Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

doldis1

Sitat fra: tiger`n på torsdag 01. juni 2017, klokken 18:36
Over 200 A-E doldis...
Når skal du spise hatten din?

Ha,ha, GM imponerer de men jeg er nå langt fra overbevist om leveringene av OAe kommer til å fortsette lenge.
Det er iallefall bra for kundene som har fått levert bilen sin med store subsidier enten fra GM eller PSA !

Når det gjelder hatten min har den eneste hatten i mitt eie vært med på laksefiske i 20 år
og kan vel knapt regnes inn som en av "5 om dagen" lenger  ;D
Tror nok derfor jeg venter til minst 500 OAe før jeg setter den til livs .. ;D

Pavel Kolotilov

Sitat fra: JorgenM på torsdag 01. juni 2017, klokken 20:35
De offisielle tallene er allerede ute:
http://www.ofvas.no/bilsalget-i-mai/category735.html

Det er morsomt at Nissan Leaf salg representerer nesten 90% av Nissan's salg i Norge (511 leafer fra 577 biler totalt).
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

Amoss

Sitat fra: Pavel Kolotilov på fredag 02. juni 2017, klokken 15:06
Det er morsomt at Nissan Leaf salg representerer nesten 90% av Nissan's salg i Norge (511 leafer fra 577 biler totalt).

Hadde vært morsomt det ja, men tror nok at Nissan Leaf salg representerer rundt halvparten av Nissan's salg i Norge (272 Leaf av 577 biler totalt). Resten av de registrerte Leafene denne måneden er nok privatimportert...
Model S 85D

Electrix

Sitat fra: Amoss på fredag 02. juni 2017, klokken 15:46
Sitat fra: Pavel Kolotilov på fredag 02. juni 2017, klokken 15:06
Det er morsomt at Nissan Leaf salg representerer nesten 90% av Nissan's salg i Norge (511 leafer fra 577 biler totalt).

Hadde vært morsomt det ja, men tror nok at Nissan Leaf salg representerer rundt halvparten av Nissan's salg i Norge (272 Leaf av 577 biler totalt). Resten av de registrerte Leafene denne måneden er nok privatimportert...
Da er det jo ganske likt som for Opel, de solgte i 2016 rundt 4000 biler og har over 4000 signerte kontrakter på Ampera-E, hvis de klarte å levere alle disse ville de doblet salget sitt og ha ca 50% av salget sitt med elbiler.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Rottert

#859
Litt spent på tallene denne måneden. Vil Ampera-e og e-golf fortsette å holde tallene oppe?( kanskje enda mer?) Vil ioniq endelig få opp dampen? Så har vi også kvartalsslutt til Tesla...  Leaf og i3 fortsetter sikkert med solide tall. Hva med zoe? Har de kvittet seg med problemene og mye biler på vei?
2014 Nissan Leaf Tekna

gigafactory

Jeg blir litt skuffet om registreringene ikke passerer 3000, tror e-Golf alene vil dra på med 800+

Nasatech

Vi får håpe det blir høyt. Tesla hadde bare 296 i juni 2016. Totalt reg i juni 2016 var 2405.

Espen Hugaas Andersen

Jeg skal bidra med en stk, i hvert fall. :) Tror den blir registrert onsdag/torsdag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nasatech

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 03. juni 2017, klokken 14:41
Jeg skal bidra med en stk, i hvert fall. :) Tror den blir registrert onsdag/torsdag.

Kult! Gratulerer :)

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krl

Høres bra ut, du har vel fulgt med en del år nå før det ble kjøp :)

Fikk du med fri superlading? Det betyr ikke allverdens dersom man ikke kjører mye på langtur, men... Jeg har gått fra å superlade 2-3 ganger i uka med ukependling til 2-3 ganger i halvåret nå. Så tror jeg hadde klart meg med denne kvoteordningen.

Espen Hugaas Andersen

#866
Sitat fra: krl på lørdag 03. juni 2017, klokken 14:53Høres bra ut, du har vel fulgt med en del år nå før det ble kjøp :)
Ja, det har blitt noen år på sidelinjen nå. Jeg hadde Model X reservasjon nr 14 (ikke signature) i Europa tilbake i 2012/2013, men det er først nå jeg syns bilene har alt jeg vil ha, og jeg har råd til det. AWD, hengerfeste og foldbare bakseter har vært de største punktene. Og så hjalp det absolutt at Tesla-aksjene doblet seg. :)

Sitat fra: krl på lørdag 03. juni 2017, klokken 14:53Fikk du med fri superlading? Det betyr ikke allverdens dersom man ikke kjører mye på langtur, men... Jeg har gått fra å superlade 2-3 ganger i uka med ukependling til 2-3 ganger i halvåret nå. Så tror jeg hadde klart meg med denne kvoteordningen.
Jeg bestilte med 400 kWh/år, men plutselig endret Tesla systemet slik at alle som bestilte før ca 15 mai fikk ubegrenset superlading. Det betyr ikke mye for meg. Superlading blir noe jeg stort sett kun vil benytte i feriene. :)

(Men vi bør vel unngå å gå for langt off-topic her.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jche

Henta min ampera for ca 2 uker siden. Men stusser litt på at mitt Regnr begynner på 36, når alle andre nye elbiler jeg ser begynner på ca 40? Gammelt skilt tro?

Burger

jche: Sånn som jeg har forstått det så bestiller forhandlere opp skilt og får x antall skilt i en serie som de fortløpende registrerer så fort de selger bil.

Så det ligger masse skilt ute hos forhandlere som ikke er brukt. Dette systemet merkes veldig godt på 'små' plasser som Stjørdal der jeg har gått bort til feil Leaf fordi skiltet nesten er identisk.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Espen Hugaas Andersen

Ja, det stemmer. Det deles fortsatt ut EL-skilt...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA