Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

el-fanboy

Sitat fra: Epleskreller på mandag 01. juli 2013, klokken 15:56
Aksjen ligger nå på ca 114, like i nærheten av "all time high"!

Edit, da har vi ny rekord!

Noen som har teori om hvorfor den har steget så mye idag? Ligger vi an til ny dip imorgen?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

RunarBT

Les litt på TMC, ny forventa aksjekurs $130 av et eller anna analysebyrå.;-)  siden EU levering utsatt blir nok q2 positiv. Etc.

Wenche

Sluttkurs $117,18   8) Innom $ 118 i ettermarkedet  ;D All time high!
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Wenche

IBD: Mer solid kjøpssignal på $115!
Jeg synes i grunnen litt synd på shorterne nå  :-[ Er du med oss Foxy?

UPDATED 11:33 AM ET| Tesla Motors, which made an unimpressive move above the 107.23 buy point, is making a more solid breakout above the 115 buy point Monday. The 107.23 entry was an alternative buy point derived from a resistance level that is lower than what is normally used in the high, tight flag patterns. The conventional buy point seems to be working better. The high, tight flag is a setup that can lead to powerful gains. It forms when a stock moves sideways for a few weeks after a price gain of 100% or more. Backstory: Tesla is leading other automakers in alternative-fuel cars. It makes all-electric cars, which appeal to those who want to avoid the gas pump or the emissions caused by internal-combustion engines. The company also produces electric powertrain components for Daimler AG and Toyota. Tesla has been ramping up production faster than expected. But Teslas are not for everyone: The cheapest Model S sells for $62,400 after tax credits. Tesla doesn't have the profit history of winning stocks, but it does have a breakthrough product, and the company is expected to have its first annual profit next year, 88 cents a share.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

petersv

Sitat fra: Wenche på tirsdag 02. juli 2013, klokken 01:32
IBD: Mer solid kjøpssignal på $115!
Jeg synes i grunnen litt synd på shorterne nå  :-[ Er du med oss Foxy?

UPDATED 11:33 AM ET| Tesla Motors, which made an unimpressive move above the 107.23 buy point, is making a more solid breakout above the 115 buy point Monday. The 107.23 entry was an alternative buy point derived from a resistance level that is lower than what is normally used in the high, tight flag patterns. The conventional buy point seems to be working better. The high, tight flag is a setup that can lead to powerful gains. It forms when a stock moves sideways for a few weeks after a price gain of 100% or more. Backstory: Tesla is leading other automakers in alternative-fuel cars. It makes all-electric cars, which appeal to those who want to avoid the gas pump or the emissions caused by internal-combustion engines. The company also produces electric powertrain components for Daimler AG and Toyota. Tesla has been ramping up production faster than expected. But Teslas are not for everyone: The cheapest Model S sells for $62,400 after tax credits. Tesla doesn't have the profit history of winning stocks, but it does have a breakthrough product, and the company is expected to have its first annual profit next year, 88 cents a share.

Bra aksje, men slik "analyse" er bare sprøyt. Hvis det var så enkelt at man kunne trekke noen streker og spå framtiden ville vi vært rike alle mann. Det skumleste med denne praksisen er at det selvoppfyllende profetier, siden så mange tror på det. Sånn sett kan man tjene penger oå det, men det skaper kun bobler siden det ikke har noe som helst rot i virkeligheten.

Lokführer

TSLA var en liten tur oppe på $121.890 i dag. Det kvalifiserer til en Jøss!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Epleskreller

Har solgt unna hele spekuleringsporteføljen, håper derfor for en dip ned til 110 så jeg får lastet opp igjen.. men jeg pleier ikke å treffe så bra, så den går sikkert videre oppover..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 02. juli 2013, klokken 16:23
TSLA var en liten tur oppe på $121.890 i dag. Det kvalifiserer til en Jøss!
Virker ikke som det finnes noe tak for dette selskapet :)
Og med valutakursutviklingen den senere tid har dere som sitter lastet virkelig gjort det bra! Jeg hoppet av på snaut $107, men da var også valutakursen rundt 5,80. Har gått glipp av noen titusener i gevinst her! Var på nippet til å gå inn igjen nede på $95 for noen uker siden før NOK stupte og aksjen fortsatte opp. Glad jeg ikke dro inn de ekstra 100K jeg kunne fått i gevinst! Vil jo ikke ha for mye penger heller. Skatt er noe herk...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

toppi

Da har jeg solgt meg ut av TSLA. ;D
Jeg har vært med siden 20 tallet, med et langsiktig mål fordi jeg hadde og har vanvittig tro på konseptet og ikke minst på Musk.

Tanken var egentlig å sitte i mange år, men den siste tidens ville ferd har allerede gitt den gevinsten jeg trodde ville komme om noen år.

Prisingen er nå så høy at det meste tenkelige suksesskriterier de nærmeste årene er priset inn.

Det kan hende aksjen drives som en boble videre, men det er noe med å ta gevinst i tide og ikke bli for grådig.

Troen på selskapet er større enn noen gang, og litt trading i aksjen vil det nok bli fremover.

Da gjenstår det å se hvor riktig timing dette var. ( Uansett en del xx bedre enn Foxy  :o)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

el-fanboy

Sitat fra: toppi på tirsdag 02. juli 2013, klokken 22:52

Prisingen er nå så høy at det meste tenkelige suksesskriterier de nærmeste årene er priset inn.


Gratulerer med god investering  8)

Tenker du at suksess med 100.000 units med shippa GenIII i 2017, samt lisensiering av Tesla-teknologi i Mercedes, Toyota og Audi/VW også er prisa inn? Vi vil nok ikke se 4-gangern i like raskt tempo fremover, men jeg tror at dobling fra dagens kurs innen to-tre år er innen rekkevidde. Da er det forsåvidt sikkert andre startups som vil gi bedre avkastning, men med dertil risiko.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

toppi

Takker  :)

Mye av det du nevner er kjent, og mange har troen på at de klarer nettopp dette.

Det gjelder kanskje igjen å være på ballen om noen år når GenIII også ser ut til å bli en suksess, og TESLA skal ta spranget videre til å bli en av de store bilprodusentene  8)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

kjølholdt

Her kommer litt ukvalifisert synsing. Det var vel få av oss som har trodd at tsla skulle klare 122 dollar på så kort tid. Men kan det ikke like godt bli 150 -200dollar i løpet av et halvt år.
Tsla tjener jo bare litt penger. Men Amazon tok jo lang tid før de tjente penger men aksje kursen steg, grunnet troen på deres konsept . Kan det ikke være det samme med tsla?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

19quiz76

Sitter long med 80+ aksjer @102, og må si jeg gledet meg over denne grundige rapporten:

http://m.seekingalpha.com/article/1532842

Kan likevel ikke fri meg fra den lille undringen i bakhodet som lurer på hvor mye fremtidig suksess som er bakt inn i dagens pris på ~$115. De store annonseringene de siste mnd har snarere virket negativt på prisen på kort sikt, så det kan virke som forventningene er enda høyere enn TM klarer å levere (igjen, på kort sikt).

Er ikke i tvil om at TM vil bli et solid selskap med Gen III, men har til gode å se tallfestede analyser som skiller hype fra virkelighet både på kort og lang sikt.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

RunarBT

#943
Eg trur vel lite er innbakt egentlig.. ser alle som selger, shorter eller avventer prater om at så mykje er innbakt i prisen. Det har dei gjort siden kursen var på $30-40. :-)

Det tar tid å bygge opp produksjonen.. men så lenge dei ikkje har reelle konkurrenter, og utfører "flawless".. så kjem dei der til slutt. Da blir produksjon på 500k i året i dagens frabrikk greit å nå om ikje alt for lenge.. og dagens pris er latterlig.:-)

Eg forventer 10x i løpet av 3-4 år. Kjem i hvert fall ikkje til å selge på leenge.:-)

19quiz76


Sitat fra: RunarBT på torsdag 04. juli 2013, klokken 10:44
Eg trur vel lite er innbakt egentlig.. ser alle som selger, shorter eller avventer prater om at så mykje er innbakt i prisen. Det har dei gjort siden kursen var på $30-40. :-)

Det tar tid å bygge opp produksjonen.. men så lenge dei ikkje har reelle konkurrenter, og utfører "flawless".. så kjem dei der til slutt. Da blir produksjon på 500k i året i dagens frabrikk greit å nå om ikje alt for lenge.. og dagens pris er latterlig.:-)

Eg forventer 10x i løpet av 3-4 år. Kjem i hvert fall ikkje til å selge på leenge.:-)

Som sagt har jeg såpass tro på selskapet at jeg velger å beholde aksjene mine, men det finnes likevel verktøy for å verdsette en aksje som p/e, yield etc.

Kunne bare vært interessant å vite hvor stort dette misforholdet mellom faktisk verdi og tro på fremtiden egentlig er p.t. På et tidspunkt vil også TSLA måtte forholde seg til at aksjeprisen må gjenspeile de faktiske verdiene selskapet genererer, hvis ikke sprekker boblen på et tidspunkt. Ikke dermed sagt at prisen ikke kan stige til tidobbelt nivå av dagens og likevel være riktig, men i så fall må den gjenspeile mer enn tro på fremtiden.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA