Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enda en batteripakke er tatt ut

Startet av PLUTO, onsdag 16. januar 2008, klokken 17:42

« forrige - neste »

PLUTO

Da var Gunnar sin Think uten batteri. Det skal nå til test for å finne feilen (Ford sa han trenge helt nytt batteri til 120 000 kr!).
Vi var inne i en verkstedshall med billøft og jeg må jo bare si at det gikk meget greit. Det ble byggd opp med paller og en halvpall på toppen slik det står i verkstedshåndboken. Vi brukte en vanlig pallejekk som bare kan løfte litt opp. Dette var ikke noe problem siden bilen var på en billøft som kunne løfte bilen istedet for å senke batteriet. En annen ting som var greit var at hans Think hadde lengre kjøleslanger ut fra batteriet enn hva min har. Det var dermed greiere å ta dem av.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Det var hyggelig å prate med Gunnar og Henry om elbiler. Henry har en billøft hjemme som kan lånes av medlemmer på kortere arbeidsøkter, en til to dager. Det var snill av han. Må avtales på forhånd.
Jeg fikk lese ut noe data fra Henry sin bil og det er bare 50AH overlading fra en feilmelding som sier "maintainance charge required" så han er nød til å fylle med vann snarest. Her kan vi hjelpe til.
Det var ingen synlig feil med de blokkene som jeg antyde å være uvanlig men han venter noen Nickel metal hydride blokker fra America som skulle gi noe økt rekkevidde.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA