Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Wenche

Har kjøpt mine første opsjoner  :) TSLA Jan 2015 Call $60, pris $ 37,50. Litt merkelig å betale mer for en opsjon, enn det jeg har betalt for aksjene mine!  ::) Jeg venter i spenning på utviklingen videre  :P
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

stianrod

Nå begynner virkelig SCTY å komme og. Opp hele 25% idag. Følger tydeligvis etter TSLA. Noen som er inne i SCTY og?
Tesla Model S P85 2014

tullball

Selfølgelig, har rein musk-portefølje.

Celter

Sitat fra: RuneW på fredag 17. mai 2013, klokken 12:40
Sitat fra: DonPedro på fredag 17. mai 2013, klokken 12:09Han var sporty og postet handelen sin, og da synes jeg vi skal droppe skadefryden. (Selv om jeg har sett at tonen hans her på forumet har vært litt "hovmodig" overfor dem som har trodd på aksjen).

Vel, tonen fra foxy har vært konsekvent uspiselig i alle de trådene jeg har lest her på forumet i alle fall. Hun/han har vel ikke akkurat lagt seg i selen for å opparbeide seg sympati for å si det slik...

Enig. Hvis the "foxy lady" har tapt alle pengene sine på å shorte Tesla aksjer har jeg ingen problemer med å "gni det inn". En annen ting er at handelen ikke er dokumentert fordi vedkommende har postet den her. Jeg har ikke sett en "screen-shot" av den aktuelle handelen da han/hun angivelig shortet 2900 aksjer. Han litt vansker med å tro at vedkommende var så dum.  Men jeg kan ta feil, det er mange som har tapt mye penger på å vedde mot Elon Musk. Det har jo "Don Pedro" vist ved flere anledninger.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Wenche

Har utstedet min første salgsopsjon; TSLA Jan 2014 put 130 premie 53. Så vidt jeg forstår, må den under 77 før det er lønnsomt for kjøper å løse inn opsjonen. Det har jeg ingen tro på at skjer i nærmeste fremtid. I så fall vil jeg være fornøyd med noen nye aksjer til netto $77. Leker meg litt, har egentlig ikke peiling på opsjoner  :P Kom gjerne med kommentarer dere som er litt mere inne i det   :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

DonPedro

Sitat fra: Wenche på søndag 19. mai 2013, klokken 23:45
Har utstedet min første salgsopsjon; TSLA Jan 2014 put 130 premie 53. Så vidt jeg forstår, må den under 77 før det er lønnsomt for kjøper å løse inn opsjonen. Det har jeg ingen tro på at skjer i nærmeste fremtid. I så fall vil jeg være fornøyd med noen nye aksjer til netto $77. Leker meg litt, har egentlig ikke peiling på opsjoner  :P Kom gjerne med kommentarer dere som er litt mere inne i det   :)

Litt feil. Hvis du har utstedt én kontrakt (slik det høres ut som), så har du forpliktet deg til å kjøpe 100 aksjer til kurs 130 i januar 2014. Med mindre kursen er høyere enn 130 vil kjøper altså innløse opsjonen. Men du har rett i at aksjekursen må være lavere enn 77 for at du skal tape for det.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Wenche

Da tror jeg at jeg har forstått det riktig  :) Jeg oppfatter det slik at i USA kan opsjonene løses inn når som helst før utløp, og for kjøperen er det kun interessant å løse ut før tiden (selge 100 aksjer til meg), hvis kursen går under 77. Ved utløp av perioden vil kjøper selge til meg uansett, hvis kursen er under 130. Er kursen over 130, vil ikke salget bli gjennomført.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

DonPedro

Sitat fra: Wenche på mandag 20. mai 2013, klokken 22:43
Da tror jeg at jeg har forstått det riktig  :) Jeg oppfatter det slik at i USA kan opsjonene løses inn når som helst før utløp,
Riktig.
Sitatog for kjøperen er det kun interessant å løse ut før tiden (selge 100 aksjer til meg), hvis kursen går under 77.

Feil. Kjøpers beslutning om innløsning er uavhengig av kjøpspris på opsjonene (annet enn rent psykologisk). Det lønner det seg kun unntaksvis å utøve før utløpet,  da man omtrent alltid vil være bedre tjent med å videreselge opsjonen og selge aksjen i markedet i stedet.

SitatVed utløp av perioden vil kjøper selge til meg uansett, hvis kursen er under 130. Er kursen over 130, vil ikke salget bli gjennomført.

Riktig.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

DonPedro

Sitat fra: Cirion på tirsdag 21. mai 2013, klokken 13:06

http://www.youtube.com/watch?v=kPt52YhqbHU

Cramer har fått mye dritt på TMC investor-forumet. Jeg har ikke sett så mye av det han har sagt tidligere, men dette var egentlig en veldig vettug kommentar.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

DonPedro

En strategi diskutert på TMC investor-forumet er såkalt "covered strangle". Jeg tror dette har mye for seg, av to årsaker: For det første innebærer denne strategien at man utsteder/selger opsjoner, og opsjonene i TSLA er for øyeblikket meget høyt priset (de har høy "implisitt volatilitet"). For det andre virker det sannsynlig at aksjen i en periode vil bevege seg sidelengs.



Her er en måte å gjennomføre en slik strategi på. I dette eksempelet eier du 200 aksjer. Av disse ønsker du å strangle 100. Kursen er $90. Du utsteder/selger da følgende opsjoner.

1 stk. Jan14 put, innslagskurs $70
1 stk. Dec13 call, innslagskurs $110

Hvis aksjen ender året mellom disse to kursnivåene kan du putte salgsprisen på begge opsjonene i lomma som ekstra gevinst.  Hvis den ender under har du kjøpt 100 ekstra aksjer til en pris av $70 minus det du fikk for opsjonene. Og hvis aksjen ender over $110 har du solgt 100 aksjer til en pris av $110 pluss det du fikk for opsjonene.

Jeg har lagt på en liten tvist ift. at jeg bruker januar-opsjoner på put og desember-opsjoner på call. Dette fordi jeg tror at det vil komme nyheter på nyåret angående årsresultatet, og de vil i så fall være positive. Timingforskjellen på opsjonene gjør at det er en viss mulighet for å plukke opp den effekten.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Epleskreller

Og da var hele DOE-lånet til Tesla nedbetalt :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb


stianrod

Spennende å se hvor stort bykset blir på TSLA imårra. Kanskje den bekker 100$ grensen? 8)
Tesla Model S P85 2014

JohanH

Sitat fra: stianrod på onsdag 22. mai 2013, klokken 23:25
Spennende å se hvor stort bykset blir på TSLA imårra. Kanskje den bekker 100$ grensen? 8)

Dette er jo kjent stoff og vel allerede priset inn ville jeg tro? $100 er kanskje innen rekkehold dersom neste ukes nyhet (om Superchargers) blir veldig god eller evt. om "demonstrasjonen" som er lovet i løpet av "de kommende ukene" (sannsynlig demo av batteriswapping) er over forventning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA