Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: automat på lørdag 19. oktober 2019, klokken 13:04
Produsenter har nok begynt å holde igjen utleveringer til 2020, slik at de kan telle med i utslippsregnskapet. Særlig nye modeller holdes nok igjen.
Straffeavgiftene begynner vel ikke før 2021 så da kommer dem vel å holde igjen et år til.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:51
Markedet mettet? Vanskelig med økt salg når de riktige bilene ikke selges?
Og alle nye modeller er vel ikke å få kjøpt før neste år.

Alt  med "kanskje"
Innføring av bompenger og stadig dyrere prismodeller på lading hjelper nok heller ikke på salget.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

gigafactory

Sitat fra: Rollep på lørdag 19. oktober 2019, klokken 15:14
Sitat fra: automat på lørdag 19. oktober 2019, klokken 13:04
Produsenter har nok begynt å holde igjen utleveringer til 2020, slik at de kan telle med i utslippsregnskapet. Særlig nye modeller holdes nok igjen.
Straffeavgiftene begynner vel ikke før 2021 så da kommer dem vel å holde igjen et år til.

Jo, økningen i bøtene for å overgå de tillatte flåteutslippene gjelder fra 2020, men de kan holde 5% av de mest forurensende bilene utenfor statistikken.

Rollep

Sitat fra: gigafactory på søndag 20. oktober 2019, klokken 00:06
Sitat fra: Rollep på lørdag 19. oktober 2019, klokken 15:14
Sitat fra: automat på lørdag 19. oktober 2019, klokken 13:04
Produsenter har nok begynt å holde igjen utleveringer til 2020, slik at de kan telle med i utslippsregnskapet. Særlig nye modeller holdes nok igjen.
Straffeavgiftene begynner vel ikke før 2021 så da kommer dem vel å holde igjen et år til.

Jo, økningen i bøtene for å overgå de tillatte flåteutslippene gjelder fra 2020, men de kan holde 5% av de mest forurensende bilene utenfor statistikken.
Takker :+1:

Da har Porsche taimet det godt ettersom de skal begynne å levere i januar :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på søndag 20. oktober 2019, klokken 14:28
Da har Porsche taimet det godt ettersom de skal begynne å levere i januar :)
Det er ikke tilfeldig siden Taycan/Mission E har vært et fire år langt prosjekt.
NOE har hvertfall Porsche lært av dieselgate

Rollep

#2255
Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. oktober 2019, klokken 15:04
Sitat fra: Rollep på søndag 20. oktober 2019, klokken 14:28
Da har Porsche taimet det godt ettersom de skal begynne å levere i januar :)
Det er ikke tilfeldig siden Taycan/Mission E har vært et fire år langt prosjekt.
NOE har hvertfall Porsche lært av dieselgate
Mission e / Taycan prosjektet startet langt før dieselgate. Uansett meget imponerende hva man har fått til i løpet av få år.

Synd at Porsche uforskyldt ble trukket inn i driten. Selv ble jeg meget skuffet når de begynte å tilby biler med dieselmotorer, slik styggedom har intet i en Porschebil å gjøre. Dieselgate ble heldigvis slutten på kakleverk i bilene, så noe godt kom det tross alt ut av dieselgate.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på søndag 20. oktober 2019, klokken 18:27
Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. oktober 2019, klokken 15:04
Sitat fra: Rollep på søndag 20. oktober 2019, klokken 14:28
Da har Porsche taimet det godt ettersom de skal begynne å levere i januar :)
Det er ikke tilfeldig siden Taycan/Mission E har vært et fire år langt prosjekt.
NOE har hvertfall Porsche lært av dieselgate
Mission e / Taycan prosjektet startet langt før dieselgate. Uansett meget imponerende hva man har fått til i løpet av få år.

Synd at Porsche uforskyldt ble trukket inn i driten. Selv ble jeg meget skuffet når de begynte å tilby biler med dieselmotorer, slik styggedom har intet i en Porschebil å gjøre. Dieselgate ble heldigvis slutten på kakleverk i bilene, så noe godt kom det tross alt ut av dieselgate.
Vi er litt off topik men det var en direktør for Porsche som ble fengslet i forbindelse med etterforskningen av dieselgate samt at de har godtatt en 600 millioner euro bot. Eller fem milliarder kr.

Det er ikke uforskyldt!


https://money.cnn.com/2018/04/20/news/porsche-arrest-volkswagen-diesel-emissions-scandal/index.html


https://www.motor1.com/news/348481/porsche-600-million-dieselgate-fine/


https://www.dn.no/motor/porsche/dieselgate/tyskland/porsche-far-giga-bot-etter-utslipsskandale/2-1-599673

Rollep

#2257
Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. oktober 2019, klokken 20:30
Sitat fra: Rollep på søndag 20. oktober 2019, klokken 18:27
Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. oktober 2019, klokken 15:04
Sitat fra: Rollep på søndag 20. oktober 2019, klokken 14:28
Da har Porsche taimet det godt ettersom de skal begynne å levere i januar :)
Det er ikke tilfeldig siden Taycan/Mission E har vært et fire år langt prosjekt.
NOE har hvertfall Porsche lært av dieselgate
Mission e / Taycan prosjektet startet langt før dieselgate. Uansett meget imponerende hva man har fått til i løpet av få år.

Synd at Porsche uforskyldt ble trukket inn i driten. Selv ble jeg meget skuffet når de begynte å tilby biler med dieselmotorer, slik styggedom har intet i en Porschebil å gjøre. Dieselgate ble heldigvis slutten på kakleverk i bilene, så noe godt kom det tross alt ut av dieselgate.
Vi er litt off topik men det var en direktør for Porsche som ble fengslet i forbindelse med etterforskningen av dieselgate samt at de har godtatt en 600 millioner euro bot. Eller fem milliarder kr.

Det er ikke uforskyldt!
Ble det noengang bevist at Porsche hadde kjennskap til juksesoftwaren i dieselmotorene de kjøpte fra AUDI?

Ellers er det bare å konstatere at man kan ikke så mye som nevne Porsche eller andre VAG merker uten at hylekoret kommer drassende med "Dieselgate", visse personer mer ivrige enn andre ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

JorgenM

Ser en slik Kina-doning fikk sin første registrering i oktober:

Chery Arrizo 5E
https://www.tv2.no/a/10820867/

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rollep

Yes, enda fler kinesprodukter, akkurat hva Norge og resten av Europa trenger ;)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

OhmPaPa

Sitat fra: JorgenM på mandag 21. oktober 2019, klokken 19:04
Ser en slik Kina-doning fikk sin første registrering i oktober:

Chery Arrizo 5E
https://www.tv2.no/a/10820867/


Hvor ser du dette? Lette rundt på ofv.no uten å finne noe for denne måneden?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på mandag 21. oktober 2019, klokken 17:30
Ble det noengang bevist at Porsche hadde kjennskap til juksesoftwaren i dieselmotorene de kjøpte fra AUDI?
Nei de tok sikkert en fem milliarder stor bot uten innsigelse fordi de ikke viste noe

Dette minner veldig om argumentasjonen til andre fornektere av belastende fenomener.

Men nå holder det sikkert i denne tråden selv om visse personer ikke tåler at offentlig kjent kunnskap blir nevnt.

Rollep

#2263
Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. oktober 2019, klokken 19:39Nei de tok sikkert en fem milliarder stor bot uten innsigelse fordi de ikke viste noe
De godtok boten fordi den var bare peanuts i forhold til tap av omdømme, rykte og renommé ved å trekke ut rettsprosessene i det uendelige. Media hadde allerede avgjort skyldspørsmålet og det hadde tydeligvis de fleste på denne gruppa også gjort.

En ting har du dog rett i og det er at det holder nå.  Skal forsøke unngå å nevne Porsche noe mer.

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

emurof

Porsche er skyldige som alle de andre som trodde de kunne slippe unna med svindel. Kom ikke her og lat som de er uskyldige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA