Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

DonPedro

Sitat fra: laumb på fredag 24. mai 2013, klokken 21:13

Sitat fra: DonPedro på fredag 24. mai 2013, klokken 20:28
Denne tråden trenger seriøst at en mod løfter ut Apple-diskusjonen... :-)

Sitter på EDGE på mobilen på camping, så jeg ser for meg morgendagen på alt ukritisk. ;)

Kaller du dette ukritisk!!!!!!!111222
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

jkirkebo

Sitat fra: JohanH på fredag 24. mai 2013, klokken 20:23
Nå er vi OT så det synger om det. Men jeg hadde en HTC Leo, kul telefon men det var restart i hvert fall annenhver dag grunnet ulike bugger. Med min iPhone tror jeg jeg aldri har måttet restarte på et helt år. Driftsikkerhet - der er Apple overlegne, og det selger.

Jepp, og på solide saker som holder lenge. Min iPhone 3GS er snart 4 år gammel og er fortsatt i storform. Ytelsen er også mer enn god nok, det er ingen ting jeg ønsker meg som gjør at jeg kunne tenkt meg å oppgradere. Dessuten er også batterikapasiteten fortsatt bra :)

Dessuten supporterer de sakene sine lenge. Min 3GS har siste versjon av iOS, mange andre produsenter overgir produktene sine ganske kjapt så man blir sittende med gammelt OS og påfølgende problemer pga. apper og slikt som ikke virker på gamle versjoner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Er det denne uka superlader-kunngjøringen skal komme?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

stianrod

Sitat fra: Epleskreller på fredag 24. mai 2013, klokken 21:53
Er det denne uka superlader-kunngjøringen skal komme?

Den skulle kommet denne uken, men tilbakebetalingen av DOE ble prioritert. SC kunngjøringen skal, og bør komme neste uke, siden den har blitt forsinket iallefall to ganger allerede. Jeg tror den vil komme onsdag kveld. Har inntrykk at det er onsdagene kunngjøringene i Tesla skjer.
Tesla Model S P85 2014

Amper

http://bil.aftenbladet.no/bil/Tesla-og-Chrysler-krangler-44435.html#.UZ_cwLX0Fkg

Giftige tunger  ::) :o ;D


Tesla og Chrysler krangler
Uenige om hvem som er flinkest til å gjøre opp for seg.
NTB TEMA
Publisert 24 mai 2013 14:35 Oppdatert 24 mai 2013 14:35

Share on facebook Share on twitter Share on email
Det hele startet med Elon Musk stolt proklamerte at elbilselskapet Tesla hadde tilbakebetalt de resterende 452 millioner dollarene (drøyt 2,6 mrd. kroner) de fikk låne gjennom et statlig låneprogram for utvikling av avanserte (miljøvennlige) biler.

I sin offisielle uttalelse skrev Tesla at de er "det eneste amerikanske bilselskapet som fullt ut har tilbakebetalt staten".

En uttalelse som ikke falt i smak hos Chrysler, konstaterer Automotive News. Kommunikasjonsdirektør Gualberto Ranieri beskriver i sin blogg samme dag påstanden til Tesla som feil.

Han viser til at Chrysler allerede i mai 2011 betalte tilbake lån de hadde fått fra USA og Canada – seks år før de forfalt.

Musk tok til Twitter for å svare Ranieri. Her understreker han at Tesla snakket om amerikanske bilprodusenter, og poengterte at Chrysler eies av det italienske Fiat-konsernet.

Dette fikk Ranieri til å grave dypere i historien. For helt tilbake i 1983 tilbakebetalte daværende Chrysler Corp et statlig lån de fikk i forbindelse med finanskrisen tidlig på 80-tallet, og det hele seks år før tiden.

Ranieri rettet dermed følgende spørsmål til Elon Musk: "Question: short memory or short-circuit?".
P85D :o)

Epleskreller

Jeg vurderer å selge meg mye ned i dag. Bakgrunnen for det er at jeg frykter at superladernyheten ikke blir så bra som mange håper. Jeg tenker som så at dersom det er skikkelig "krutt" ville Tesla ventet til etter den nyheten med å hente inn penger. Men så har ikke jeg lansiktige aksjer, kun opsjoner med høy risiko og begrenset levetid (Juli), så er mere sårbar ovenfor kortsiktige svingninger.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH

Sitat fra: Epleskreller på mandag 27. mai 2013, klokken 07:55
Jeg vurderer å selge meg mye ned i dag. Bakgrunnen for det er at jeg frykter at superladernyheten ikke blir så bra som mange håper. Jeg tenker som så at dersom det er skikkelig "krutt" ville Tesla ventet til etter den nyheten med å hente inn penger. Men så har ikke jeg lansiktige aksjer, kun opsjoner med høy risiko og begrenset levetid (Juli), så er mere sårbar ovenfor kortsiktige svingninger.

Det er Menorial Day og NASDAQ er stengt idag. Men du kan ha rett ellers. Jeg tør ikke selge TSLA men kommer til å exite diverse opsjoner denne uke. Noen holder jeg dog till etter SC kunngjøring.

Nuvolari

#802
Keg sitter på dem til etter sc nyheten. Men ser ikke bort i fra at du kan få rett. Bedre å ta gevinst for tidlig. 
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Epleskreller

Sitat fra: JohanH på mandag 27. mai 2013, klokken 09:24
Det er Menorial Day og NASDAQ er stengt idag. Men du kan ha rett ellers. Jeg tør ikke selge TSLA men kommer til å exite diverse opsjoner denne uke. Noen holder jeg dog till etter SC kunngjøring.

Godt poeng, det hadde jeg ikke fått med meg.. Tenker jeg selger ca 2/3 i morgen istedenfor da.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH

#804
Jeg tror SC announcement kommer onsdag etter market close. Kan være at det blir en nedtur (relativt til evt. forventningerk), f. eks. at SC av 85-batteriet økes fra 90 til 120 kW. Dette vet jo "vi" entusiaster fra før.

Men tenk hvis de samtidig med dette (allerede denne uka) demonstrerer swapping inkludert en attraktiv businessmodel for det... Da blir mine MayWk5 calls morsomme å ha :)

Hjalmar

Jeg selger ikke før SC announcement.
Lurer på om det kan ha noe med antall SCs som er satt opp, siden det er blitt utsatt 2 ganger. Nå er det kanskje blitt et fint "rundt" antall.   :)

Blip

Det har vært fryktelig stille rundt Model X i det siste... Er den helt glemt?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

JohanH

Sitat fra: Blip på mandag 27. mai 2013, klokken 17:22
Det har vært fryktelig stille rundt Model X i det siste... Er den helt glemt?

Ble igår postet reservasjon nr 3700 i hvert fall i USA. Og det er sån å si uten noen som helst reklamering... Det er jo sagt produksjon først 2015 men med 500 miljoner dollar mer i lommeboka kan det jo hende at de klarer å komme seg tilbake på 2014 som var den opprinnelige planen...

Epleskreller

#808
Da har man oppdaget Tesla i Frankfurt også. Der omsettes aksjen nå for €77.989 som tilsvarer $100,6 med kursen nå (1,29 EUR-USD). Kan bli en fin dag dette, med store forventninger til superladernyheten.

TSLA her TL0 i Frankfurt: http://www.bloomberg.com/quote/TL0:GR

Sitat fra: JohanH på mandag 27. mai 2013, klokken 09:44Da blir mine MayWk5 calls morsomme å ha :)

Veldig fristende å kopiere denne med noe få kjøps-opsjoner på 105 eller 110 i tilfelle kursen "eksploderer" oppover. Du traff bra sist :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH

$100 i premarket på NASDAQ.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA