Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Polen. Må kanskje hente ukrainsk famile i ved grensen

Startet av ID4, onsdag 02. mars 2022, klokken 08:26

« forrige - neste »

ID4

Hei.

Har en ID4. Har famile på flukt i Urkaina. Om de kommer seg til grensen, vurderer jeg å hente de med bil fra Norge. Hvordan er lademulighetene i Polen? Ionity er ikke så godt utbygd der. Hvilken operatør/app/abo anbefales. Noen med erfaring fra Polen?

TorT

Greenwaypolska.pl kanskje.

Har ingen personlig erfaring, men det var hva jeg kom opp med når jeg har sittet å planlagt sommerferien.

Lenge før krigen må det sies.

TorT


Syklist

Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

ID4

Sitat fra: Syklist på onsdag 02. mars 2022, klokken 08:50
Tesla SuC skal være åpne for alle med CCS i nabolandene til Ukraina.

https://electrek.co/2022/02/28/tesla-offers-free-supercharging-around-ukraine-people-fleeing-country/

Takk

Ser ut som de bare har åpnet et sted for ikke tela. dvs Trzebownisko (Poland). Den vil hjelpe noe da den er nærme grensen. Men har nok behov for lade litt til, så flere forslag mottas.

Moas

Er det ikke enklere å leie en bil i Norge og kjøre den tilbake?

For øvrig så vil jeg ikke anbefale hva jeg så i Polen i 2019 i 140 sonen øst for Warszawa: Norsk Leaf, første generasjon, på vei hjem i 40 km/t 8)
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

ID4

Sitat fra: Moas på onsdag 02. mars 2022, klokken 09:23
Er det ikke enklere å leie en bil i Norge og kjøre den tilbake?

For øvrig så vil jeg ikke anbefale hva jeg så i Polen i 2019 i 140 sonen øst for Warszawa: Norsk Leaf, første generasjon, på vei hjem i 40 km/t 8)

Tror det går helt fint med elbil. Det er bare å få kjennskap til ladere. Nå kjører ikke jeg i 40 km/h, og heller ikke Leaf.

Ionity har nå også åpnet opp for gratis lading i området, fikk melding fra de nå. Så tenker dette er et lite problem i en utfordrende situasjon.

RJK

Både Ionity (fikk melding i app) og Tesla skal ha åpnet for alle, inkludert ikke-tesla, med gratis lading. Siste Tesla-SuC, som blir det nærmeste av de to, er Trzebownisko i Ungarn.

https://electrek.co/2022/02/28/tesla-offers-free-supercharging-around-ukraine-people-fleeing-country/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Sitat fra: RJK på onsdag 02. mars 2022, klokken 16:31
Både Ionity (fikk melding i app) og Tesla skal ha åpnet for alle, inkludert ikke-tesla, med gratis lading. Siste Tesla-SuC, som blir det nærmeste av de to, er Trzebownisko i Ungarn.

https://electrek.co/2022/02/28/tesla-offers-free-supercharging-around-ukraine-people-fleeing-country/

Takk. Da gjenstår det for familien å komme seg over grensen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA