Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: doldis1 på søndag 29. januar 2017, klokken 17:28
Hmm kan ikke la være å lure på registreringstallene framover hvis Ioniq+Soul+Ampera-e og TM3 kunne leveres
"på dagen" ............:)

Enig! De har helt klart et luksusproblem. Men de burde prøve å få igang leveringen sine før røkla kommer ;)

Bondeknøl

Denne lista viser jo at Nissan ikke er på bærtur og at Leaf fortsatt er foretrukket da den gir mye for pengene og kan leveres kjapt.
Det å utvikle en bilmodell koster jo mye i seg selv. Fabrikkene skal jo "lages på nytt" for vær bilmodell, så det må jo være gull å selge så bra av en relativt gammel modell i en ny kjøretøygruppe.

Rottert

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 30. januar 2017, klokken 10:16
Denne lista viser jo at Nissan ikke er på bærtur og at Leaf fortsatt er foretrukket da den gir mye for pengene og kan leveres kjapt.
Det å utvikle en bilmodell koster jo mye i seg selv. Fabrikkene skal jo "lages på nytt" for vær bilmodell, så det må jo være gull å selge så bra av en relativt gammel modell i en ny kjøretøygruppe.

Jepp. Tipper de stjeler en del kunder fra f.eks Hyundai som ikke vil vente i 6 mnd på å få levert ny bil.
2014 Nissan Leaf Tekna

downlow

Jeg fikk min Leaf nå i Januar :) Gadd ikke vente på kommende modeller, ikke trenger jeg lenger rekkevidde heller. Er forøvrig strålende fornøyd med bilen,så langt.
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Lars C. Krogenæs

Leveringstid på Leaf 30Kwt er nå ca. 2 mnd.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

turfsurf

Denne listen er vel "ny i Norge" dvs betydelig andel bruktimport? Det vil vel vri tallene litt til fordel for de bilene som har vært lengst på markedet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: doldis1 på søndag 29. januar 2017, klokken 17:28
Hmm kan ikke la være å lure på registreringstallene framover hvis Ioniq+Soul+Ampera-e og TM3 kunne leveres
"på dagen" ............:)
Mitt stalltips: e-Golf vil overta førsteplassen fra mai /juni

Strøm Tycoon

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 30. januar 2017, klokken 10:16
Denne lista viser jo at Nissan ikke er på bærtur og at Leaf fortsatt er foretrukket da den gir mye for pengene og kan leveres kjapt.
Det å utvikle en bilmodell koster jo mye i seg selv. Fabrikkene skal jo "lages på nytt" for vær bilmodell, så det må jo være gull å selge så bra av en relativt gammel modell i en ny kjøretøygruppe.

Hva er det? Noe sånt som 10% av alle Nissan Leaf levert globalt, befinner seg i Norge?

Helt klart en viktig bil for å få igang elektrifiseringen av massetransporten.

turfsurf

#548
Sitat fra: TM på mandag 30. januar 2017, klokken 19:47
Mitt stalltips: e-Golf vil overta førsteplassen fra mai /juni
Vil tro du har rett i det, kan ikke helt se noe som vil forhindre det. Kan komme noen overaskelser med Ioniq eller AE dog.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

Hey Nasatech :)

Top this month:   Volkswagen Passat   with:   1 cars
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Nasatech

Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:16
Hey Nasatech :)

Top this month:   Volkswagen Passat   with:   1 cars

Ja. Ha, ha! Så den i dag tidlig. Forstår ikke hvordan den kom inn der. Ligger i statistikken, men ikke med VIN. De må ha endret på den etter at den ble registrert feil.

Den ble fort tatt igjen av BMW i3 :)

Tenkte forresten jeg skulle endre litt på det så alle i3 blir registrert sammen og Leaf osv. Kan være en god ide?

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rottert

Sitat fra: Nasatech på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:32
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:16
Hey Nasatech :)

Top this month:   Volkswagen Passat   with:   1 cars

Ja. Ha, ha! Så den i dag tidlig. Forstår ikke hvordan den kom inn der. Ligger i statistikken, men ikke med VIN. De må ha endret på den etter at den ble registrert feil.

Den ble fort tatt igjen av BMW i3 :)

Tenkte forresten jeg skulle endre litt på det så alle i3 blir registrert sammen og Leaf osv. Kan være en god ide?

Ja takk :) Har blitt besatt av den siden der og tenkte egentlig å spørre deg om akkurat det der er en stor jobb å fikse.
2014 Nissan Leaf Tekna

Mateusz

Det er flere biller som bør samles for å få bedre oversikt (også de gamle...Think, PSA, Renault...)
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Elmo

Sitat fra: Mateusz på onsdag 01. februar 2017, klokken 15:35
Det er flere biller som bør samles for å få bedre oversikt (også de gamle...Think, PSA, Renault...)
Det er vel sånn at biler det ikke er registert noen av siste måned "faller ut" av statstikken? (var iallefall sånn i starten).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA