Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

kjølholdt

Ser foreløpig ikke ut som tsla aksjen får så mye juling i dag . Holder seg på 88-89 dollar
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nuvolari

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 23. mai 2013, klokken 19:41
Ser foreløpig ikke ut som tsla aksjen får så mye juling i dag . Holder seg på 88-89 dollar

Opp 5%
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

DonPedro

Ja, jeg tok feil i morges. Kostet meg en god del...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

kjølholdt

Sitter fortsatt looooooooooooong :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nuvolari

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 23. mai 2013, klokken 21:05
Sitter fortsatt looooooooooooong :)

Noe sier meg at korrelasjonen mellom å kjøpte en tms og kjøpe tsla er høyere enn for noe annet bilmerke. Hva forteller det oss?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

kjølholdt

Vel siden jeg vurderte å kjøpe meg en model s men var helt blank på elbil fant jeg ut at det var bare å lese seg opp på emnet.
Dette resulterte i bestilling av en 85 kWh model s. Men da hadde jeg jo oppdaget hvor artig/lærerikt det  var å følge med på de forskjellige temaene blant annet her på forumet.
Hadde satt vekk penger i Holberg fondene, det kunne jeg jo ingenting om. Hvorfor ikke prøve tsla aksjer,Ja jeg var klar  over forskjell i risiko profil på fond og tsla. Men på 54 dollar følte jeg at jeg hadde såpass med kunnskap at dette burde jeg satse på.
Tror nok at det er flere som har tenkt som meg i forhold til tesla og tsla aksjer.
Men for all del dette er på amatør nivå, men med en solid dose kunnskap om bilen og firmaet etterhvert.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

DonPedro

Å slå markedet betyr å besitte bedre kunnskap og/eller forståelse enn dem som sitter på andre siden av bordet. Når man tester et lite kjent produkt og vet langt inni beinmargen at This Is It, så er det en sjelden mulighet til å få bedre avkastning enn i fond. Da er det bare å gå "all in".

Du slår aldri markedet med investeringer i Statoil, Seadrill osv. Der har omtrent aldri en privatperson fordel over proffene.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Lacaixxa

Enig at Tesla i retrospekt har vært en god aksje, og da er det lett og tro at det var en no-brainer å investere i selskapet siden vi mente at TMS var en god bil.

TSLA er vel så pass analysert og likvid at der sitter mange profesjonelle aktører (bl.a 10.000 HedgeFund) og analyserer all tilgjengelig informasjon kontinuerlig (pluss noe ikke tilgjengelig?)

Å investere i en enkeltaksje som man har tro på og kjenner godt er artig - særlig når det går veien. Man bør likevel ta høyde for at det kommer selskapsnyheter som kan nulle ut aksjen over natten. Risikoen i en aksje handler ikke om hva man vet, men om hva man ikke vet.

Et av de få empiriske parametrene for høyere fremtidig avkastning er momentum. En aksje som har prestert bra siste 6-12 mnd fortsetter ofte med det den neste perioden. Basert på dette kan tsla være en god aksje fremover også.



Sitat fra: DonPedro på torsdag 23. mai 2013, klokken 21:41
Å slå markedet betyr å besitte bedre kunnskap og/eller forståelse enn dem som sitter på andre siden av bordet. Når man tester et lite kjent produkt og vet langt inni beinmargen at This Is It, så er det en sjelden mulighet til å få bedre avkastning enn i fond. Da er det bare å gå "all in".

Du slår aldri markedet med investeringer i Statoil, Seadrill osv. Der har omtrent aldri en privatperson fordel over proffene.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Wenche

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 23. mai 2013, klokken 22:25
TSLA er vel så pass analysert og likvid at der sitter mange profesjonelle aktører (bl.a 10.000 HedgeFund) og analyserer all tilgjengelig informasjon kontinuerlig (pluss noe ikke tilgjengelig?)


Jeg har ikke sett noen økonomiske analyser som klarer å få med "Must have feelings"  ;) Kom nok noen flere Tesla eiere/ reservasjonsholdere på TSLA banen, når de nå så at Tesla har råd til å betale ut statlig lån 9 år før tiden. Det hadde Tesla ikke gjort, hvis likviditet var et problem/ konkursrisikoen var overhengende  :)
Fremdeles long, godt og vel halve bilen er inntjent  8)
Leker meg litt med opsjoner på optionsxpress  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Wenche

Sitat fra: tullball på torsdag 23. mai 2013, klokken 14:45
Er det noen som helst mulighet å komme seg in på pre og after-market? Må jo være en sinnsyk fordel.
Jeg har Netfonds på mine tidlige aksjekjøp, men der må du legge inn nye ordre for hver dag, og de annulleres ved normal USA børs stengetid kl 22.00.
Jeg har nylig opprettet konto på Optionsxpress.com, og der kan du legge inn GTC ordre ( ordren er gyldig til du annullerer den). Du kan også legge inn ordre i før og ettermarkedet, men det virker som om disse må legges inn, innenfor før og ettermarkedets åpningstid.
Mens du venter på at pengene skal overføres, kan du leke deg på en virtuell trader der; den er nyttig for å bli kjent på sidene og evt. hvis du går inn på opsjoner :)
NB: Hvis du selger/utsteder opsjoner, låser/reserverer de potensiell innløsningssum, så da går pengene fort.  :'(
Det er dyrt å kjøpe opsjoner, desto mer å hente på å selge, enten det er kjøps eller salgsopsjoner  :P
Du må dog være klar over at du sitter med hele risikoen, og er ikke å anbefale med mindre du kan tåle å tape pengene     :-\
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Epleskreller

Sitat fra: Wenche på torsdag 23. mai 2013, klokken 23:10
Du må dog være klar over at du sitter med hele risikoen, og er ikke å anbefale med mindre du kan tåle å tape pengene     :-\
Dette er skikkelig gambling. For å illustrere ble mine opsjoner i dag handlet fra 7,6 til 13,2 dollar.. Det er ganske sykt å se hvordan porteføljeverdien endres i løpet av dagen.. Man kan tjene penger fort og tape dem like fort..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

RunarBT

Sitat fra: DonPedro på fredag 24. mai 2013, klokken 10:16
Hvordan kan man IKKE satse sparepengene på Tesla når: http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/tesla-psychosis

Eg synes dette er et godt argument for at Tesla vil ha alle muligheter for å lykkes over _alles_ forventninger!

Det er sjelden et produkt skaper så sterke følelser hos folk.:-D Eg kjenner meg veldig godt igjen, og koste meg med den tråden.

Det nærmeste er vel avhengighet til f.eks. nikotin, alkohol, kokain, herion etc..
..og, du vet jo at alle de andre substansene selger som "hakka møkk" og bakmennene tjener STOOORE penger.:-D

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA