Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

DonPedro

Sitat fra: stianrod på onsdag 22. mai 2013, klokken 23:25
Spennende å se hvor stort bykset blir på TSLA imårra. Kanskje den bekker 100$ grensen? 8)

Kommer til å ha null effekt. Dette hat vært kjent lenge, og markedet reagerer kun på nyheter (dvs. tidligere ukjente fakta).

Om noe kan det ha en negativ effekt på kursen at det i kveld ble kjent at det nye lånet de har tatt opp var en del dyrere enn antatt (ref. denne posten fra TMC-forumet).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

#751
Var det ikke slik at Tesla ikke kunne selges før DOE lånet var tilbakebetalt? Vet at Elon ikke vil selge dog :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

DonPedro

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. mai 2013, klokken 07:33
Var det ikke slik at Tesla ikke kunne selges før DOE lånet var tilbakebetalt? Vet at Elon ikke vil selge dog :)

Tror det stemmer. Tror også at det ligger i avtalene med Daimler og Toyota, så de kan ikke selges enda likevel (tror disse klausulene utløper i juli).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

JohanH

Hvis noen får kjøpt seg 51% av aksjene så kontrollerer jo den kjøpern Tesla. For at dette skulle kunne skje må Elon nok selge sin post, noe han sier er utelukket før Gen 3 er vellykket lansert.

Dog sa samme man på Q1 rapporten at det å gjøre en emisjon og/eller hente penger på annen måte var uaktuelt. Så går det 14 dager og vips - 1 miljard dollar hentet inn.

foxy

 :o hoho, mens man koste seg på og under det indiske havet, gikk tsla jo helt bananas. Kudos til TSLA at de brukte muligheten til å hente penger som de trengte i år! Og gratis til alle som har solgt longposene sine! Men hva kjøperne tenker på, er jo en annen historie - mistet vel kalkis som i MANGE andre aksjer fortiden også...  :D 
I-miev 2011
Asker

JohanH

Velkommen hjem! Regner med at du avsluttet dine short posisjoner før ferien. Men nå må det vel da være riktig tidspunkt for å ta opp en ny massiv short? For din grunnleggende vurdering av Tesla har vel ikke endret seg?

DonPedro

#756
Sitat fra: JohanH på torsdag 23. mai 2013, klokken 13:13Dog sa samme man på Q1 rapporten at det å gjøre en emisjon og/eller hente penger på annen måte var uaktuelt. Så går det 14 dager og vips - 1 miljard dollar hentet inn.

Det var ikke akkurat det Elon Musk sa. Konkret sa han:
SitatWell, we don't have any plans right now to raise funding. Potentially we expect to be – we were positive cash flow in Q1 and we expect to be there relatively sort of neutral on cash flow in Q2. But if it was possible, we could be opportunistic about raising a round, but we have spent no time on that at all. So if we were to do a round, it would be for the reasons that you mentioned which is to ensure that if there was some unexpected supply interruption, some sort of risk event, but should potentially protect against a portion of your event that there could be some merit to doing a round.

Da var aksjekursen forøvrig $55.8.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

DonPedro

Forøvrig kommer i dag til å bli en blodig dag - i TSLA og andre aksjer.  Jeg angrer på at jeg dekket min short i QQQ som jeg hedget Tesla-aksjene med.  Tror jeg åpner den igjen i dag, for plutselig føltes det som om det var mye mer markedsrisiko inne i bildet her...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

JohanH

Sitat fra: DonPedro på torsdag 23. mai 2013, klokken 14:06
Sitat fra: JohanH på torsdag 23. mai 2013, klokken 13:13Dog sa samme man på Q1 rapporten at det å gjøre en emisjon og/eller hente penger på annen måte var uaktuelt. Så går det 14 dager og vips - 1 miljard dollar hentet inn.

Det var ikke akkurat det Elon Musk sa. Konkret sa han:
SitatWell, we don't have any plans right now to raise funding. Potentially we expect to be – we were positive cash flow in Q1 and we expect to be there relatively sort of neutral on cash flow in Q2. But if it was possible, we could be opportunistic about raising a round, but we have spent no time on that at all. So if we were to do a round, it would be for the reasons that you mentioned which is to ensure that if there was some unexpected supply interruption, some sort of risk event, but should potentially protect against a portion of your event that there could be some merit to doing a round.

Granted. Han har vært tydeligere på det at det er uaktuelt å la seg kjøpes ut.

Men tenk om noen bladde opp tre ganger dagens virdering: 30 mrd dollar. Vanskelig å si nei da?

DonPedro

Sitat fra: JohanH på torsdag 23. mai 2013, klokken 14:11Men tenk om noen bladde opp tre ganger dagens virdering: 30 mrd dollar. Vanskelig å si nei da?

Sannsynligvis.  Jeg tror at for ham ville det bety mye hva som ble lovet angående videre utvikling.  La oss si at BMW ønsker å gjøre Tesla til sin EV-arm, oppfinansiere med $5bn i cash og la EM som sjef få nokså frie hender til å kjøre strategi (inkludert å bruke BMWs globale R&D, produksjons-, distribusjons- og marketingressurser). Kan hende $20bn ville holde da. :-)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

tullball

Tror Musk driter hundre null i hvor mange milliarder han har, når han har først har 5.

JohanH

Sitat fra: tullball på torsdag 23. mai 2013, klokken 14:21
Tror Musk driter hundre null i hvor mange milliarder han har, når han har først har 5.

Ikke hvis han plutselig ser en mulighet for SpaceX å kjøre til Mars mye tidligere enn planlagt, men da trenger masse kapital. Tesla i all ære men må han velge blir det SpaceX.

Idag blir nok mulighet å kjøpe TSLA. På 70-tallet???

DonPedro

#762
Sitat fra: JohanH på torsdag 23. mai 2013, klokken 14:26Idag blir nok mulighet å kjøpe TSLA. På 70-tallet???

Tviler på det. Mye motstand på 85, og garantert mye på 80.  Hvis jeg var utålmodig på å komme inn ville jeg lagt inn kjøp på 85.16, hvis jeg hadde is i magen ville jeg gått for 80.56.

Hvis jeg var foxy ville jeg selvsagt shorte på åpningen og så dekke inn igjen på bunn, hvorpå jeg ville kjøpe og sitt long til den peaket.  Tenk Chuck Norris som aksjetrader.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

tullball

Er det noen som helst mulighet å komme seg in på pre og after-market? Må jo være en sinnsyk fordel.

JohanH

Sitat fra: tullball på torsdag 23. mai 2013, klokken 14:45
Er det noen som helst mulighet å komme seg in på pre og after-market? Må jo være en sinnsyk fordel.

Nei, ingen fordel.

Jag har aksjer i DnB og der kan du kun legge inn limit ordre. Og disse blir utført i såvel pre- som aftermarket så lenge limit oppnåes. Disse ordrene gjelder for et døgn, 00-24 norsk tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA