Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Virkelig 1 års levering på TM3 LR?

Startet av matho, søndag 06. mars 2022, klokken 12:58

« forrige - neste »

matho

Sett en del på brukte Model 3 i det siste og landet på at det kanskje var like greit å bare bestille ny.

Estimert levering på 18'' felger er Februar 2023, mens den er August 2022 for 19'' felger.

Utifra erfaring eller annen kunnskap, er denne tiden reell? Vil jo helst ha ny bil før sommer og trodde disse lange leveringstidene var over nå for Model Y og 3? (Y er forsåvidt estimert Mai/Juli 2022)

Contango

For det første så har de en stund hatt forskjellige leveringstidspunkt avhengig av felgvalg. Det virker ikke særlig troverdig. For det andre hadde jeg august levering i bestillingen og fikk akkurat tidspunkt i mars. Men det er nok et signal om at TM3 ikke blir fullt så enkel å få fatt i fremover. Det er vel bare MY som skal produseres i Berlin foreløpig?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Moas

Bestilte min SR+ i februar og får den denne uken.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Elmo

#3
Det er en egen avdeling for "Bestilling og levering"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elviking

Tesla leverer i kvartals intervaller for å spare penger. De leverer ikke hver uka, de leverer hver 3 måneder. Hvis de mangler en del (felger/chips/USB porter) som kommer ikke før neste standard kvartal leveransen så flyttes bestilling din til neste kvartalet. Det er systemet som gjør dette. Det er et av ulempene når man har ikke saksbehandlere og selgere. Med dette sagt det kan være flere årsaker for at du får ikke en LR før 2023. Ikke rart at nye LR går for mer enn 500k på finn nå...

Jeg skulle ha foreslått å ringe dem men jeg tror ikke det er noen som svarer hos Tesla disse dager... BMW og Skoda har også raskest levering i 1Q 2023...

Sitat fra: matho på søndag 06. mars 2022, klokken 12:58
Utifra erfaring eller annen kunnskap, er denne tiden reell? Vil jo helst ha ny bil før sommer og trodde disse lange leveringstidene var over nå for Model Y og 3? (Y er forsåvidt estimert Mai/Juli 2022)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Jøss, bestilt deg Model 3? I tillegg til S eller skifter du?

Motorwatt

#7
Bestilte den for et par år siden, men har ikke avbestilt for å slippe nytt depositum hvis galskapen igjen skulle ramme meg. Nå er det vel også Y som gjelder, men med gratis lading, og 2 års gjenværende garanti, blir det nok å beholde S´en minst ett år til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Hvordan har du klart å utsette levering av Model 3 i to år?

Rosee

Bestilte min TM3 LR 26.02.2022. Hatt den i 3 dager nå :) Mildt sagt overrasket, den skulle komme i November 2022 stod det egentlig

Motorwatt

Sitat fra: geear på torsdag 10. mars 2022, klokken 14:12
Hvordan har du klart å utsette levering av Model 3 i to år?
Bare å be dem sette den på "vent".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

matho

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 09. mars 2022, klokken 23:14
Fikk denne i dag, så noe er på gang:

Sjekket appen i dag og leveringstid har blitt endret til 1-21 april!

Rosee

Sitat fra: matho på torsdag 17. mars 2022, klokken 20:46
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 09. mars 2022, klokken 23:14


Fikk denne i dag, så noe er på gang:

Sjekket appen i dag og leveringstid har blitt endret til 1-21 april!

Oii 😍 håper flere bestiller! Mange som ikke bestiller pga de tidene som står, men stemmer ikke overhode

sycho


Rosee

Sitat fra: sycho på lørdag 19. mars 2022, klokken 13:32
Hvis du vil ha hvit TM3LR med 18" så blir det lang leveringstid.
Grunnen til det har du her; https://www.elbil24.no/nyheter/historisk-dag-hertz-kjoper-100000-teslaer/74457655

Vil ikke si det :) Jeg bestilte 26 februar, henta den for en uke siden :) Samme med noen som har bestilt etter meg. Fått dato allerede i mai TM3 LR hvit 18"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA