Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Mateusz på mandag 21. august 2017, klokken 20:47
Noe som ikke stemmer med golf. Den er billigere en Leaf i USA. Hvorfor den er som dyr her og billig der?
1. Fordi det fortsatt er 190km-utgaven som selges i USA.
2. Fordi den har HELT annerledes grunnutstyr enn i Norge. Det er akkurat nå en tråd om e-Golf-import på e-Golf-forumet. Den har halogenlykter både foran og bak (og sikkert inni), mangler auto-hold på P-brems, mangler multifunksjonsratt, mangler aktiv cruise control (har ikke vanlig heller ser det ut som) og har dermed heller ikke automatisk nødbrems, mangler hurtiglading (kun 3,6kW som standard, 7,2kW følger DC-pakke til 12-15 lapper ekstra). Sikkert mer også. Kort fortalt så er det en veldig basic kjip bil i USA, mens i Norge har selv innstegsmodellen ekstrautstyr for mange titalls tusen.

doldis1

Sitat fra: Nasatech på fredag 18. august 2017, klokken 10:41
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 18. august 2017, klokken 10:32
Nå ser det ut som om det fungerer, og at salget er normalt.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Yes. Jobbet med det i hele går. Merkelig feil, men fikk løst det ;)

Godt jobbet ! Ser ut som vi ligger an til et Augustsalg på 3600+, noe som er bra men man kan jo spekulere
på hvordan det hadde sett ut uten disse ugudelige leveringstidene..

Counterpointer

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 22. august 2017, klokken 13:37
.......Ser ut som vi ligger an til et Augustsalg på 3600+, noe som er bra men man kan jo spekulere
på hvordan det hadde sett ut uten disse ugudelige leveringstidene..
Kunne hvertfall solgt 3500 Ae og sikkert flere hundre til av både Ioniq og Golf
Og hadde M3 kommet hit kunne de ha solgt 10 000 av den.
Etterspørselen er helt vill

Nasatech

Da er vi over 2016 og bare 145 for å gå over 2015

Lars C. Krogenæs

Litt trist å tenke på at det blir levert 10 ganger så mange biler av den "døende" Leaf, som Ampera E.

Tenk om Ampera-E hadde blitt produsert av et stort selskap, med erfaring og kapital bak seg, og ikke et ny-opprettet bakgårdsfirma uten erfaring med planlegging, innkjøp, produksjon og salg....  ???
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Nasatech

Sant! Er imponert over Nissan. Skal bli spennende å se Tesla de neste 3 månedene også :)

Amoss

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 24. august 2017, klokken 13:02
Tenk om Ampera-E hadde blitt produsert av et stort selskap, med erfaring og kapital bak seg, og ikke et ny-opprettet bakgårdsfirma uten erfaring med planlegging, innkjøp, produksjon og salg....  ???

Ja, det er lov å drømme, men vi må nok bare forholde oss til virkeligheten ;)
Model S 85D

Nasatech


Bondeknøl

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 24. august 2017, klokken 13:02
Litt trist å tenke på at det blir levert 10 ganger så mange biler av den "døende" Leaf, som Ampera E.

Tenk om Ampera-E hadde blitt produsert av et stort selskap, med erfaring og kapital bak seg, og ikke et ny-opprettet bakgårdsfirma uten erfaring med planlegging, innkjøp, produksjon og salg....  ???
Synes ikke det er trist. Leaf er en dritbra bil for en rimelig penge.
Muligens Nissan burde ventet enda lenger med å komme med ny modell?
Med slike salgstall så må det være litt kjipt å stanse produksjonen.

Nasatech

Nå er det Golf som leder denne måneden da og de har ny modell ;)

Bondeknøl

Men Leaf ligger da på andreplass med sin syv år gamle modell. Er vel knallbra det selv om Golf selger litt flere?

Counterpointer

Sitat fra: Bondeknøl på lørdag 26. august 2017, klokken 13:47
Men Leaf ligger da på andreplass med sin syv år gamle modell. Er vel knallbra det selv om Golf selger litt flere?
Jeg tror at for "folk flest" som skal ha elbil så er det Leaf som gjelder. Tror mange som kjøper den ikke vurderer andre merker.
Merkevareidentiteten til Leaf er knallsterk. Spesielt er dette godt gjort med stor andel importbiler og Leaf er jo en av elbilene som har markert fall i batterikapasitet etter noen år.

Leaf er elbilenes "Golf", mer enn Egolf enda

Troald

For ikke å spore av temaet så har jeg opprettet egen tråd verd Knut Aulie sin kommentar. Er det rett og er det et problem med fallende batterikapasitet med Leaf?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Nasatech

Veldig bra august!! Vi har fortsatt et par dager igjen og alle måneder det siste året, bortsett fra juni, er slått :)

JorgenM

Knalltall :)
e-Golf passerte i3 som årets mest solgte elbil også.

Tror det er mange Tesla på vei pga rentekampanjen (var det ikke signert 1500 kontrakter tro?), så høsten blir nok veldig bra, og vinteren enda bedre når nye Leaf og oppgradert i3 kommer, samt at e-Golf holder stuken lenge.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA