Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

JohanH

#720
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 16. mai 2013, klokken 07:32
Sitat fra: JohanH på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:23
Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:22
Jeg skjønner ingenting, blir nervevrak av dette her og har solgt meg ut idag da jeg trodde å utstede flere aksjer ville sende kursen ned.

TSLA er en askje å sitte på i mange år... ikke en askje å trade...

Litt uenig, aksjen er fin å trade i, ekstremt volatil. Satt og så litt på kjøpsopsjoner med utgang i morgen.. vurderte å kjøpe noen  til $1 og call på 90.. kunne blitt en bra deal, men turde ikke.. men når det er sagt hadde jeg vært 2-3 hundre tusen rikere om jeg ha klart å sitte long..

Eksakt. Hold aksjen, trade med opsjoner.

Forresten har du jo allerede motsagt deg selv når det gjelder trading kontra å bare holde.

Desdi

Arg. Tror jeg må holde meg borte fra denne tråden for ikke å bli dårlig. Hadde tenkt å kjøpe noen aksjer, men hadde ikke kapital før rett etter den steg så voldsomt nå.  :-\

Det er kanskje enten å kjøpe nå eller la være - for den kommer sikkert ikke til å ta et dykk i den nære fremtid.

RunarBT

Elon musk går inn med 100millioner dollar på 83-90 ein plass. Så vil påstå det er tid enda.;-)

Hjalmar

Sitat fra: RunarBT på torsdag 16. mai 2013, klokken 08:59
Elon musk går inn med 100millioner dollar på 83-90 ein plass. Så vil påstå det er tid enda.;-)

Jepp. Kjøp når innsiderne kjøper. Og det var vel akkurat det som skjedde nå. Jeg vurderer å kjøpe mer idag, så kan jeg late som stoploss flausen min igår aldri skjedde...

Blip

Nå har jeg ikke lest alle papirene, men er det ikke snakk om en rettet emisjon? Det vil jo ikke gjøre annet enn å "vanne ut" aksjene som allerede finnes (antall aksjer stiger og verdien av firmaet stiger slik at disse utligner hverandre)?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

tullball

Pengene går jo rett inn i selskapet, og de betaler ned all gjeld med det. Er ikkje i tvil om at det må gå opp. Sjangsen for at det går ned er i alle fall redusert kraftig.

el-fanboy

Ser ut til å bli nok en hyggelig dag for TSLA-eiere. P.t. +11% på pre-market... :) Jeez!
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

stianrod

Det høres bra ut. Fikk frisk kapital igår og gikk inn på rundt 84$. Spennende å følge med, spesielt neste uke. SC announcement  :D
Tesla Model S P85 2014

cdabel

Hvordan blir prisen etablert for denne emmisjon?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

JohanH

Sitat fra: cdabel på torsdag 16. mai 2013, klokken 15:44
Hvordan blir prisen etablert for denne emmisjon?

Det blir nok dagens stengningskurs.

Rossifan46

Sitat fra: foxy på fredag 03. mai 2013, klokken 20:08
Sitat fra: laumb på fredag 03. mai 2013, klokken 18:26
Hva forventer du? Fortsatt rundt $20? :)

trading er trading, så rund 10% avkastning er et greit mål denne gangen også.

Men siden du lurer, USD 20 kommer nok før eller senere - spørsmålet er bare når...  :D
For øyeblikket ser det ikke ut til at det kommer til å skje på en god stund til...

Rart vi ikke har hørt noe fra foxy i denne tråden siden 3.mai?!
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

laumb

Han hakke råd til Internett. ;)

DonPedro

Sitat fra: rossifan46 på fredag 17. mai 2013, klokken 09:15Rart vi ikke har hørt noe fra foxy i denne tråden siden 3.mai?!

Ingen grunn til å gni det inn. De potensielle tapene hans her er på mange hundre tusen. Han var sporty og postet handelen sin, og da synes jeg vi skal droppe skadefryden. (Selv om jeg har sett at tonen hans her på forumet har vært litt "hovmodig" overfor dem som har trodd på aksjen).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)


RuneW

Sitat fra: DonPedro på fredag 17. mai 2013, klokken 12:09Han var sporty og postet handelen sin, og da synes jeg vi skal droppe skadefryden. (Selv om jeg har sett at tonen hans her på forumet har vært litt "hovmodig" overfor dem som har trodd på aksjen).

Vel, tonen fra foxy har vært konsekvent uspiselig i alle de trådene jeg har lest her på forumet i alle fall. Hun/han har vel ikke akkurat lagt seg i selen for å opparbeide seg sympati for å si det slik...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA