Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil 50k-100k

Startet av BQQsaus, tirsdag 22. februar 2022, klokken 09:41

« forrige - neste »

BQQsaus

Hei,

Jeg har nå flyttet utenbys og skal kjøre til jobb 1-2 ganger i uka, 30km hver vei. I tillegg tenker jeg å bruke bilen til småturer ellers. Har tilgang på en leaf med 180km rekkevidde gjennom samboer, så den kan benyttes ved langkjøring ellers (selvom vi jo har erfart at dette ikke på langt nær er en god nok langkjøringsbil).

Så til mitt spørsmål: Til et slikt formål, er det noe vits i å bruke 100k på en elbil, eller kan jeg klare meg med å bruke halvparten? Hva i denne prisklassen bør jeg gå for? Ser det ligger mange i-Miew, Leaf, iOn og C-Zero ute i denne prisklassen, for det meste 2013-2016.

Er det noen av disse jeg for all del bør unngå? Foretrekker gjerne i kunne ha på litt varme mens jeg skal sitte og trøkke i kø  ;)

Radial

Fatter kjøpte 2011mod 24kWh leaf for samme formål, kosta 40k den gangen på finn.no med litt småfiks på.
Går vel akkurat 60km midtvinters med 10av 12 streker nå.. en 30kwh bil vil kanskje gå lenger.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA