Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hjalmar

Crazy... ...og jeg som syntes det var dyrt da det bikka 50. Skulle jo pantsatt hus og bil og epletre og kjøpt alt jeg kunne...
...heldigvis kjøpte jeg jo en del aksjer da iallfall. :-)

petersv

Ja.. Min investering har over quadruplert seg! Får bare håpe det fortsetter, og at jeg får realisert hvis det begynner å falle. Ingenting er tjent før det er solgt.

Øyvind.h

Synd jeg har redusert eksponeringen såpass, men får være fornøyd med å ha vært med fra under $30, og har solid realisert gevinst som går inn i husprosjektet (jøss, mistet ikke huset på tsla....)
Sitter bare med et par hundre nå, etter å ha vært litt ut når kursen var rundt $85. Denne ferden vil jo ingen ende ta. Stakkars stakkars shortere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Rossifan46

Over $100 i ettermarkedet er helt rått! Men mener å ha lest at det fortsatt er rundt 40% shortet? Kan dette stemme?
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

petersv


Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Real EoN

Sku ønske man hadde hatt mer is i magen, da hadde meste av bilen kunne blitt betalt av gevinst med inngang og utgang i mai  :) Jaja, får bare glede seg over dem 300 aksjene man fortsatt har... og de blir ikke tatt ut før bilen kommer vertfall, (eller kanskje bil nr 2 fra Tesla om 3 år). Med denne farten nermer vi vel oss 300 pr aksje allerede i september :P
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

JohanH

Sitat fra: Real EoN på tirsdag 28. mai 2013, klokken 18:21
Sku ønske man hadde hatt mer is i magen, da hadde meste av bilen kunne blitt betalt av gevinst med inngang og utgang i mai  :) Jaja, får bare glede seg over dem 300 aksjene man fortsatt har... og de blir ikke tatt ut før bilen kommer vertfall, (eller kanskje bil nr 2 fra Tesla om 3 år). Med denne farten nermer vi vel oss 300 pr aksje allerede i september :P

Hvis du økonomisk sett har anledning til det ville jeg absolutt anbefalt deg å bare la de 300 aksjene ligge i kommende år.

På TMC var det en bra post som festet seg i hukommelsen min: Noen ansatte på Microsoft forteller historier om sine "Hundretusendollar snøfresere". Med andre ord de var ansatte på Microsoft tidlig og fikk opsjoner på askjer. De trengte litt penger for å kjøpe seg en snøfreser til et par tusen dollar, så de solgte noen askjer og brukte pengene. 10 år senere ville de aksjene vært verdt hundretusen dollar isteden, men det som de stod igjen med var altså en snøfreser til hundretusen dollar... Noe å tenke på?

Real EoN

Joda, de 300 aksjene jeg har inne nå er gevinst.. altså penger jeg aldri har hatt. Tok bare ut 40 000,- i gevinst oppå det jeg gjekk inn med. Så disse pengene kan stå inne til jeg er pensjonist. Personlig tror jeg Tesla har mye krutt å komme med i år, men om ting så skulle begynne å gå skjeis så er det jo dumt å sitte med hundretusener i aksjer ned i sluket og samtidig en bil til 3/4 million som mister verdi  :)  Uansett tror jeg ikkje jeg selger før aksjen er over 300.  300x300x5,8 =  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Epleskreller

#822
Sitat fra: Real EoN på tirsdag 28. mai 2013, klokken 18:21
Sku ønske man hadde hatt mer is i magen, da hadde meste av bilen kunne blitt betalt av gevinst med inngang og utgang i mai  :) Jaja, får bare glede seg over dem 300 aksjene man fortsatt har...

Vi er mange som skulle hatt mere is i magen. Min "plan" var at aksjene skulle finansiere TMS og TMX når aksjen sto i  ca 210 (med 28% skatt iberegnet). Men da aksjen sto i 45 skulle jeg være lur og trade og toget gikk. Jeg tok gevinsten og puttet i opsjoner. Opsjonsporteføljen har femdobblet seg, men er likevel langt bak der jeg ville vært med å sitte stille..

Man lærer så lenge man lever, en annen ting jeg har lært er at når JohanH skriver at han har noen kjøpsopsjoner som straks går ut, da skal kursen massivt opp! Kurs=109 nå!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kjølholdt

Følte at jeg var sent ute på 54 , men sitter long skal ikke ha snøfreser til 100 tusen :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Der brøt den gjennom på 110 :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA