Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: MrBacardi på søndag 24. mars 2019, klokken 11:19
Sitat fra: LittleHammer på lørdag 23. mars 2019, klokken 23:05
Sedanen er tilbake!  8)

Tror nok at hvis Model Y og Model 3 hadde blitt gjort tilgjengelig samtidig, så ville nok utleveringene her i Norge hatt en ca 70/30 fordeling i favør Model Y. Så det at det leveres mange sedaner nå har nok mer med den litt kunstige elbil-markedssituasjonen vi har nå for tiden.

70/30 kan jeg nok gå med på. Mao. ville nok Model 3 solgt bra den også, selv om Y ble tilgjengelig samtidig. For oss er Model 3 et bedre valg da vi også har TMX og ikke trenger to SUVer med hengerfeste. Greit med to litt forskjellig typer biler.

Så ja, jeg tror sedaner/kombier vil gjøre et comeback nå, etterhvet som folk skjønner hvilken virkning det har på luftmotstand og dermed rekkevidde, i forhold til SUVer og andre biler med ganske stutt bakende. F.eks selger vel Hyundai alt de klarer å skaffe av Ioniq? Og om Toyota hadde fått ut fingeren og laget en god elbil-utgave av Prius hadde den nok solgt i bøtter og spann.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Magnus Hansen

Ioniq blir nevnt, men har jo stor bakluke slik som Model S. Model 3 med son bakluke er noe folk tar med på kjøpet fordi de må. Og de fleste ville selvfølgelig foretrekke en større bakluke. Når det gjelder rekkevidde så har en Model Y LR+AWD en oppgitt epa rekkevidde på 451km mot 496km for Model 3. For noen vil de ekstra km være helt nødvendige, men de fleste ville nok velge ekstra plass og praktisk åpning fremfor de km.

Elmo

Nå er dere vel litt vel off topic folkens :-1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

gigafactory

407 TM3 registrert på teslastats.no i dag så langt :o

Det er litt irriterende å se på koreanske leveringstall i forhold til dette, de kunne solgt i bøtter og spann også hadde leveringsviljen vært der. Men det er gamle nyheter.

jkirkebo

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:36
407 TM3 registrert på teslastats.no i dag så langt :o

Det er litt irriterende å se på koreanske leveringstall i forhold til dette, de kunne solgt i bøtter og spann også hadde leveringsviljen vært der. Men det er gamle nyheter.

484 nå drøye 40 minutter senere, hvorav 460 Model 3. Det tar helt av nå...

Fortsetter de slik kan de faktisk komme over 6000 biler levert i Q1.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sharp

Kan gå mot 10.000 elbiler denne måneden!

I mars i fjor ble det registrert rundt 14.000 nye biler. Kan det bli så mye som 70 % elbilandel nå, eller er det noen storselgere fremdeles blant fossilbilene?

gigafactory

10 000 inkl. bruktimport og varebiler tar jeg som en selvfølge, men jeg tror søren meg at kun nybilsalget av personbiler kan passere 10 000.

Jalla

Elbusser sparer mer diesel enn alle verdens elbiler.

Ifølge Bloomberg hadde Kina på slutten av 2017 omkring 385.000 elbusser totalt. Kina utvider gjennomsnittlig dette antallet med 9500 hver femte uke.
https://www.tu.no/artikler/bloomberg-elbusser-sparer-mer-diesel-enn-alle-verdens-elbiler/461353

Da blir noen tusen elbiler i Norge lite å skryte av....

Imagine

Over 4000 model 3 så langt i mars..... helt ville tilstander.

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Tretoppen


JorgenM

Wow, fantastisk :)
Må feires med en hjemmebrygget øl :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Counterpointer

Jeg fikk bil i midten av mars med regnummer EV 50xxx i går fikk min kollega bil med EV 60xxx. Dette får jeg ikke helt til å stemme med totalantallet registrerte biler.

Jeg vet at skilter gis ut til noen i batcher, men at over halvparten ligger å venter er litt mye. Registreringstakten på EV registrerte er vel så høy nå at det blir lite «glipper» i serien?

vegardg

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:44
Jeg fikk bil i midten av mars med regnummer EV 50xxx i går fikk min kollega bil med EV 60xxx. Dette får jeg ikke helt til å stemme med totalantallet registrerte biler.

Jeg vet at skilter gis ut til noen i batcher, men at over halvparten ligger å venter er litt mye. Registreringstakten på EV registrerte er vel så høy nå at det blir lite «glipper» i serien?
Landet er langt, og det er mange forhandlere som skal ha skilt liggende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA