Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

toppi

Siste ukers stigning har vært ekstrem.  :)
Med godt over 200 % stigning føltes det riktig å sikre seg litt gevinst på 86$.
Troen på fremtiden til Tesla kom raskere enn jeg hadde trodd, og mye fremtidssuksess er nå priset inn.
Jeg vil uansett sitte på en post i lang tid, og eventuellt plukke litt mer om den får seg en dupp.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Kristian

Sitat fra: kjølholdt på mandag 13. mai 2013, klokken 20:56
Men dere som driver litt med aksje handel et råd til en nybegynner . Kjøpte 150 aksjer på 54 dollar. Men hvis jeg selger de nå , selvfølgelig noe gevinst . Men dyrt å kjøpe seg inn igjen forutsatt at aksjen ikke stuper. Hva bør man satse på?

Mitt råd er at du blir sittende hvis du ønsker å være langsiktig, riktignok må vi forvente nedgangsperioder for aksjen, men å "time" disse er helt håpløst. Det vil sannsynligvis ende opp i at du selger deg ut og kommer ikke inn igjen. Hvis du derimot ikke er langsiktig, så kan det være fint å selge seg ut nå. Bra gevinst på kort tid og hva som skjer fremover har ingen ting å si for en som har solgt.

Selv er jeg langsiktig, men er utrolig fristet til å ta gevinst nå, veksten har jo vært helt vannvittig. Jeg trøster meg med at det er jo det faktum at jeg er langsiktig som er årsaken til at jeg fremdeles har aksjene, ellers ville jeg jo ha solgt på 42$. Men fristelsen er overveldende   :P
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Kristian

#692
TSLA intradag siste 90 dager.


EDIT; Beklager, 90 dager ble det nok ikke, men siste 30.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Øyvind.h

Shortere som har lett etter nye posisjoner den senere tid har ikke truffet så godt.... Lurer på når vi kan begynne å kalle dette for en skvis?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Wenche

Til dere som ikke følger kursen direkte, så endte den på $ 87,80, opp 14,38%. Er i $ 88,30 på ettermarkedet i skrivende stund.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Wenche

$ 89,30 nå  ;D Gjetter vi når $ 90 ganske raskt. $ 100 i morgen? :P
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

kjølholdt

Takk for råd jeg sitter long, så får tiden vise om det er et smart eller dårlig valg :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Hjalmar

...og jeg som var flau over det dårlige kjøpe-snittet mitt på 53... ...jeg har aldri vært med på lignende stigning. :-)

Nå lurer jeg på å kjøpe litt mer på ca 90. Mistenker at Elon har noen positive overraskelser til oss de nærmeste ukene.
Særlig twitter-meldingen hans 9. mai tror jeg kan varsle noe stort:
"There is a way for the Tesla Model S to be recharged throughout the country faster than you could fill a gas tank."

Blip

Det går jo varme-tråder som diskuterer hva dette er... Av og til funderer jeg på om slike meldinger blir satt ut for å starte en global, internettdrevet "brainstorming". Det er ikke sikkert svaret finnes på forhånd, men det danner grunnlag for ufattelig mange gode ideer (spekulasjoner) som sikkert også er gjennomførbare.

Brain-stroming er forøvrig veldig oppskrytt. Det fungerer ikke - med ett unntak: det fungerer på internett!

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Hjalmar

Apropos taktikk nå når aksjen stiger noe så inni gampen.

Jeg opererer med en "manuell trailing stop loss". Legger inn stoploss på drøyt 10 dollar nedenfor dagens sluttkurs på slutten av hver dag. ...så hvis aksjen skulle synke med drøyt 10 dollar ila en dag så selger jeg. Da treffer jeg ikke helt toppen, men samtidig taper jeg ikke for mye av fortjenesten.

Tror forøvrig at aksjen skal stige videre og tror på utflating framfor noen brå nedgang.  ...I want to believe...

Corny

92,78 i "pre-market" nå. Kan jo tyde på nok en dag oppover...
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Kristian

Sitat fra: Hjalmar på tirsdag 14. mai 2013, klokken 13:21
Apropos taktikk nå når aksjen stiger noe så inni gampen.

Jeg opererer med en "manuell trailing stop loss". Legger inn stoploss på drøyt 10 dollar nedenfor dagens sluttkurs på slutten av hver dag. ...så hvis aksjen skulle synke med drøyt 10 dollar ila en dag så selger jeg. Da treffer jeg ikke helt toppen, men samtidig taper jeg ikke for mye av fortjenesten.

Tror forøvrig at aksjen skal stige videre og tror på utflating framfor noen brå nedgang.  ...I want to believe...

Dette er en bra strategi, ikke så mange meglerhus tilbyr dette. Jeg vet Pareto tilbyr dette, andre?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Blip

Kalde føtter her. Trakk meg på 83,35. Sorry alle som venter en skvis.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Wenche

#703
Volatilt, varierte fra $ 81,15 til $97,12, endte på $ 83,24 ned 5,19%. Litt ned på ettermarkedet også.  :-\ Muligens grunnet denne meldingen:
http://www.cnbc.com/id/100735736
A bill backed by auto dealers that effectively blocks California's Tesla Motors Inc. from selling in North Carolina has passed the state Senate.  >:(
De nekter Tesla å selge biler direkte til forbruker!  :o
Her skulle det norske konkurransetilsynet vært på banen    ;D
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Øyvind.h

#704
Sitat fra: Wenche på onsdag 15. mai 2013, klokken 00:05
De nekter Tesla å selge biler direkte til forbruker!  :o
Uten at jeg har satt meg helt inn i forløpet her virker dette som et godt eksempel på kreftene som motarbeider Tesla, og alle har en agenda...

Tesla får inngå avtale med et par butikker og skru opp prisen med $10,000 per bil for å poengtere overfor kundene at det å legge til enda et ledd er kostnadsdrivende.

På den annen side er en del av rammebetingelsene klart til fordel for Tesla (ZEV credits, tax breaks etc), så man kan vel ikke få i pose og sekk :)

For øvrig en dårlig dag for meg i går. Tjente en del på trades rundt 92-94 første halvtimen, men så ringte plutselig entreprenøren som jeg måtte snakke med en halvtimes tid. Da jeg kom tilbake var den under 87, og jeg dumpet alt på 86,70. Hadde spart et par prosent av fallet om ikke jeg hadde gått fra maskinen, men trøsten får være at samtalen var vesentlig dyrere enn tapet på aksjene :) Må sette ting i perspektiv....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA