Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Counterpointer

#2655
Sitat fra: Burger på torsdag 14. april 2022, klokken 13:53
Sitat fra: Counterpointer på fredag 01. april 2022, klokken 19:50
Jeg skjønner at en velger fossil enn så lenge. Vi har flere Golfer på jobb og det er bare såvidt folk klarer å fylle tanken.
Klarer de ikke å fylle tanken fordi de er inkompetente, ikke gidder eller for mye stress med firmakort, hvilke stasjoner man kan fylle på etc?

Jeg antar at man må klare å fylle drivstoff når man har førerkort og heller på at det er mye pes å stikke innom (riktig) bensinstasjon. Da må det jo være enklere å bare koble til laderen etter man har parkert for dagen.

De elektrikerne i nabolaget her har fått elbil av arbeidsgiver + ladestasjon montert hjemme, så noen klarer jo å omstille seg samt ha økonomer som kan å regne.
Tror det er en blanding av ikke gidder og at de ikke skjønner når det er lurt å fylle.

Med fossilbil er det superraskt å rette opp en slik atferd og det er jo ca dobbelt til tre ganger så mye rekkevidde på en tank (bilen anslo 850 km med full tank på en Golf TSI sist jeg hadde den).
Hadde det vært elbil ville den enten stått fulladet eller tatt lang tid å lade opp og det fungerer dårlig begge deler vil jeg si.

En elbil med lang rekkevidde som tåler 100% lading ville kunne fungert fordi en da kunne hatt konsekvent regel om å sette bil på lading etter tur. Noe annet kan ikke jeg se er praktisk.

Dette gjelder biler som deles av mange. Hvis en har sin egen bil blir det anderledes.

Wisd0m

Sitat fra: Counterpointer på fredag 01. april 2022, klokken 19:50
Dette med firmabiler.

Jeg skjønner at en velger fossil enn så lenge. Vi har flere Golfer på jobb og det er bare såvidt folk klarer å fylle tanken.
Sliter med fylling av tanken på jobb selv. Stresset med sjåførkort + PIN-kode man aldri bruker gjør at jeg unngår dieseldyrene som pesten. Mye greiere med elbilene hvor det bare er å plugge i etter endt kjøring.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Hvis man slår sammen Skoda, Audi, og VW (VAG) blir jo de andre knapt synlige....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Hvordan går det med Kia, er de Hyundai i grafen?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Grafen er de 8 mest solgte. Mulig ikke KIA rakk opp. Har de leveringsutfordringer?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ToWalkOrDrive

Salgsaktiviteten har gått enormt opp hos Tesla de første 3 dagene av september. De viser en enormt positiv trend for Tesla, hvor Tesla knuser all motstand. Fortsetter de i dette tempoet er de oppe i 70.000 solgte biler det neste året (per år).

...sånn hvis en med vilje skal se bort fra at Teslas leveranser stort sett gjøres i siste måned hvert kvartal....

Levering så langt i september (20 mest solgte modeller) per merke...
Tesla Model Y                         2021-

Motorwatt

SitatSalgsaktiviteten har gått enormt opp hos Tesla de første 3 dagene av september. De viser en enormt positiv trend for Tesla, hvor Tesla knuser all motstand. Fortsetter de i dette tempoet er de oppe i 70.000 solgte biler det neste året (per år).

400 på 3 dager er jo bare stusselige 48.500 pr. år. inkl. lør- søn- helligdager 🤣🤣🤣
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Marzo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 05. september 2022, klokken 14:00
Salgsaktiviteten har gått enormt opp hos Tesla de første 3 dagene av september. De viser en enormt positiv trend for Tesla, hvor Tesla knuser all motstand. Fortsetter de i dette tempoet er de oppe i 70.000 solgte biler det neste året (per år).

...sånn hvis en med vilje skal se bort fra at Teslas leveranser stort sett gjøres i siste måned hvert kvartal....

Levering så langt i september (20 mest solgte modeller) per merke...

Eller så langt den siste uka.
Tesla er oppe i 10.000 leverte biler i år.

70 tusen tilsvarer 300 biler hver eneste arbeidsdag. Det er et stykke unna.
Særlig når man tar med at 2022 er også utleveringer av en del forhåndsbestillinger av Model Y.

Electric cars in Norway

Ja Motorwatt du har nok helt rett i at Tesla er mest aktive i perioder... gjerne i den måneden rett før Q kvartalsrapport :+1:

Hva var det jeg leste her om dagen om Kina fabrikken? Skulle den trappe ned ifm noe.... Det vil jo medføre redusert levering fremover isf for Tesla.

Vollis47

Nå nærmer det seg 17000 leverte biler denne måneden. Er dette ny rekord? Eller har vi vært høyere tidligere?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

RJK

Sitat fra: Vollis47 på onsdag 30. november 2022, klokken 16:48
Nå nærmer det seg 17000 leverte biler denne måneden. Er dette ny rekord? Eller har vi vært høyere tidligere?
"Aldri tidligere har det vært registrert like mange personbiler i løpet av et år som i 2021, totalt 176 276 biler."

https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-desmber_2021

Hittil i år har elbilsalget alene passert 121 K biler, så det er nok flere rekorder som har røket i år. Og vi har fremdeles desember igjen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat«Aldri tidligere har det vært registrert like mange personbiler i løpet av et år som i 2021, totalt 176 276 biler."

Herlig nyheter  :+1:

Electric cars in Norway

Snart slutt på mnd... jeg tror det det blir knalltall denne måneden... Det er jo levert ut enormt med elbiler nå for å rekke momsfritaket.. :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA