Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

gigafactory

Da ble dette forumet litt mer ubrukelig enn før. Steng ute de få med litt teknisk innsikt også nå, så er det bare fanboys og særinger som meg igjen  :+1:

RonnyØ2

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:41
Nå er Nasatech blitt utvist (referal publisering i annen tråd) fra forumet for en god stund, så han kan ikke svare.......

Helt utrolig... så mye problemer som det er med selve forumet og takhøyden/topic i trådene, så er virkelig dette smålig å prioritere. Så mye bra som Nasatech bidrar med forøvrig.

Se helheten, admin/moderator. Én PM med påminnelse f.eks.

Maximus

Likte denne utkastelsen dårlig.

Var innom den siden som den utkastede brukeren linket til (den er hans egen), og som fikk han bannet. Med vrangviljen lagt til, ja da var hans mål med linken, og tjenesten linken førte fram til, kun å fiske etter at folk skal benytte seg av hans referal.

Samtidig kan man beskylde de andre websidene vedkommende drifter for det samme, for referalkoden hans er oppgitt på flere av dem. Og elbilstatistikksiden hans er vel en av de flittigst refererte hjemmesidene her på forumet, noe som hittil har vært tillat.

Den utkastede brukeren og forumadmin har da det til felles at enkelte av postene deres kan tolkes til å ha mer enn ett budskap, og der det mer enn ene handler om en økonomisk gevinst.

Jeg synes begge deler er uheldig, men innafor. Så hvis jeg har forstått saken rimelig korrekt vil jeg oppfordre forumadmin til å oppheve denne utestengelsen, eventuelt omgjøre den til å bli symbolsk kort.

Elmo

Sitat fra: Maximus på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:09
Så hvis jeg har forstått saken rimelig korrekt vil jeg oppfordre forumadmin til å oppheve denne utestengelsen, eventuelt omgjøre den til å bli symbolsk kort.
+1
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Counterpointer

Selv om jeg ikke tror det nytter med noen avstemming så støtter jeg også forslaget til Maximus

DagfinnN

Sitat fra: RonnyØ2 på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:30
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:41
Nå er Nasatech blitt utvist (referal publisering i annen tråd) fra forumet for en god stund, så han kan ikke svare.......
Helt utrolig... så mye problemer som det er med selve forumet og takhøyden/topic i trådene, så er virkelig dette smålig å prioritere. Så mye bra som Nasatech bidrar med forøvrig.
Se helheten, admin/moderator. Én PM med påminnelse f.eks.
Hjertens enig. Her blir folk sparket ut for mindre enn det annen har skrevet 2 sitat lenger opp. Admin er nok lei. Jeg har foreslått at det opprettes minst 10 moderatorer som kan nøye seg med å varsle om noen tråkker over. Sikkert flere som vil melde seg frivillig. Nå er alt opp til en dommer og bøddel i samme person som av en eller annen grunn ikke gidder å ta kontakt. Kjedelig.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

#1866
Nasatech ble faktisk også utestengt i høst.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Myrvang

Er vel andre saker som er viktigere å ta tak i på dette forumet (les tekniske utfordringer) enn om noen linker til egen side med refereals. Nå så jeg ikke hva som var årsaken til utkastelsen, men noen bidrar mye til forumet og det blir et dårligere forum uten disse.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Rasmus.B

Helt off topic, men nå har jeg ringt til elbilforeningen for å klage på drift, teknisk, mangel på moderatorer, og tidvis fraværende administrator. De er selvsagt klar over problemene, og jeg fikk beskjed om at det blir store endringer i løpet av første kvartal 2019.
Er bare å krysse fingrene.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jokr

Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 04. desember 2018, klokken 11:20
Desember blir rekordmåneden:

*Totalt antall elbiler registrert passerer snart 200 000
*Nissan Leaf er allerede passert 50 000
*Nissan Leaf passerer 15 000 for 2018
*Volkswagen totalt har passert 40 000
*BMW i3 passerer snart 20 000
*Tesla Model S Passerer snart 20 000
*Tesla totalt passerer snart 30 000

Av disse målene er det bare disse 2 igjen
*Tesla Model S Passerer snart 20 000
*BMW i3 passerer snart 20 000
Nå er vi vel inne i kvartalsslutt så vi kan vel forvente en stor andel Tesla denne måned. Desverre er det mange fridager så det er ikke sikkert tallene blir så høye som de kunne ha blitt, men my guess er at det blir over 7000 registrerte biler i Desember, hadde det vært flere arbeidsdager hadde jeg også trodd 8000+
2018 Nissan Leaf Tekna

Porsgrunn

Tror også desember blir en god måned, men er usikker på om Tesla vil ha spesielt gode tall.

Grunnen til at jeg tror Tesla kanskje vil ha lavere tall enn desember i fjor er at de har et enormt fokus på å levere biler i USA før skatteletten reduseres fra januar. Derfor mistenker jeg at de ikke har kjørt sin vanlige mengde med Europa modeller mot slutten av kvartalet, men produserer stort sett USA biler omtrent frem til julaften. Fra nyttår tror jeg det derimot er full fokus på Europa.

Dette blir selvfølgelig bare helt løse spekulasjoner :)

HCO

Sitat fra: RonnyØ2 på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:30
Helt utrolig... så mye problemer som det er med selve forumet og takhøyden/topic i trådene, så er virkelig dette smålig å prioritere. Så mye bra som Nasatech bidrar med forøvrig.

Se helheten, admin/moderator. Én PM med påminnelse f.eks.

Det er en viss youtube'r jeg heller kunne tenkt meg at ble kastet ut, lenge før man vurderte utestengelse av Nastech.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Counterpointer

Sitat fra: HCO på fredag 07. desember 2018, klokken 14:05
Sitat fra: RonnyØ2 på torsdag 06. desember 2018, klokken 15:30
Helt utrolig... så mye problemer som det er med selve forumet og takhøyden/topic i trådene, så er virkelig dette smålig å prioritere. Så mye bra som Nasatech bidrar med forøvrig.

Se helheten, admin/moderator. Én PM med påminnelse f.eks.

Det er en viss youtube'r jeg heller kunne tenkt meg at ble kastet ut, lenge før man vurderte utestengelse av Nastech.
He He skjønner hva du mener. Electric cars in Norway

Samt en del folk som kjører kampanjer og hetser....

Lasse var faktisk «on topik» i tråden, men brøt mot referal link. Alt for strengt og firkantet!

Det er også plagsomt at brukere er «rettsløse» adm er eneveldig, det er ingen ankemulighet.

Imagine

Sitat fra: jokr på fredag 07. desember 2018, klokken 10:26
Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 04. desember 2018, klokken 11:20
Desember blir rekordmåneden:

*Totalt antall elbiler registrert passerer snart 200 000
*Nissan Leaf er allerede passert 50 000
*Nissan Leaf passerer 15 000 for 2018
*Volkswagen totalt har passert 40 000
*BMW i3 passerer snart 20 000
*Tesla Model S Passerer snart 20 000
*Tesla totalt passerer snart 30 000

Av disse målene er det bare disse 2 igjen
*Tesla Model S Passerer snart 20 000
*BMW i3 passerer snart 20 000
Nå er vi vel inne i kvartalsslutt så vi kan vel forvente en stor andel Tesla denne måned. Desverre er det mange fridager så det er ikke sikkert tallene blir så høye som de kunne ha blitt, men my guess er at det blir over 7000 registrerte biler i Desember, hadde det vært flere arbeidsdager huadde jeg også trodd 8000+

I3 har nå passert 20.000. Model S mangler 245 biler, det tror jeg den klarer.

Over 5000 elbiler inkl. bruktimport nå så langt i desember.

Spennende avslutning på salgsåret 2018 blir det helt garantert.

emurof

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:41
Nå er Nasatech blitt utvist (referal publisering i annen tråd) fra forumet for en god stund, så han kan ikke svare.......

Herregud. Dette er helt på trynet. Ble han bare kastet ut uten varsel? Ikke så mye som en liten melding først?

Kanskje det er på tide å opprette et nytt forum, for dette begynner nesten å bli parodisk. Å kaste ut en av de som faktisk har gjort mye for "elbilrørsla" på grunn av en liten greie? Nei, dette blir for dumt.

Og jeg har selv fått smake pisken et par ganger nå. Ikke et pip, bare møter på stengt forum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA