Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Petition for preconditioning av batteri på nyere Hyundai/Kia elbiler

Startet av goggo, lørdag 11. desember 2021, klokken 17:28

« forrige - neste »

goggo


Jeg har i dag signert denne.
Det gjelder for følgende biler, som vil kunne få raskere hurtiglading høst/vinter/vår med en slik funksjon.

Wordwide for all models with PTC battery heater:

Kia e-Niro (EV) MY19-21
Kia e-Soul (EV)
Hyundai Kona Electric MY18-21
Hyundai Ioniq Electric MY20+
Both new models Hyundai Ioniq5 and Kia EV6 have similar problems with coldgate + and extra new with rapidgate


https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-ev-new-hyundai-ioniq5-kia-ev6?cs_tk=Aicu70PL--DjSRf8vWEAAXicyyvNyQEABF8BvOexbSm3dv0U54SYj4ar2QI%3D&utm_campaign=d10345eef5164ad582920fc8a3f33946&utm_content=initial_v0_2_0&utm_medium=email&utm_source=petition_signer_receipt_welcome&utm_term=cs

På 38 KWh Ioniq som jeg har er jo dette problemet ekstra frustrerende, da såkalt hurtiglading gjerne starter
på 22 KW hvis batteritempen er under 15 grader og bilen er jo så effektiv at tempen aldri går over dette på høst/vinter/vår i Norge.  Hvis de kunne programmere inn preconditioning av batteriet (batterivarmeren er jo allerede der - den brukes bare ikke)  så kunne vi kanskje gå direkte på 45 KW eller deromkring som ser ut til å være max hastighet på min bil i alle fall.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Signert, men hater naggingen de er ute etter. Jeg ville bare ha med en ekstra stemme her.

Deler linken, så har jeg gjort det, ihvertfall...

https://chng.it/2698yPrqKq
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA