Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 04. juni 2013, klokken 13:28
At EU produksjonen starter vil jo midlertidig virke negativt på omsetningen. På lengre sikt har det jo ikke noe å si.
Det er sant, men noe av det jeg frykter er at de på et eller annet tidspunkt må redusere produksjonen pga. etterspørsel. Så det å få i gang Europaproduksjonen uten mere forsinkelse er for meg et godt tegn.

At omsetningen går ned mens båtene er i transit er ikke noe problem. TSLA har god likviditet nå :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

DonPedro

Tror ikke det skal være noe problem med etterspørselen, ihvertfall ikke i overskuelig fremtid.  Postet om dette på TMC i går: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15576-Tesla-Reservations-Model-and-Demand-Generation/page18?p=355410&viewfull=1#post355410
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

mrjalle

Virker dette mon tro?
Elon Musk glemte vist å si noe i går:
Må jo være godt nytt ;-)

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Epleskreller

#889
Nå har broren også begynt å tweete..
.. og aksjen spratt opp noen $


..men er det ikke omtrent der man regner med at de ligger?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 05. juni 2013, klokken 21:05
Nå har broren også begynt å tweete..
.. og aksjen spratt opp noen $


..men er det ikke omtrent der man regner med at de ligger?

De var oppe i 500 pr uke så dette er litt ned ift det.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Veggen

De har nok ikke norsk 5 dagers uke på teslafabrikken...

DonPedro

Sitat fra: Veggen på onsdag 05. juni 2013, klokken 21:28
De har nok ikke norsk 5 dagers uke på teslafabrikken...

Tror faktisk de har det. Men det blir en del overtid i perioder (betalt).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Epleskreller

Solgte litt over halve call-opsjonsporteføljen min nå når aksjen lå på 97,3.. håper på å få kjøpt tilsvarende opsjoner i morgen med litt bedre dato...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

stianrod

Pokker! Valget stod mellom TSLA eller SCTY på tirsdag. Da var TSLA nede i $89 og SCTY på $39. Valgte å prøve feriepengene på SCTY. Ser vel nå at jeg skulle tatt det andre valget... Noen flere som er i SCTY? Og evt synspunkter på fremtiden til den? Bør jeg ha meg ut, og gå over til TSLA, eller bare bli værende? Er litt  :o for tiden ... Hehe
Tesla Model S P85 2014

JohanH

Sitat fra: stianrod på fredag 07. juni 2013, klokken 18:52
Pokker! Valget stod mellom TSLA eller SCTY på tirsdag. Da var TSLA nede i $89 og SCTY på $39. Valgte å prøve feriepengene på SCTY. Ser vel nå at jeg skulle tatt det andre valget... Noen flere som er i SCTY? Og evt synspunkter på fremtiden til den? Bør jeg ha meg ut, og gå over til TSLA, eller bare bli værende? Er litt  :o for tiden ... Hehe

Lock-up perioden for mange insiders som kjøpte ved børsnoteringen (IPO) går ut 11/6 så det er risiko for betydelig ytterligere fall der. Jeg tok en short posisjon (kjøpte Jun 13 puts, utgang om 14 dager) når SCTY handlet på rundt $42 og sitter fint med de putsene til etter den 11/6. Jeg ville ikke kjøpt SCTY nå.

stianrod

Sitat fra: JohanH på fredag 07. juni 2013, klokken 19:25
Sitat fra: stianrod på fredag 07. juni 2013, klokken 18:52
Pokker! Valget stod mellom TSLA eller SCTY på tirsdag. Da var TSLA nede i $89 og SCTY på $39. Valgte å prøve feriepengene på SCTY. Ser vel nå at jeg skulle tatt det andre valget... Noen flere som er i SCTY? Og evt synspunkter på fremtiden til den? Bør jeg ha meg ut, og gå over til TSLA, eller bare bli værende? Er litt  :o for tiden ... Hehe

Lock-up perioden for mange insiders som kjøpte ved børsnoteringen (IPO) går ut 11/6 så det er risiko for betydelig ytterligere fall der. Jeg tok en short posisjon (kjøpte Jun 13 puts, utgang om 14 dager) når SCTY handlet på rundt $42 og sitter fint med de putsene til etter den 11/6. Jeg ville ikke kjøpt SCTY nå.

Solgte SCTY så det sang etter nettopp, noe tap, og kjøpe inn i TSLA. Føler meg "tryggere" der, selv om valget mitt tirsdag irriterer meg litt. Men men... Ganske fersk stock holder, så velger å tenke på det som småpenger i det lange løp. Takk for tips  :)
Tesla Model S P85 2014

petersv

Solgte litt TSLA i dag, traff toppen ganske godt med 102.7. Kjøper meg inn før den 20 hvis den faller litt igjen.

Djur1


Hvor mye tror en at norge vil ta av den europeiske produksjonen? For leaf er det ca 50 pct. Om det skulle skje for model s også er det en del poenger som bør frem. Hva tror en da at dengjennomsnittlige salgsprisen vil ligge på?

I og med at nordmenn har en svært høy gjennomsnittlig inntekt og er vant til å betale mye for bil legger dette kanskje grunnlag for å tro at salgsprisen blir høyere.

I tillegg er det flere pakker som en kan kjøpe.
Pluss at dette er mva fritt i norge slik at folk vil prøve å få så mye som mulig ved selve kjøpet, hjul, pakker, foiliering etc
Med bakgrunn i den norske tenkemåten så skal hk koste, iallefall i avgiftssystemet. Derfor tror jeg svært mange kommer til å havne på en p vis a vis usa, resten av europa.  Ref dialogen her på forumet, men p vs.  Ikke p.  Få vurderer vel 60 kw versjonen?

Tror derfor at resultatet vil stige i q2 og q3 som en følge av dette.

Hva tror dere?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

DonPedro

Ihvertfall ikke i q2, for leveres innen model s da. I q3 kommer gjennomsnittsprisen garantert til å stige, for det ble produsert uforholdsmessig mange 40kWh og 60kWh-biler i q2. Noe av denne effekten er regnet inn i analytikernes estimater, men de undervurderer nok pris pr bil en del.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA