Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mangler ved levering

Startet av ArTa, torsdag 03. mars 2022, klokken 14:58

« forrige - neste »

ArTa

Hentet ut bil forgårs, fullspekket ix xdrive 50 bil med absolutt ingen mangler utenom de blåe beltene.

Oppdaget senere  at passasjersetet ikke har alle justeringsmuligheter som sjåførsete og heller ikke massasje funksjon. Har kontaktet selger og foreløpig svar er at det er bare sånn det er men han skal sjekke med noen bak i systemet.
Sjekket siste kontrakt og det er ikke noe sted nevnt at de tingene utgår, har aldri vært opplyst om dette verken muntlig eller skriftlig. Hva bør jeg gjøre? Jeg ønsker passasjersetet med de funksjoner slik det er beskrevet i kontrakten min.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Trond.m

Tror ikke noen har fått levert multifunksjon i passasjersete. Men du skulle selvfølgelig fått beskjed om dette på forhånd. Prisen for multifunksjon med bortfall av passasjer er også redusert, så du skal uansett få redusert pris.

ArTa

#2
Fikk ikke beskjed om det noen gang, ingen reduksjon (selv om det er helt uinterresant for min del mhp. den summen man får i fradrag). Det står ganske klart i kontrakten min multifunksjonsseter for passasjer og fører. Ingen kode for bortall av det i kontrakten. Jeg kunne absolutt ha ventet et par måneder til om det er pga. chip mangel. Men det kjipeste er vel at aldri vært informert om det før etter levering heller (oppdaget av meg selv). Får vel da vente på svar fra selger da også tenke neste steg ut ifra hva han sier.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

hELgenen

Høres ut som en gedigen tabbe av selger. At dette ikke var avklart før levering er den virkelige store feilen her.

Fikk meg til å tenke på denne gamle saken som kanskje kan muntre litt opp i tilværelsen om en har sans for den slags:

https://youtu.be/rcVizqpqetY


ArTa

Sitat fra: hELgenen på torsdag 03. mars 2022, klokken 15:27
Høres ut som en gedigen tabbe av selger. At dette ikke var avklart før levering er den virkelige store feilen her.

Fikk meg til å tenke på denne gamle saken som kanskje kan muntre litt opp i tilværelsen om en har sans for den slags:

https://youtu.be/rcVizqpqetY

:) :)
Har vært meget fornøyd med selger stort sett under hele kjøpsprosessen, men det er vel nå han får virkelig vise frem kundebehandlingen. Så spent på hva han får til.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Hallgrim86

Sitat fra: ArTa på torsdag 03. mars 2022, klokken 15:37
Sitat fra: hELgenen på torsdag 03. mars 2022, klokken 15:27
Høres ut som en gedigen tabbe av selger. At dette ikke var avklart før levering er den virkelige store feilen her.

Fikk meg til å tenke på denne gamle saken som kanskje kan muntre litt opp i tilværelsen om en har sans for den slags:

https://youtu.be/rcVizqpqetY

:) :)
Har vært meget fornøyd med selger stort sett under hele kjøpsprosessen, men det er vel nå han får virkelig vise frem kundebehandlingen. Så spent på hva han får til.

De kan kjøpe bilen av deg så du står uten utgift i dette, de bør jo klare å selge den igjen - de går vel over nypris nå.

geear

Hvis det ikke medfører vesentlig ulempe for selger, så har vel selger plikt til å fylle sin del av konktrakten, ikke bare kjøpe seg fri? Da står kjøper uten bil igjen...

Electric cars in Norway

Sitat fra: geear på torsdag 03. mars 2022, klokken 17:11
Hvis det ikke medfører vesentlig ulempe for selger, så har vel selger plikt til å fylle sin del av konktrakten, ikke bare kjøpe seg fri? Da står kjøper uten bil igjen...

Ja det er standarsvilkår på slikt. Hvertfall alle de bilene jeg har kjøpt - har hatt med noe om dette..... by the way.. then Youtube videoen "Trond Kirkvaag - Jeg vil ha CD anlegg
" hadde jeg helt glemt.... fint at den ble postet på nytt. Herlige typer de gutta der.. :D

daktari

Jeg tenker kravet ditt må være at de ettermonterer en stol med de funksjonene du har kjøpt. De kan ka skje ta en førerstol fra en annen bil?

Du har krav på en levering, og selger kan ikke ensidig kansellere salge, så den saken er grei.
I praksis ender du nok med å få et prisavslag. Men den prisen må du jo være fornøyd med. De kaster jo knapper og glansbilder etter kundene; ca 15k for massasje 2 stoler, avslag for 1 stol ca 3k? Det er ganske frekt. Jeg vil hevde at når 1 stol mangler halveres ikke verdien, det er faktisk verre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. mars 2022, klokken 17:17
Sitat fra: geear på torsdag 03. mars 2022, klokken 17:11
Hvis det ikke medfører vesentlig ulempe for selger, så har vel selger plikt til å fylle sin del av konktrakten, ikke bare kjøpe seg fri? Da står kjøper uten bil igjen...

Ja det er standarsvilkår på slikt. Hvertfall alle de bilene jeg har kjøpt - har hatt med noe om dette..... by the way.. then Youtube videoen "Trond Kirkvaag - Jeg vil ha CD anlegg
" hadde jeg helt glemt.... fint at den ble postet på nytt. Herlige typer de gutta der.. :D
Forbrukerkjøpsloven, så det er lovregulert og ingen kan skrive kontrakter som er dårligere enn loven.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ArTa

Sitat fra: daktari på torsdag 03. mars 2022, klokken 17:17
Jeg tenker kravet ditt må være at de ettermonterer en stol med de funksjonene du har kjøpt. De kan ka skje ta en førerstol fra en annen bil?

Du har krav på en levering, og selger kan ikke ensidig kansellere salge, så den saken er grei.
I praksis ender du nok med å få et prisavslag. Men den prisen må du jo være fornøyd med. De kaster jo knapper og glansbilder etter kundene; ca 15k for massasje 2 stoler, avslag for 1 stol ca 3k? Det er ganske frekt. Jeg vil hevde at når 1 stol mangler halveres ikke verdien, det er faktisk verre.

Jeg skal jo ha bilen en stund, så håper dem kan fikse setet med massasje og innstillinger slik det står i avtalen. Får vel vente på svar fra selger nå. Det er jo en bil med lang kjørestrekning så det blir nok noen langturer og da er det greit at forsete passasjeren sitter og behagelig og fint.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA