Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ryggekamera

Startet av EV - Driver, torsdag 17. februar 2022, klokken 20:09

« forrige - neste »

EV - Driver

Vi har utfordringer med ryggekameraet på vår 2020 modell. Masse striper. Nesten umulig å se noe som helst. Noen som vet om lure grep som fikser dette?
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Vidar_S

Sitat fra: EV - Driver på torsdag 17. februar 2022, klokken 20:09
Vi har utfordringer med ryggekameraet på vår 2020 modell. Masse striper. Nesten umulig å se noe som helst. Noen som vet om lure grep som fikser dette?

Det beste grepet kan være å reklamere på ryggekameraet hos forhandler og muligens få det byttet. Om problemene skyldes vanlig bruk og ikke at man har gjort noe man ikke burde må man jo forvente at et ryggekamera kan brukes i over to år. Sikkert verdt et forsøk i alle fall. Jeg gjorde det med mitt da bilen var halvannet år, men da problemer med "tåke" / belegg på linsen (eller noe sånt). I alle fall umulig å se noe som helst klart. Det ble byttet uten kost for meg.

Om ikke det fungerer ser det ut til at å kjøpe nytt ikke koster skjorten (f.eks https://www.ebay.com/itm/363444856420). Antar dog at forhandler tar en noe stivere pris for å bytte det om man må betale dem for deler og arbeid om man ikke har interesse / tid / lyst til å gjøre det selv..

RJK

Hva med å prøve å polere opp glasset? Viktig å få fylt ripene, og så få pusset blank overflaten. Litt på samme måte som å prøve å fikse tåkete lykter på eldre biler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TB

Er det "elektroniske" striper? Det må være garanti.

Eller fysiske striper, pga tørket av ryggekamera som har riper linsen? Mulig det blir regnet som "naturlig slitasje"?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA