Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dørhåndtak lukkes ikke lenger helt

Startet av model3pw, fredag 25. februar 2022, klokken 19:25

« forrige - neste »

model3pw

Plutselig vil ikke et dørhåndtak foran lukke seg helt flush, men stikker litt ut - litt irriterende estetisk og kan vel eskalere... Ikke pga kulde eller rusk/skitt.

Ser det ikke anbefales å smøre inni de når jeg søker på nett. Vil ikke file ned plast som noen anbefaler.

Har bestilt mobil service - noen tips? Andre som nylig har opplevd samme og fått fikset? Tesla gidder sikkert ikke bytte, men filer vel noe ned...

Tom

#1
Smør det opp, kjøp deg en box fluidfilm/lanofilm fungerer utmerket
Funker ikke det så et det noe du tar med tesla meste gang du ska inn for å fixe noe annet. Hatt noe feil på min men fikk lånebil o.l så jeg klager ikke

Kim-

På passasjersiden hos meg tar det borti så jeg må dytte det inn. Fyren hos Tesla skulle bestille nytt håndtak sånn det kunne byttes hvis det ikke var mulig å justere det.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Radial

Hmm,går ikke håndtaket der bare "for langt inn" egentlig?
Slik at motsatt ende stikker litt ut av bilen?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Sitat fra: Tom på fredag 25. februar 2022, klokken 20:10
Smør det opp, kjøp deg en box fluidfilm/lanofilm fungerer utmerket
Funker ikke det så et det noe du tar med tesla meste gang du ska inn for å fixe noe annet. Hatt noe feil på min men fikk lånebil o.l så jeg klager ikke
Vil anbefale å bruke smøremiddel som er spesifisert i manualen, altså WD40 hvis man skal smøre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

magnetic

litiumfett på sprayboks er mye bedre enn wd40 og fluidfilm. de har slikt på biltema

Ingeniøren

Sitat fra: magnetic på onsdag 02. mars 2022, klokken 21:05
litiumfett på sprayboks er mye bedre enn wd40 og fluidfilm. de har slikt på biltema

Enig, men da ryker vel garantien  :) :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA