Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. juni 2017, klokken 22:17

Ser veldig bra ut dette ja, nå kan vi definitivt konkludere med at dommedagsprofeten(e) som dømte elbilsalget nord og ned når man ikke lengre kunne kjøre alene i kollektivfeltet inn til Oslo i rushtiden tok grundig feil ;)

41 Teslaer på en dag er også ganske så bra, virkelig fart på Model X-registreringene for tiden.

Personlig håper jeg Model X (170) går forbi BMW i3 (186).

Beckern

Sitat fra: Nasatech på onsdag 14. juni 2017, klokken 12:14
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. juni 2017, klokken 22:17

Ser veldig bra ut dette ja, nå kan vi definitivt konkludere med at dommedagsprofeten(e) som dømte elbilsalget nord og ned når man ikke lengre kunne kjøre alene i kollektivfeltet inn til Oslo i rushtiden tok grundig feil ;)

41 Teslaer på en dag er også ganske så bra, virkelig fart på Model X-registreringene for tiden.

Personlig håper jeg Model X (170) går forbi BMW i3 (186).


Ja det ville vært døds coolt assa

gigafactory

Er det sånn i3ere prater?  ;D



Ut fra hverdager er vi vel akkurat halvveis i juni i dag. Utrolig høy registreringstakt så langt, men kan sikkert fort dabbe av litt mot slutten av måneden? Ble bra med aggregerte tall! Syns statistikken går litt i rykk og napp for tiden, er det et element av manuelt arbeid som er påkrevd?  :D

JorgenM

Jeg håper eGolf passerer 1000 i juni og at Ampera-E selger selger mer enn alle andre Opel-modeller til sammen.
Dette skaper overskrifter og er god PR for elbiler.

Gjerne totalt over 4000 også (= ca 30% av totalt bilsalg) :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Nasatech

Sitat fra: gigafactory på fredag 16. juni 2017, klokken 12:30
Er det sånn i3ere prater?  ;D



Ut fra hverdager er vi vel akkurat halvveis i juni i dag. Utrolig høy registreringstakt så langt, men kan sikkert fort dabbe av litt mot slutten av måneden? Ble bra med aggregerte tall! Syns statistikken går litt i rykk og napp for tiden, er det et element av manuelt arbeid som er påkrevd?  :D

Nja. Jeg har flere servere som oppdaterer statistikken og de gjør det hver time fra forskjellige lokasjoner. Erfaringsmessig så er det mest registreringer fra 12 og utover. Veldig lite før.

Alle servere som er oppdaterte legger seg i listen med riktig navn, men de som ikke er det legger inn med det Vegvesenet legger inn. Jeg kjører så en opprydding et par ganger i døgnet og da kan det plutselig øke noe. Men de fleste servere er nå oppdatert.

Den mest nyttige funksjonen er vel å trykke på Month for å sortere etter måned. Det er den jeg bruker mest.

Har laget siden så den legger på sortering på slutten av URL. Dette ser kanskje ikke like proft ut som om jeg hadde skjult det, men det gjør at man kan sende linker med den sorteringen man vil ha og/eller bokmerke de.

Håper dere er fornøyde med "oppgraderingen" :)

gigafactory

Aha ok, da var det mer komplekst enn jeg tenkte, som vanlig  ;D

Veldig fornøyd!  :+1:

Nasatech


JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)


Ebe

Er den statistikken bare for ne bilen, ikke bruktimport? :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Nasatech

Sitat fra: Ebe på søndag 18. juni 2017, klokken 14:47
Er den statistikken bare for ne bilen, ikke bruktimport? :)

Nope. Nye og brukte. All registrering av EL/EK biler.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Glan

Ser dårlig ut med salget i dag 27 biler til nå

Rasmus.B

Det har nok med hvordan søkemotoren tråler vegvesen.no.
Så vidt jeg kan se er det omtrent bare Tesla s og x som er registrert inn på statistikken.
Etterhvert i kveld eller i morgen tidlig så blir det andre nummerserier som blir sjekket, og da kommer det helt andre tall.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Nasatech

Ja. Usikker på hva som har skjedd i dag. Merkelig nok er det nesten bare Tesla registreringer. Ut av 50 biler er 48 Tesla. Har sjekket de andre seriene og jeg får ikke noe treff. Merkelige saker. Får håpe de kommer inn litt senere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA