opp?

Registreringshastigheten tar seg opp, men den er foreløpig alt for liten til at man kan tro de klarer å passere gammel rekord for Bobla på 16699 biler i ett registreringsår.

Pga antall helligdager inkludert søndager, samt å beregne både 24 og 31 som stengte dager, så må man tilnærmet ha et snitt på 200 TM3 per resterende salgsdager denne måneden.

Tror som det er antydet lengre opp, at det holdes igjen biler til Norge, for å pushe mest mulig ut i Nederland før nyåret, pg avgiftsendringen.

Heldig for de nederlandske kjøperne, men jeg hadde håpet, trodd og gledet meg til at Tesla snappet den rekorden i år, rett før VW kunne få 50-årsjubileum på rekorden. Nå tror jeg den vil bestå enda et år.

Mulig nyhetene om fremskyndet produksjon av TMY kan ha medvirkende årsak, men ser ikke at vi får noen slike levert før 2021 uansett, da de sikkert vil fordele bilsalget relativt likt med slik de gjorde med TM3-distribusjonen, med mindre bilene oppfattes så teknisk like, at EM/Tesla tror de kan gå rett på å distribuere disse globalt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mateusz

Lurer på om Tesla ble Norges mest solgte bilmerke for 2019?
Har stor mistanke at det er tilfelle.
Noen som har statistisk for Tesla vs WV?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Marzo

Sitat fra: Matheus på torsdag 02. januar 2020, klokken 07:42
Lurer på om Tesla ble Norges mest solgte bilmerke for 2019?
Har stor mistanke at det er tilfelle.
Noen som har statistisk for Tesla vs WV?

Det er vertfall veldig close race!

Desember tallene er ikke ute enda. VW ledet med 296 biler ved utgangen av november.
Model 3 gikk forbi e-Golf med 697stk i desember.
Tesla har kun solgt 30stk Model S og 117stk X i desember, så spørs hvor mange tradisjonelle modeller VW har levert ut siste måneden.

Jeg tipper Tesla vant med ca 150stk.. :)

Mateusz

Eg synes også at Tesla vant med 150 biler.
WV solgte då 553 stk. e-golf, 9 el crafter, 2 e-up og ca 390 eksosbiler i desember.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Sharp


Mateusz

#2277
 :-1: Det var dumt, hvordan WV klarte å registrere 689 fossiler i desember?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Marzo

Sitat fra: Matheus på fredag 03. januar 2020, klokken 11:56
:-1: Det var dumt, hvordan WV klarte å registrere 689 fossiler i desember?
De måte gjøre det kunstig. For det første så teller de i 2018 med gamle CO2 krav. For det andre så vinner det mest solgte bilmerke for 2018. Trur det var en dirty trick som har ikkje noe med reel salg å gjøre,

Hadde kanskje vært litt smartere å registrert 689 elbiler på falske personer, hvis verden hadde fungert sånn som du tror?

Mateusz

Ja, eg tar sikkert feil. Redigerte det nå.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA