Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Hjalmar

Noen som vet noe mer om når SC nyheter kommer? Antok lissom at der skulle komme rett etter børs idag, men ser jo ikke sånn ut foreløpig.

OleJA

Sitat fra: Hjalmar på onsdag 29. mai 2013, klokken 23:56
Noen som vet noe mer om når SC nyheter kommer? Antok lissom at der skulle komme rett etter børs idag, men ser jo ikke sånn ut foreløpig.

http://www.teslamotors.com/no_NO/about/press/releases/media-advisory-tesla-motors-supercharger-announcement

Hjalmar

Ok, takk  :) Det blir spennende i kveld mao.

Havebigfun


Nuvolari

Da solgte jeg på $106. Bedre med litt gevinst enn ingenting. 26% avkastning på 14 dager er jo ikke så galt.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Hjalmar

Jeg solgte alt sjøl på knapt 104. Jeg syntes ikke SC nyhetene var så spektakulære. ...og det ser ut som om kursen synker nå. Har tjent nærmere 50 prosent de siste få ukene, så jeg kan ikke akkurat deppe heller. Håper å kunne kjøpe meg inn igjen på et lavere nivå om en stund.

Kristian

TESLA DRAMATICALLY EXPANDS SUPERCHARGER NETWORK, DELIVERING CONVENIENT, FREE LONG DISTANCE DRIVING THROUGHOUT U.S. AND CANADA

"
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Epleskreller

Jeg syns egentlig at nyheten ikke er så dum. Det er en presentasjon av at de har planer og ambisjoner om å dekke hele USA. Dette er kjempestort for bruksverdien til TMS og jeg vil tippe at dette vil få flere til å vurdere kjøp. Dersom Tesla lykkes i å bygge ut dette nettverket før andre kommer på banen skal man ikke se bort fra at de selger tilgang til nettverket til andre produsenter og tjener gode penger på det. Hvem vil ha en elbil som ikke kan bruke dette fantastiske nettverket?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH

Jeg er enig i at det er kjempelurt fra business perspektiv å bygge ut SC nettverket aggressivt og tidlig. Dels mtp. eget salg men, som du nevner Eppleskreller, med tanke på at andre produsenter kan kjøpe seg tilgang etterhvert som de kommer (om de kommer?) med biler med større batterier.

Tenk om Mercedes måtte bygge sine egne bensinstasjoner, Nissan sine, Audi sine, BMW sine osv. osv. Uholdbart selvfølgelig. Tesla har nettopp tatt en kjempeledelse når det gjelder å dominere hurtiglademarkedet i fremtiden. Teslas sin egenkonstruerte ladekontaktstandard, som de fikk en del pepper for helt initialt ("de burde hatt ChaDEMO port på bilen", "de burde hatt den nye combo-DC pluggen") kan jo nå vise seg å være ennå et genitrekk: om dette nettverket nå fører til at alle andre produsenter etterhvert vil kjøpe tilgang til de må de jo også selvfølgelig betale lisenser til Tesla for å bruke ladestandarden dems!

SimenT

Hvis de da blir ledende på levering av batteriteknologi til andre merker kan en jo utnytte SC nettverket til Tesla. Kanskje andre merkekunder betaler en avgift for lading, men tesla gratis .D prrr
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Hjalmar

Er enig i mye som skrives i de siste innleggene her, men jeg syntes ikke SuperCharger nyhetene fortalte meg noe mer enn det jeg allerede "visste" eller regnet med. Tror derfor aksjen skal synke litt nå.
Ellers heier jeg fremdeles på Tesla  :) Håper de gir de etablerte bilfabrikantene litt seriøs ass kicking ila de nærmeste årene.
...og så gjenstår det å se hvor lenge jeg tør være ute av aksjen.

En nyhet litt på siden; I juni arrangeres det test-kjørings dag av Tesla Model S for DNV-ansatte ved DNVs hovedkontor på Høvik utenfor Oslo. Jeg skal prøvekjøre, og ser vel ikke bort fra at Tesla skaffer seg noen flere bestillinger etter en slik dag. Vet ikke om de kjører tilsvarende opplegg mot andre store bedrifter i Oslo-regionen? Virker som en smart ting å gjøre iallfall.


Kristian

Fox Business hevder at batteriet på Tesla Model S "conks out after about 16 miles."

http://mediamatters.org/embed/static/clips/2013/05/30/30392/fbn-varney-20130530-tesla

For noe idioter, det blir jo bare for dumt.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

DonPedro

Sitat fra: Kristian på fredag 31. mai 2013, klokken 13:51
Fox Business hevder at batteriet på Tesla Model S "conks out after about 16 miles."

http://mediamatters.org/embed/static/clips/2013/05/30/30392/fbn-varney-20130530-tesla

For noe idioter, det blir jo bare for dumt.

Siste estimat er at shorterne i Tesla har tapt ca. 2,2 milliarder dollar (13 milliarder kroner).  Man kan se på dette som overføringer fra de som ser på Fox Business til de som velger sine nyhetskilder med mer omhu.  Sånn sett kan vi kanskje ikke klage. :-)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Thomas Parsli

Sitat fra: Kristian på fredag 31. mai 2013, klokken 13:51
Fox Business hevder at batteriet på Tesla Model S "conks out after about 16 miles."

http://mediamatters.org/embed/static/clips/2013/05/30/30392/fbn-varney-20130530-tesla

For noe idioter, det blir jo bare for dumt.

Fox News (og Business) er underholdning, ikke nyheter.
(Og det er underholdning på samme måte som Kinesisk og Nord-Koreansk propaganda-TV er underholdning)

Her er hele saken forresten: http://mediamatters.org/blog/2013/05/30/fox-reporter-conjures-mystery-numbers-for-new-t/194273

Thomas


2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

petersv

Brøt gjennom 100 på tilbakeveien nå. Møter litt motstand. Lurer på om dette er et bra tidspunkt å kjøpe litt på..?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA