Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen i Norge er klar

Startet av Daniel_0007, torsdag 24. februar 2022, klokken 09:32

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elbildriver på tirsdag 15. mars 2022, klokken 22:52
Utstyrsliste

Elbildriver :+1: Takker for fin oversikt. Nå gjør det saken mye lettere for min del å forstå de mulige varianter :+1:

sjokomelk

Sitat fra: stue på onsdag 16. mars 2022, klokken 14:01
Ser ut som Active inneholder det man trenger. Ryggekamera er jo inkludert der også ser jeg. Skjermen er 8 tommer.
Ryggekamera har vært påbudt i alle nye biler i USA siden 2010-12 et sted, og siden Subaru har tenkt å selge Solterra der også, så må alle utgavene ha det. Og det er kanskje påbudt i Europa også nå?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Daniel_0007

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 16. mars 2022, klokken 22:03
Sitat fra: stue på onsdag 16. mars 2022, klokken 14:01
Ser ut som Active inneholder det man trenger. Ryggekamera er jo inkludert der også ser jeg. Skjermen er 8 tommer.
Ryggekamera har vært påbudt i alle nye biler i USA siden 2010-12 et sted, og siden Subaru har tenkt å selge Solterra der også, så må alle utgavene ha det. Og det er kanskje påbudt i Europa også nå?

Har vel lite å si, id4 har ikke ryggekamera som standard men selges i usa men den har nok det som standard der
Model 3 2019 LR Rwd

terjewa

her er utdrag fra eposten fra Toyota

ViktorS

Ser absolutt innafor ut det der! Og med litt frakt, og vinterdekk, så blir det litt mere.

Spent på når vi som har reservert, får mulighet til å få overlevert bilen.
Slutten av Juni, sies det. Men frykter at det kan ta litt lengere tid... Uten at jeg har noe håndfast å vise til :P
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

terjewa

ja, men er også spent på hva pakkene inneholder.

MinID

Sitat fra: terjewa på mandag 28. mars 2022, klokken 13:08
ja, men er også spent på hva pakkene inneholder.

Rart de ikke gir info om det. f.eks er hengerfeste med?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ihaal

Her er oversikt over utstyrspakkene. Lander fort over 550 med vinterdekk og hengerfeste med full pakke.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

#23
Hvorfor faller rekkevidden så mye på Bitone pakkene? Kun felgene?

Lars90

Sitat fra: hELgenen på mandag 28. mars 2022, klokken 14:50
Hvorfor faller rekkevidden så mye på Bitone pakkene? Kun felgene?
Vil tippe soltak/glasstak som ser ut til å være en del av bitone pakkene veier en god del og dermed vil redusere rekkevidden?

Limodriver

Jeg tviler på at soltaket veier mer enn en ekstra passasjer og det er lite trolig at rekkevidden synker  nesten 10% med vekten av en passasjer.

I utgangspunktet virker Active Tech som den mest fornuftige utstyrsversjonen da 26k synes mye for JBL, kunstskinn seter (det vi kalte skai i "gamle dager"), minne på førersete, ventilerte seter (jeg har til gode å bruke det selv om jeg har hatt det i flere år), panorama view og varme i baksete.

Men, gode norske bilkjøpere vil ikke ha noe annet enn høyeste utstyrsversjonen. Med andre ord en pølse i slaktetiden eller "tar du den så tar du den også" og vipps så har en kjøpt utstyr for kr 90k som er differansen mellom Active og Executive. Med andre ord 21,5% tillegg for utstyr. Med metallic, vinterhjul og tilhengerfeste kommer en trolig på 550k og da har prisen øket med 25,4%. Det er nok det jeg klagende ender opp med, og i neste setning klager jeg på økningen i strømprisen, matvareprisene osv.

stue

#26
44 000 kroner for å gå fra basis utstyrsnivå og til neste nivå. Det synes jeg absolutt ikke er verdt pengene. Det var et ganske stort hopp i pris.
Tenker da på 4wd modellen.

Edison

Innstegsprisen er god, og basismodellen er OK utstyrt, sjølv om 8» skjerm er ganske spartansk. Med alt utstyr er ein oppe i same pris som Model Y, Ioniq 5, ID4 osv., og då når ikkje Toyotaen heilt opp for min del. Men så er rekkevidde, plass og hengarvekt viktige eigeskapar for meg.

ihaal

Er blitt forespeilet 25 000 (18") til 40 000 (20") for vinterdekk... Synes denne er priset alt annet enn aggressivt. Tar man utgangspunkt i toppmodellen og ønsker 20" sommer/vinter, ender man fort opp på nesten 600 000 for en bil med begrenset bagasjerom og 40 mil rekkevidde.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Sitat fra: ihaal på tirsdag 29. mars 2022, klokken 18:52
Er blitt forespeilet 25 000 (18") til 40 000 (20") for vinterdekk... Synes denne er priset alt annet enn aggressivt. Tar man utgangspunkt i toppmodellen og ønsker 20" sommer/vinter, ender man fort opp på nesten 600 000 for en bil med begrenset bagasjerom og 40 mil rekkevidde.

40k for 20" - synes det var drøyt ja....Betalte vel ca 24k for 20" på ID.4 om jeg ikke husker feil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA