Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Cupra Born uten dekkskifteutstyr.

Startet av Vix, lørdag 29. januar 2022, klokken 13:45

« forrige - neste »

Vix

Jeg la merke til at det mangler et par ting på min nye Cupra Born som jeg er vant til skal følge med en ny bil:

Jekk og hjulnøkkel (i verktøykittet følger det kun med: tauekrok og verktøy for å fjerne hjulsenterdeksel og hjulboltdekselene).
Mappe med manual (det midlertidige vognkortet lå bare i en konvolutti hanskerommet).

Har dere andre fått med dette eller er det meningen at det ikke skal følge med?




bmw2002

Fikk ikke med utstyr for dekkskift, ikke fått med på noen biler siste 10 årene.

olemars

Manual trodde jeg var nærmest et krav å ha med. Det finnes en iallfall, den irske cupra-nettsiden har den til nedlasting:
https://www.cupraofficial.ie/content/dam/public/cupra-website/owners/your-cupra/cupra-cars-manuals/brochures/cupra-born/CUPRA_BORN_08_21_EN.pdf

Den nevner verktøyssett også, og at mye av det er modell/land-avhengig eller ekstrautstyr:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Chimp

At det ikke følger med dekkskiftutstyr er en gjenganger på alle fora jeg følger for nye elektriske biler. Jeg har heller ikke fått med dette på noen av bilene mine de siste 10 år. Dekkskum har fulgt med non ganger, men på BMW i4 feks måtte dette kjøpes utenom.

JonTer

Hva mener de her, at det kun er mulig med orginaljekk fra Cupra? Har en vanlig garasjejekk jeg heller skulle brukt hvis mulig..


sjokomelk

Det er bare vanlig advokatsnakk som må være i manualen for at ikke VW skal stå til ansvar hvis bilen sklir av jekken og lander oppå deg.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA